
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 

მონიტორინგის შედეგები  

(22.10.2017 – 12.11.2017) 

 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა საარჩევნო 

პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილების თანახმად, 

კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო 

მომსახურება ან უშუალოდ განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი 

საზოგადოებრივი ნდობის მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის 

სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების 

რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის 

მხარდაჭერის ფარგლებში განხორციელდა ევროპის კავშირისა და ევროპის საბჭოს ერთობლივი 

პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და პლურალიზმის გაძლიერება“, 

შემუშავდა წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის სახელმძღვანელო წესები და 

რეკომენდაციები, ჩატარდა ტრენინგები, როგორც მონიტორინგის განმახორციებელი პირებისათვის, 

ისე ყველა იმ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლებისათვის, რომლებიც ჩართულნი არიან 

წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქებაში. 

 

2017 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მედია მონიტორინგს, კომისიაში 

დასაქმებულ პირებთან ერთად, სხვადასვხა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები და 

კურსდამთავრებულნი ახორციელებენ.   

 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების 

მონიტორინგი  2017 წლის 23 აგვისტოს დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა საერთო 

მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 

საანგარიშო პერიოდში (მეორე ტური) მონიტორინგს დაექვემდებარა 16 სამაუწყებლო არხი, 34 

ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთი და საერთო ლიცენზიის 

მქონე რადიომაუწყებლები.  

  

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 

ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 

გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 

დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 

ე) საზოგადოებრივი აზრის კვლევები/გამოკითხვები; 



 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში წინა 

საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 

განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 

გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 

გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 

სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. კომისიის 

მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების 

საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ 

მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული 

ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, 

კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 

ღონისძიებებს.  

 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს მეორე ტურის ანგარიშს და მოიცავს 

პერიოდს 2017 წლის 21 ოქტომბრიდან  12 ნოემბრის ჩათვლით.  

მონიტორიგნის შედეგებში მოცემულია ინფორმაცია ახალი ამბების პროგრამებში საარჩევნო 

სუბიექტებისათვის პირდაპირ და ირიბად დათმობილი დროის შესახებ. პირდაპირ დათმობილი 

დროის ფარგლებში ანალიზდება შემთხვევები, როდესაც საარჩევნო სუბიექტი/კანდიდატი 

უშუალოდ საუბრობს/მონაწილეობს გადაცემაში, ირიბად დათმობილი დროის ფარგლებში 

გაანალიზებულია მაუწყებლის მიერ საარჩევნო სუბიექტზე/კანდიდატზე, მათ მხარდამჭერებზე 

საუბრისთვის დახარჯული დრო.  

მონიტორიგნის შედეგებში ინფორმაცია ჩაშლილია გენდერულ ჭრილშიც. კერძოდ, ცალკეულ 

მაუწყებლებზე საინფორმაციო გამოშვებების ფარგლებში ქალი და კაცი პოლიტიკოსებისათვის 

დათმობილი ჯამური დრო. 

არჩევნების მეორე ტურის სრულყოფილი შეფასებისათვის, წარმოდგენილ შედეგებში მეორე ტურში 

მონაწილე საარჩევნო სუბიექტებთან ერთად, მოცემულია ინფორმაცია სხვა საარჩევნო სუბიექტების 

შესახებაც. 

 

 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი1 

I არხი – საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში  დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 27.6%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 20.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 19.1%, „თამაზ მეჭიაური 

ერთიანი საქართველოსთვის“ – 10.9%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალ 

საქართველოს“ – 10.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 40.4%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 11.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის პირველი არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური გადაცემა „აქტუალური თემა მაკა ცინცაძესთან ერთად“.  საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „შენების მოძრაობისა“ (ერთხელ) და 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 

ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 

საშუალება. 

 

                                                           
1 საზოგადოებრივი მაუწყებლის II არხი საანგარიშო პერიოდში მაუწყებლობას არ ახორციელებდა. 

http://www.gpb.ge/


 

 



 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 35.3%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 19.9%, „ევროპულ საქართველოს“ – 12.4%, „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 10.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 38.3%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21.7%,  „ევროპულ საქართველოს“ – 12.9%, „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსს“ – 10.8%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „კვირის 

მთავარი“ რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, აჭარის ტელევიზიის 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.ajaratv.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 

ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 

გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.ajaratv.ge/


 

 



 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 42.4%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 29.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 29.4%,  

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 26.6%, „ევროპულ საქართველოს“ – 14.2%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევანი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 



(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ) და „რესპუბლიკური პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები.  

„რუსთავი 2“–ის საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამა „P.S”–ში განთავსებულ სიუჟეტებში დრო 

დაეთმოთ: „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), 

„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.rustavi2.ge/


 

 



 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ -  49.7%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14.4%, „ზვიად მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ – 14.1%, ხოლო 

ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ -  34.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 19.9%, „ზვიად მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ – 16.9%, 

„ევროპულ საქართველოს“ – 11.6%, , ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 



„იმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ამომრჩევლის 

პირისპირ“ და „იმედის კვირა“.  

 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „იმედის კვირა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

(ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური-ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი კ. შარაშენიძე (ერთხელ). 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემა „პირისპირ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმედის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.imedi.ge/


 

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პირველი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 31.6%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21.1%, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ 

საქართველოს“ – 10.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 32.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 20.9%, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–



თავისუფალ საქართველოს“ – 11.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

„ტვ პირველის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამა „დიანა 

ტრაპაიძის, ვახო სანაიას,  ნინო ჟიჟილაშვილის და ინგა გრიგოლიას დღის ამბები“. აღნიშნულ 

გადაცემას საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(ოცჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ათჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ცხრაჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ (ხუთჯერ), 

„რესპუბლიკური პარტიის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ორჯერ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), „ახალი 

საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. ელისაშვილი 

(ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ და 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 

„ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „ხალხის პოლიტიკა“ სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი 

საქართველოს“ (ერთხელ) და „რესპუბლიკური პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

„ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „პოლიტმეტრი“ სტუმრობდნენ: 

„ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი ჯ. სმიტი (ერთხელ).  

 „ტვ პირველის“ საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ პროგრამას „რეაქცია“ სტუმრობდნენ: „ქართული 

ოცნების“ (ოთხჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ 

(ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ), 

„ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი დ. 

სიჭინავა (ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ და „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 

საანგარიშო პერიოდში „ტვ პირველის“ ეთერში გავიდა გადაცემა „პირველები“, რომელსაც 

სტუმრობდნენ „ევროპული საქართველოს“ (სამჯერ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

საანგარიშო პერიოდში ტვ პირველის ეთერში გავიდა გადაცემა „ნატო პირველზე“, რომელსაც 

სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 



საანგარიშო პერიოდში „ტვ პირველის“ ეთერში გავიდა გადაცემა „საქმიანი დილა“, რომელშიც 

მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ) და „ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ქალების ნარატივი“ სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელი. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „ანალიტიკა“ დრო დაეთმო „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელს. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „საქმის კურსი“ დრო დაერთმოთ: „ქართული ოცნების“ 

(შვიდჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ევროპული საქართველოს“ (ორჯერ) 

და „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ პირველს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ტვ პირველის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvpirveli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ტვ პირველის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.   

 

http://www.tvpirveli.ge/


 

 



 

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 17%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14.8%, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალ 

საქართველოს“ – 13.5%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ 15.6%, „ქართულ ოცნებას“ – 15.5%,  „ევროპულ საქართველოს“ – 14.1%, „საქართველოს 

პარტიოტთა ალიანსს“ – 10.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საინფორმაციო  გამოშვება  „ახალი ამბები-მთავარი თემა“, 

რომელშიც ინტეგრირებულია სტუმრის ბლოკი. საანგარიშო პერიოდში სტუმრის ბლოკს 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ (თორმეტჯერ), „ევროპული 

საქართველოს“ (ორჯერ), „გაერთიანებული  დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკური პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი თ. მეჭიაური (ორჯერ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მაესტროს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის,სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 „მაესტროს“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია www.maestro.ge  და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 „მაესტროს“  ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.maestro.ge/


 

 



 

 

შპს „პალიტრა TV“ 

(Palitra News) 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 

31.5%, „ქართულ ოცნებას“ – 20.6%, „ერთიანი საქართველოსთვის“ – 11.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 39.2%, „ქართულ ოცნებას“ – 26.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 



„პალიტრა News“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „360o”, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(თერთმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ხუთჯერ), „ევროპული საქართველოს“ 

(ხუთჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ 

(ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და დამოუკიდებელი 

კანდიდატი ა. ელისაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ევროპული საქართველოს“, 

„რეფორმატორების“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ 

წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პალიტრა News“–ის  

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„პალიტრა News“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„პალიტრა News“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 

– 46.3%,  „ქართულ ოცნებას“ – 40%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსს“ – 49.3% , „ქართულ ოცნებას“ – 42.7%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

„ობიექტივის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევნები 

2017“, “შუა დღე“, „ღამის სტუდია“, „აჭარის საათი“, „დღის თემა“ და „სოციალური თემატიკა“.  



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2017“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „შენების მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ),  „თამაზ  

მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და  „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. 

გადაცემას „შუა დღე“ სტუმრობდნენ: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (თოთხმეტჯერ), 

„ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ოთხჯერ), „ახალი ქრისტიან 

დემოპკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი 

საქართველოს“ (ორჯერ), „შენების მოძრაობის“ (ორჯერ),  „ქართული დასის“ (ერთხელ) და „თამაზ 

მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (სამჯერ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „ღამის სტუდია“ სტუმრობდნენ:  „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (თორმეტჯერ), 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–

თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) და  „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „დღის თემა“ სტუმრობდნენ: „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (შვიდჯერ), 

„ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „შენების მოიძრაობის“ (ერთხელ), „ახალი ქრისტიან  

დემოპკრატების“ (ერთხელ), „ქართული დასის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „სოციალური თემატიკა“ სტუმრობდნენ  „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 

(შვიდჯერ) წარმომადგენლები. 

გადაცემას „აჭარის საათი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ:   „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (სამჯერ) წარმომადგენლები.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ობიექტივის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

http://www.obieqtivi.net/


 

 



 

 



 

შპს „იბერია TV“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 55.6%%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.2%, ხოლო  ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 48.3%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 21.4%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.3%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იბერია TV“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პრიორიტეტი“ 

და „ცენზურის გარეშე“.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ცენზურის გარეშე“ სტუმრობდნენ: „ქართული ოცნების“ 

(ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ (სამჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსათვის“ 

(ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ), „ლიბერალ-დემოკრატების“ (ერთხელ). ამავე გადაცემის 

ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „მემარცხენე 

ალიანსის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა–თავისუფალი საქართველოს“ და 

„ლიბერალ-დემოკრატების“ წარმომადგენლებმა.  

გადაცემას  „პრიორიტეტი“ სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური-ერთიანი საქართველოსათვის“ 

(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ლიბერალ-დემოკრატების“ (ერთხელ), „ახალი 

საქართველოს“ (ერთხელ), „მემაცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსის“, „ახალი საქართველოს“, „მემაცხენე ალიანსის“ და „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იბერია TV“-ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„იბერია TV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.iberiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

„იბერია TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.iberiatv.ge/


 

 



 

 

შპს „სტარვიზია“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 51.8%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 13.7%, „ევროპულ საქართველოს“ – 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ - 54.1%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 15.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 



„სტარვიზიის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემას „აქტუალური თემა“ 

სტუმრობდნენ: „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსის“ (ერთხელ) და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა-თავისუფალი საქართველოს“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სტარვიზიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„სტარვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stargroup.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სტარვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.stargroup.ge/


 

 



 

 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 37.2%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 28.9%, „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ – 10.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 32.4%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 29%, „შენების მოძრაობას“ – 15.3%, „საქართველოს 

ლეიბორისტულ პარტიას“ – 13.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 



„რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თემა – არჩევნები 

2017“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ: „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ), „ევროპული საქართველოს“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რიონის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

 „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.rionitv.com/


 

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საუკეთესო დროს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 58.1%, 

დამოუკიდებელ კანდიდატ რ. ნოზაძეს – 11.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 39.4%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 15.7%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობა–თავისუფალ 



საქართველოს“ – 15.5%, „კომუნისტურ პარტიას“ – 12.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „დიას“ ეთერში განთავსებულ გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და 

„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ყოველდღიურ ახალ ამბებში მეტნაკლებად 

ეძლეოდათ მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

http://www.dia.ge/


 

 



 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საუკეთესო დროს2 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 

26.7%, „ქართულ ოცნებას“ – 26.1%,  „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ – 22.3%, „ევროპულ 

საქართველოს“ – 10.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                           
2
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„მეგა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია გადაცემა „დისკურსი - წინასაარჩევნო დებატები“. საანგარიშო 

პერიოდში გადაცემას სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. გადაცემის 

წამყვანის განცხადებით დებატების პროგრამაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეგა ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეგა ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეგა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

http://www.megatv.ge/


 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საუკეთესო დროს3 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 45.6%, 

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 43.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

 

„ტვ ბორჯომის“ ეთერში განთავსებულია შემდეგი საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები: 

„განსხვავებული აზრი“, „სტუდია რე“, „ვაშინგტონი დღეს“ და “აგრო სიახლეები“. 

 

                                                           
3
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი და დამოუკიდებელი კანდიდატი ჯ. სმიტი.  

 

კომპანიის განცხადებით საანგარიშო პერიოდში ვერ შედგა დებატების პროგრამა „ქართული 

ოცნების“ და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლის შორის, ვინაიდან „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ ბორჯომის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„ტვ ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
  

http://www.borjomi.tv/


 
 

 

ააიპ „თავისუფალი მედია სივრცე“ 

(გურია) 

 

საუკეთესო დროს4 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო: „ქართულ ოცნებას“ – 39.4%, 

დამოუკიდებელ კანდიდატ კ. შარაშიძეს – 32.7%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ – 12.7%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                           
4
 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„გურიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 

აზრი“ და „თქვენთან ერთად“.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თქვენთან ერთად“ სტუმრობდნენ „საქართველოს 

ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ლ. მგელაძე (ერთხელ). გადაცემის წამყვანის 

განცხადებით დებატების პროგრამაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს მერის არჩევნების მეორე 

ტურში გადასულმა ორივე კანდიდატმა. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„გურიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.fms.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

„გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“5 

„ქართული არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა ახალი 

ამბების პროგრამა.  

„ქართული არხის“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები განთავსებული 

არ არის. 

                                                           
5
 http://www.gncc.ge/ge/legal-acts/commission/solutions/2017-699-18.page   

http://www.gncc.ge/ge/legal-acts/commission/solutions/2017-699-18.page


„ქართული არხის“ საჯაროდ გამოცხადებული  და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთები: 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის მე-2 პუნქტის 

შესაბამისად, არჩევნების გამოცხადებიდან არჩევნების შედეგების შეჯამებამდე გაზეთები, 

რომლებიც ფინანსდება ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, ვალდებული არიან დაიცვან 

ამავე კანონმდებლობით განსაზღვრული წესები. ამავე კოდექსის 51-ე მუხლის მე-15 პუნქტის 

შესაბამისად, ასევე „საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის 

დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს 

N9 დადგენილების საფუძველზე კომისია უზრუნველყოფს მედიის მიერ კანონმდებლობით 

დადგენილი მოთხოვნების დაცვის მონიტორინგს და ახორციელებს რეაგირებას შესაბამის 

დარღვევებზე. 

 

ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 

მუნიციპალიტეტების წარმომადგენლობით და აღმასრულებელ ორგანოებისგან, აფხაზეთისა და 

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების მთავრობებისგან და საქართველოს ფინანსთა 

სამინისტროსგან გამოითხოვა ინფორმაცია საქართველოს ცენტრალური ან/და ადგილობრივი 

ბიუჯეტიდან ნაწილობრივ, თანადაფინასებით ან სრულად დაფინანსებული გაზეთების თაობაზე.  

 

კომისიაში წარმოდგენილი ინფორმაციის თანახმად, 2017 წლის ადგილობრივი 

თვითმმართველობის არჩევნებზე წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგს დაექვემდებარა შემდეგი 

გაზეთები: შპს „სამტრედიის მაცნე“; შპს „საგამომცემლო ცენტრი საერთო სიტყვა“ – „საერთო 

სიტყვა“; შპს „თვითმმართველობის მაცნე“; შპს „ეგრისის მაცნე“; გაზეთი „ახალი საქართველო“; 

ა(ა)იპ თავისუფალი პრესა - გაზეთი „მარტვილი“; ა(ა)იპ მასმედი ჩხოროწყუ - გაზეთი ჩხოროწყუ; 

გაზეთი „გორის მაცნე“; გაზეთი „მცხეთა“; შპს „შირაქი“ - გაზეთი „შირაქი“; გაზეთი „ზუგდიდის 

მუნიციპალიტეტი“; გაზეთი „ხობის მოამბე“; შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; გაზეთი „თიანეთის 

მომავალი“; გაზეთი „ახალი წყალტუბო“; გაზეთი „ლეჩხუმი“; გაზეთი „ახალი ხარაგაული“; ააიპ 

„გურჯაანის მუნიციპალური მაცნე“ - გაზეთი „გურჯაანი“; შპს „მედია - ცენტრი“ - გაზეთი 

„ყვარელი“; გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; გაზეთი „სვანეთი“; გაზეთი „ჩემი აფხაზეთი“; გაზეთი 

„კოლხეთი“; გაზეთი „სიღნაღი“; „ქარელის მოამბე“; გაზეთი „ვრასტანი“; გაზეთი „გურჯისტანი“; 

გაზეთი „ბახტრიონი“; შპს „გაზეთი ბოლნისი“; შპს „მეურვე“; ააიპ კავშირი პრესა საქართველო; „ჩემი 

გაზეთი“; გაზეთი „თერჯოლა“; გაზეთი „ლიტერატურული მესხეთის“ ჩანართი „ასპინძის 

სიახლენი“. 

 



ზემოთ ჩამოთვლილი 34 გაზეთიდან ინფორმაციას მხოლოდ 19 გაზეთი წარმოადგენდა, ესენია: შპს 

„სამტრედიის მაცნე“; ა(ა)იპ მასმედი ჩხოროწყუ - გაზეთი ჩხოროწყუ; გაზეთი „გორის მაცნე“; შპს 

„შირაქი“ - გაზეთი „შირაქი“; გაზეთი „ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი“; გაზეთი „ხობის მოამბე“; შპს 

„გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; გაზეთი „თიანეთის მომავალი“; გაზეთი „ახალი წყალტუბო“; ააიპ 

„გურჯაანის მუნიციპალური მაცნე“ - გაზეთი „გურჯაანი“; შპს „მედია - ცენტრი“ - გაზეთი 

„ყვარელი“; გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; გაზეთი „ჩემი აფხაზეთი“; გაზეთი „ბახტრიონი“; შპს „გაზეთი 

ბოლნისი“; გაზეთი „თერჯოლა“; გაზეთი „ლიტერატურული მესხეთის“ ჩანართი „ასპინძის 

სიახლენი“; გაზეთი „ახალი ხარაგაული“; გაზეთი „კოლხეთი“. 

 

გამოვლენილი დარღვევები: 

- კომისიამ შპს „სამაუწყებლო ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ისთვის და შპს „ტელეიმედისთვის“ 

ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის დაკისრების თაობაზე საკითხი განიხილა 

2017 წლის 09 ოქტომბერს საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიაში შემოვიდა 

მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანება „ეროვნული ფორუმის“ საჩივარი (კომისიაში 

რეგისტრაციის Nშ-6/7767-17), რომლის თანახმადაც  „შენების მოძრაობამ“, როგორც კვალიფიციურმა 

საარჩევნო სუბიექტმა წერილობით მიმართა შპს „ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ს და შპს „ტელეიმედს“ 

და მოითხოვა მათ ეთერში განთავსებულ პოლიტიკურ დებატებში მონაწილეობის მიღება, რაც 

კომპანიების მიერ არ განხორციელებულა. 

აღნიშნული საჩივრის მიღების შემდეგ 2017 წლის 11 ოქტომბერს კომისიამ წერილობით მიმართა 

ორივე ტელეკომპანიას (წერილი N04/346717 და N04/346817) და მოსთხოვა მათ განმარტება 

„ეროვნული ფორუმის“ საჩივართან დაკავშირებით. 2017 წლის 18 ოქტომბერს კომისიაში შემოვიდა 

„რუსთავი 2“-ის საპასუხო წერილი (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ-6/8078-17), სადაც ტელეკომპანია 

განმარტავს, რომ საეთერო ბადის დაგეგმარებიდან გამომდინარე შეუძლებელი იყო ყველა 

კვალიფიციური სუბიექტის მიწვევა წინასაარჩევნო დებატებში და სტუმრების შერჩევისას 

ტელეკომპანია დაეყრდნო საზოგადოებრივი აზრის კვლევებს. აგრეთვე, წერილში აღინიშნა, რომ 

თუ სამაუწყებლო ბადის დაგეგმარებიდან გამომდინარე არჩევნებამდე კვლავ გაიმართებოდა 

დებატების პროგრამა, ტელეკომპანია აუცილებლად მიიწვევდა „შენების მოძრაობას“ დებატებში 

მონაწილეობის მისაღებად. 2017 წლის 23 ოქტომბერს კომისიაში შემოვიდა შპს „ტელეიმედის“ 

წერილი (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ-6/8206-17), სადაც აღინიშნა, რომ დებატების პროგრამაში 

კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მონაწილეობა ვერ იქნა უზრუნველყოფილი ტექნიკური  

ხარვეზის გამო და არა დისკრიმინაციის მიზნით. წერილში აგრეთვე აღნიშნულია, რომ შედგა 

კომუნიკაცია „შენების მოძრაობასთან“ და მიღწეულ იქნა შეთანხმება, კერძოდ მათ თანაზომადი 

დრო დაეთმოთ სხვა გადაცემებში, სადაც შესაძლებლობა ჰქონდათ წარედგინათ საკუთარი 

საარჩევნო პროგრამა და ხედვები.   

2017 წლის ადგილობრივი არჩევნების წინასაარჩევნო მედიამონიტორინგის ფარგლებში 

გამოვლინდა, რომ შპს „ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ის და შპს „ტელეიმედის“ ეთერში, მთელი 



წინასაარჩევნო პერიოდის მანძილზე „შენების მოძრაობა“ არ ყოფილა მიწვეული არცერთ 

წინასაარჩევნო პოლიტიკური დებატების პროგრამაში. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მე-2 პუნქტის 

თანახმად, საერთო მაუწყებელმა, რომელიც გადაწყვეტს, წინასაარჩევნო კამპანია საკუთარ ეთერში 

გააშუქოს, წინასაარჩევნო დებატები უნდა გადასცეს არადისკრიმინაციულად და ყველა 

კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მონაწილეობით, თავისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე 

წინასაარჩევნო კამპანიის დროს.“ აგრეთვე, „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55-ე 

მუხლის მე-2 პუნქტის თანახმად, საერთო მაუწყებელმა მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე 

საარჩევნო კამპანიის დროს, აგრეთვე საზოგადოებრივმა მაუწყებელმა არადისკრიმინაციულად 

უნდა უზრუნველყონ ყველა კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის თანაბარი მონაწილეობა 

წინასაარჩევნო დებატებში.“ 

კომისიამ 2017 წლის 16 ოქტომბრის სხდომაზე იმსჯელა აღნიშნულ საკითხზე, მოისმინა მხარეთა 

ახსნა–განმარტებები და მიიჩნია, რომ  შპს „ტელეკომპანია რუსთავი 2“-ის და შპს „ტელეიმედის“ 

მიერ დარღვულ იქნა მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებები. 

კომპანიების მიმართ სანქციის სახით გამოყენებულ იქნა წერილობითი გაფრთხილება. 

– კომისიამ გაზეთ „მარტვილის“ ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ გაზეთ „მარტვილს“ (ააიპ „თავისუფალი 

პრესა“) წინასაარჩევნო აგიტაციის და წინასაარჩევნო რეკლამის წესების დარღვევის გამო 

ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა და შემდგომი რეაგირებისთვის 

რაიონულ (სენაკი) სასამართლოს გადაუგზავნა, რომელმაც თავის მხრივ გაზეთ „მარტვილს“ 500 

ლარიანი ჯარიმა დააკისრა. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ და „საარჩევნო პროცესში მედიის 

მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის შესახებ“  საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული 

კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს №9 დადგენილების შესაბამისად, სააგიტაციო წერილისა და 

პოლიტიკური რეკლამის გამოქვეყნებისას წერილის სათაურამდე და რეკლამის კუთხეში უნდა იყოს 

წარწერა „ფასიანი პოლიტიკური რეკლამა“ ან „უფასო პოლიტიკური რეკლამა“. 

რეკომენდაციები: 

„ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემები „მეგობრები“ და „იმედის 

დღე“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ გიორგი ტყემალაძე, ვატო შაქარაშვილი, 

ირაკლი ზარქუა, დიმიტრი ხუნდაძე  (ქართული ოცნება). 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 

დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 

ყურადღება მიაქციონ ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების დროს იმ 



სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს კომუნიკაციების 

ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით დამტკიცებული „მაუწყებელთა 

ქცევის კოდექსით“ და გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის 

წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ 

კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების 

შესახებ შედგა საარჩევნო პერიოდის დაწყებამდე. კანდიდატს არ უნდა მიეცეს საშუალება გამოთქვას 

პოლიტიკური მოსაზრებები ან სხვა გზით მოახდინოს საკუთარი კანდიდატურის რეკლამირება. 


