
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 

მონიტორინგის შედეგები  

(23.09.2016 – 08.10.2016) 

 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა საარჩევნო 

პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილების თანახმად, 

კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო 

მომსახურება ან უშუალოდ განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი 

საზოგადოებრივი ნდობის მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის 

სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების 

რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წინასაარჩევნო კამპანიის 

მედიამონიტორინგის მხარდაჭერის ფარგლებში განხორციელდა ევროპის კავშირისა და ევროპის 

საბჭოს ერთობლივი პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და პლურალიზმის 

გაძლიერება“, შემუშავდა წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის სახელმძღვანელო წესები 

და რეკომენდაციები, ჩატარდა ტრენინგები, როგორც მონიტორინგის განმახორციებელი 

პირებისათვის, ისე ყველა იმ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლებისათვის, რომლებიც 

ჩართულნი არიან წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქებაში. 

 

2016 წლის საქართველოს პარლამენტის არჩევნების მედია მონიტორინგს, კომისიაში დასაქმებულ 

პირებთან ერთად, სხვადასვხა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები და კურსდამთავრებულნი 

ახორციელებენ.   

 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების 

მონიტორინგი  2016 წლის 08 ივნისს დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა საერთო 

მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 

 

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 

ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 

გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 

დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 

 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში წინა 

საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 

განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 

გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 

გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 

სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. კომისიის 

მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების 

საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ 



მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული 

ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, 

კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 

ღონისძიებებს.  

 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს მეოთხე შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 

პერიოდს 2016 წლის 23 სექტემბრიდან  08 ოქტომბრის ჩათვლით.   

მესამე ანგარიშიდან საინფორმაციო გამოშვებებში საარჩევნო სუბიექტებისათვის პირდაპირ და 

ირიბად დათმობილი დროის შესახებ ინფორმაცია დაემატა. პირდაპირ დათმობილი დროის 

ფარგლებში ანალიზდება შემთხვევები, როდესაც საარჩევნო სუბიექტი/კანდიდატი უშუალოდ 

საუბრობს/მონაწილეობს გადაცემაში, ირიბად დათმობილი დროის ფარგლებში გაანალიზებულია 

მაუწყებლის მიერ საარჩევნო სუბიექტზე/კანდიდატზე, მათ მხარდამჭერებზე საუბრისთვის 

დახარჯული დრო.  

პირდაპირ დათმობილი დრო აღნიშნულია ლურჯი ფერით, ირიბი – წითელით.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 32%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.9%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 15.4%, ხოლო 

ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 34.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 28.4%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.5%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის პირველი არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-

პოლიტიკური პროგრამები „მთავარი თამარ ჩიქოვანთან“, „ინტერვიუ სალომე ასათიანთან“, 

„რეალური სივრცე“ და „ეკონომეტრი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „მთავარი თამარ 

ჩიქოვანთან“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“  (ორჯერ),  „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ),  „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობის“  (ორჯერ),  „მრეწველების“ (ორჯერ),  „თავისუფალი დემოკრატების“  

(ერთხელ), „ლეიბორისტების“  (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 

ამავე პერიოდში გადაცემას  „ინტერვიუ სალომე ასათიანთან“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ „თავისუფალი დემოკრატების“  (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „რეალური სივრცე“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ),  

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), 

„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ),  „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) და 

„ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. ამავე პერიოდში გადაცემას 

„ეკონომეტრი“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი.  

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ II არხის1 – ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური პროგრამები „ბრიფინგის დრო“ და „არჩევნები 2016“. საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემას „ბრიფინგის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ2 „ქართული ოცნების“ 

(სამოცდაჩვიდმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორმოცდაექვსჯერ), 

                                                            
1 სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ II არხის მონიტორინგის შედეგები (09.09.2016 – 22.09.2016) –  II არხის ეთერში განთავსებულია 

საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ბრიფინგის დრო“ და „არჩევნები 2016“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ბრიფინგის დრო“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (სამოცდაჩვიდმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(თექვსმეტჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ცამეტჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (თვრამეტჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(თხუთმეტჯერ), „გაერთიანბული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ოცჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ექვსჯერ), 

„მემარცხენე ალიანსის“ (თექვსმეტჯერ), „ლეიბორისტების“ (ცხრამეტჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (რვაჯერ),„პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ოცდაშვიდჯერ), „ქართული დასის“ (ორჯერ), „მრეწველების“ (ცხრაჯერ), „საქართველოს“ (ოთხჯერ), 

„ჩვენების“ (რვაჯერ), „მომავალი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს მშვიდობისათვის“ (სამჯერ), „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ 

(ოთხჯერ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები ს. ზურაბიშვილი (სამჯერ), ი. კოკაია (ხუთჯერ), ი. შიხიაშვილი 

(ერთხელ) და ა. ახვლედიანი (ორჯერ).ამავე პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2016“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობის“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), „სოციალისტების“ (ერთხელ), „მომავალი საქართველოს“ (ერთხელ), 

„მრეწველების“ (ორჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „ჩვენების“ 

(ერთხელ), „სახალხო ხელისუფლების“ (ერთხელ), „პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს“ (ერთხელ), 

„ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები ს. ზურაბიშვილი (ერთხელ), ი. კოკაია 

(ერთხელ) და გ. ფაცურია (ერთხელ).  

2 გადაცემებში მონაწილეობის ოდენობაში მოცემულია განმეორებითი პროგრამებიც. 



„რესპუბლიკელების“ (თორმეტჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (თექვსმეტჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ოცდაორჯერ), „გაერთიანბული დემოკრატიული მოძრაობის“ (თორმეტჯერ), „თამაზ 

მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (შვიდჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ოცდახუთჯერ), 

„ეროვნული ერთიანობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(ორმოცდაორჯერ), „ქართული დასის“ (ცხრაჯერ), „მრეწველების“ (რვაჯერ), „საქართველოს“ 

(სამჯერ), „ჩვენების“ (ექვსჯერ), „საქართველოს მშვიდობისათვის“ (ორჯერ), „კომუნისტური 

პარტიის“ (ერთხელ), „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ (ოთხჯერ), „ქართული იდეის“ (ორჯერ), 

„ქალთა პარტიის“ (ერთხელ), „თეთრების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 

კანდიდატები ს. ზურაბიშვილი (ცხრაჯერ), გ. გახოკია (ერთხელ), ი. შიხიაშვილი (შვიდჯერ), დ. 

ფერაძე (ორჯერ) და ი. პეტრიაშვილი (ერთხელ). ამავე პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2016“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ახალი ქრისტიან დემოკრატები“ (ერთხელ), 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(სამჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „სოციალისტების“ (ერთხელ), „ქართული იდეის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ერთხელ), „ქალთა პარტიის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ), „ქართული 

დასის“ (ერთხელ), „მერაბ კოსტავას საზოგადოების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), 

„ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „ჩვენების“(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „პროგრესულ 

დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „თავისუფლება–ზვიად გამსახურდიას გზა“ (ერთხელ), 

„კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ), „ეროვნული ერთიანობის პარტია“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატები ა. ახვლედიანი და გ. ფაცურია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

 

„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 

ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 

საშუალება. 



 

 



 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

25.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 23.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ – 38.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 26.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–

ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 

„არჩევნები 2016“ და „ფაქტორი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2016“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „საქართველოს 

მშვიდობისათვის“ (ერთხელ), „კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ), 

„ჩვენების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატბის“ (ერთხელ), 

„ემსახურე საქართველოს (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ქართული ოცნების“ და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ წარმომადგენლებმა გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს. ამავე 

გადაცემაში შედგა შემდეგი პოლიტიკური გაერთიანებების პრეზენტაცია: „რესპუბლიკელები“, 

„თავისუფალი დემოკრატები“, „ეროვნული ფორუმი“, „ლეიბორისტები“, „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობა“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიცია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 

„ფაქტორი“პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ექვსჯერ), 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ექვსჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ექვსჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „საქართველოს მშვიდობისათვის“ 

(ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (სამჯერ), „ჩვენების“ (ოთხჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ექვსჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 

(ექვსჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ექვსჯერ), „მრეწველების“ (ხუთჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ექვსჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ექვსჯერ), „ემსახურე საქართველოს“ 

(ორჯერ), „კომუნისტური პარტიის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ა. 

ახვლედიანი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, აჭარის ტელევიზიის 

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.ajaratv.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 

ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 

გაკეთების საშუალება. 

 



 



 



 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ - 37%,  „ქართულ ოცნებას“ – 33.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ - 34.3%, „ქართულ ოცნებას“ – 26.1%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 12%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვებებში ხორციელდება სტუმრის ჩართვა. საანგარიშო 

პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების სტუმრები პოლიტიკური პარტიებიდან იყვნენ „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (რვაჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(ოთხჯერ), „ლეიბორისტების“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ხუთჯერ), 



„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ) და 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევანი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(ოთხჯერ), „ლეიბორისტების“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ოთხჯერ) და 

„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები, რომელთა შორის გაიმართა დებატები. ამავე 

გადაცემაში შედგა შემდეგი პოლიტიკური გაერთიანებების პრეზენტაცია: „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“, „ქართული ოცნება“. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემები „ვანოს შოუ“ და „ნანუკა 

ჟორჟოლიანის შოუ“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.3 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.com) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                            
3 იხ. რეკომენდაციების ნაწილი.   



 

 



 

 

 

 

 



შპს „ჯი დი ეს თი ვი“  

(GDS) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს4 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 

33.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 28.1%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 16.9%,  ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„GDS“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები  „20:30“, „59 წამი“ და 

„59 წამი არჩევნები 2016“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „20:30“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ხუთჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ოთხთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), 

„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (სამჯერ), 

„ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „მრეწველების“ (ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), 

„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 

კანდიდატები გ. ფაცურია (ერთხელ), ჰ. გეგია (ერთხელ). გადაცემის წამყვანის განცხადებით  

„ლეიბორისტებმა“ უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. ამავე გადაცემის ფარგლებში  

დებატებში5 მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“, „თავისუფალი დემოკარატების“,  

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „ეროვნული 

ფორუმის“ წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „59 წამი“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 

(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ), 

“გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და  დამოუკიდებელი 

კანდიდატი გ. როსტიაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა 

მიიღეს: „რესპუბლიკელების“, „ეროვნული ფორუმის“, „ქართული ოცნების“, „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობისა“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“, „თავისუფალი დემოკრატების“ წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა 

კანდიდატმა გ. როსტიაშვილმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „59 წამი არჩევნები 2016“  

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ხუთჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ), „ჩვენების“ 

(ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და  დამოუკიდებელი კანდიდატები ს. 

ზურაბიშვილი (ერთხელ), ი. შიხიაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში 

მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი დემოკრატების“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, 

„რესპუბლიკელების“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციისა“, “ქართული ოცნების“, 

„ქართული დასის“, „ჩვენების“, „ლეიბორისტების“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატებმა ს. ზურაბიშვილმა, ი. შიხიაშვილმა.  

                                                            
4 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 
5გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლები უარს აცხადებენ პროგრამაში 

მონაწილეობაზე;  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „GDS“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„GDS“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gdstv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

„GDS“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 35.5%, „ქართულ ოცნებას“ -  24.6%, „რესპუბლიკელებს“ 21.5%,  ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 27.8%, „ქართულ ოცნებას“ – 26.5%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 14.5%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვებაში ხორციელდება სტუმრის ჩართვა. საანგარიშო 

პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების სტუმრები პოლიტიკური პარტიებიდან იყვნენ და დებატები 

შედგა „ქართული ოცნების“ (სამჯერ) და ნაციონალური მოძრაობის (სამჯერ) წარმომადგენლებს 

შორის.  

 

„იმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „იმედის დრო“ და 

„ღია ეთერი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „იმედის დროს“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი მაჟორიტარობის კანდიდატი ირაკლი ოქრუაშვილი. ამავე 

გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ღია ეთერი“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“  

(ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), 



„თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები სალომე ზურაბიშვილი (ერთხელ) 

და ირაკლი ოქრუაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული 

ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმედის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 



 
 

 
 



 
 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 43%, „ქართულ ოცნებას“ 18.5%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ – 13.1%, 

„ლეიბორისტებს“ 11.4%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 45%, „ქართულ ოცნებას“ – 29.8%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკში ხორციელდება სტუმრის ჩართვა. 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკის სტუმრები პოლიტიკური 

პარტიებიდან იყვნენ „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „ჩვენების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „ეროვნული 

ფორუმის“ (ერთხელ) და „პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

„მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მაესტროს 

ფაქტორი“, „ღამის კონტაქტი“,  „ცეცხლის ხაზი“ და “SWOT ანალიზი“. საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემას „მაესტროს ფაქტორი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 

(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 

(ერთხელ),  „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ორჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსათვის“ (ერთხელ) და „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ)  წარმომადგენლები. ამავე 

გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“, „ნაციონალური მოძრაობის“, 



„თავისუფალი დემოკრატების“, „სახელმწიფო ხალხისათვის“, „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ქართული დასის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, 

„რესპუბლიკელების“, „მემარცხენე ალიანსის“ და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ 

წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ღამის კონტაქტი“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ), „მემარცხენე 

ალიანსის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები ს. ზურაბიშვილი (ერთხელ) და ი. კოკაია 

(ერთხელ). ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული დასის“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ს. 

ზურაბიშვილმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „SWOT ანალიზი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას 

„ცეცხლის ხაზი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული დასის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მაესტროს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

37.4%,  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 30.1%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 12.8%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ – 43.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.7%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 13.7%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სპექტრი“ და  

„ბარიერი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სპექტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ),  „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ექვსჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 

მოძრაობის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), 

„მრეწველების“ (ერთხელ) და „პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული 

ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „თავისუფალი დემოკრატების“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“, „რესპუბლიკელების“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ და 

„პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კავკასიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

 

შპს „იბერია TV“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს6 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 38.6%,  „ქართულ ოცნებას“ – 28.1%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                            
6 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„იბერია TV“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პრიორიტეტი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 

(რვაჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „მრეწველების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (რვაჯერ), „ლეიბორისტების“ (სამჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ექვსჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ოთხჯერ) 

და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ხუთჯერ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის 

ფარგლებში, დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“, „თავისუფალი დემოკრატების“, 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „მრეწეველების“, 

„ლეიბორისტების“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ და „ეროვნული ფორუმის“ 

წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იბერია TV“-ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„იბერია TV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.iberiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

„იბერია TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

შპს „ტელეკომპანია პირველი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 28.9%, „ქართულ ოცნებას“ - 23.7%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ – 13.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 33%, „ქართულ ოცნებას“ - 20.5%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ – 13.8%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ინგა 

გრიგოლიას ამბები“, „ვახო სანაიას ამბები“, „რვიანი“ და „შეკითხვის დრო“. საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემას „ინგა გრიგოლიას ამბები“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 

ოცნების“ (ათჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ცხრაჯერ) „რესპუბლიკელების“ (შვიდჯერ), 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ოთხჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (სამჯერ), „მრეწველების“ (ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), 

„ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „ქართული იდეის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი ი. ოქრუაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში პოლიტიკური 

პარტიებიდან დებატში მონაწილეობა მიიღეს „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ),  „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) და „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ვახო სანაიას ამბები“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

„ქართული ოცნების“ (ათჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ცხრაჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (შვიდჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი 



დემოკრატების“ (ოთხჯერ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „ქართული იდეის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ი. პეტრიაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემაში 

დებატში პოლიტიკური პარტიებიდან მონაწილეობა მიიღეს „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ექვსჯერ), „ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (სამჯერ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) და  „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „რვიანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 

ოცნების“ (ექვსჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ),  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

(ოთხჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში პოლიტიკური პარტიებიდან დებატში მონაწილეობა მიიღეს 

„ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ) და 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „შეკითხვის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

„ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (სამჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „ემსახურე საქართველოს“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ი. ოქრუაშვილი (ერთხელ).  

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია გადაცემა „ბიზნესკონტრაქტი“, რომელსაც საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ექვსჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), 

„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 

დებატში მონაწილეობა მიიღეს „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია გადაცემა „საქმიანი დილა“, რომელსაც საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), 

„მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ვ. ხანიშვილი 

(ერთხელ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პირველი TV“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„პირველი TV“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvpirveli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  



„პირველი TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 



 

 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ – 35.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 19.2%, „ქართულ 

ოცნებას“ – 14.8%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.7%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ – 37.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 16.6%, 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ 12.4%, „ქართულ ოცნებას“ 12.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ობიექტივის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დილის შოუ“, 

„შუადღე“, „საღამოს შოუ“, „ღამის შოუ“ და დებატების პროგრამა „დღის თემა“. საანგარიშო 

პერიოდში გადაცემას „დილის შოუ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (შვიდჯერ) და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „შუადღე“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „ეროვნული 

ფორუმის“ (ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 

საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „ჩვენების“ (ერთხელ) წარმომადგნლები. საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემას „საღამაოს შოუ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ჩვენების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) და 

„ცენტრისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „ღამის შოუ“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „ქართული დასის“ 

(ერთხელ) და „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგნლები. საანგარიშო პერიოდში 

გადაცემაში „დღის თემა“ დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“, „ეროვნული ფორუმის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ და 

„მემარცხენე ალიანსის“ წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ობიექტივის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

 

შპს „პალიტრა TV“ 

(Palitra News) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 39.4%,  „ქართულ ოცნებას“ – 30.8%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 14.4%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 36%,  „ქართულ ოცნებას“ – 31.5%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 13.8%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

 

„პალიტრა News“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „360o”, 

„ჩემი კითხვა“, „არჩევნები 2016“ და  „მეხუთე სართული“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „360o” 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (სამჯერ) და 

„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა 

მიიღეს „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „მეხუთე სართული“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული 

ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „რესპუბლიკელების“ და „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 

2016“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 

„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პალიტრა News“–ის  

თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 

სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„პალიტრა News“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„პალიტრა News“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 
 

 
 



 
 

 
 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

38.5% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 38%, „რესპუბლიკელებს“ 10.7%, ხოლო  ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 29.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 27.3%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 21.4%, 

„თავისუფალ დემოკრატებს“ 11.9%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

 

„ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თეორემა“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ) და „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტაბულას“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ტაბულას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ტაბულას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 



 
 

 
 



 
 

შპს „სტარვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 36.4%, „ქართულ ოცნებას“ – 30.9%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 12%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 

„ქართულ ოცნებას“ - 35.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 30.9%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

12.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„სტარვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „აქტუალური 

თემა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ  „ქართული 

ოცნების“ (სამჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

(ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ვ. ხანიშვილი (ერთხელ).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სტარვიზიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„სტარვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stargroup.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სტარვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 



 

 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

39.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 25.9%, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 

ოპოზიციას“ 16.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ – 36.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 29.3%, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 

ოპოზიციას“ 20.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



„რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 

აზრი“, „დიალოგი“, „თემა“ და „მრავალკუთხედი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თემა“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ლეიბორისტების“ (ერთხელ),  „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და „ეროვნული 

ფორუმის“ წარმომადგენლები.  ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“, „რესპუბლიკელების“ და „ეროვნული 

ფორუმის“ წარმომადგენლებმა. გადაცემის წამყვანის განცხადებით, მხოლოდ აღნიშნული პარტიები 

დათანხმდნენ გადაცემაში მონაწილეობაზე.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რიონის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

 „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 50%, „ქართულ ოცნებას“ – 23.9%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 20.4% და 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ 5.7% (იხ. დიაგრამა).  

საანგარიშო პერიოდში „მეგა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 

თემატიკის პროგრამებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეგა ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეგა ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეგა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“7 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს8 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 54.1%, „ნაციონალურ მოძრაობას“ – 27.2%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 

18.7%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                            
7 მეოთხე საანგარიშო პერიოდში (09.09.2016 – 22.09.2016) „ზარის“ ეთერში განთავსდა დებატების პროგრამა, რომელსაც პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „თავისუფალი დემოკრატების“, „პატრიოტთა ალიანსი-გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ლეიბორისტების“, 

„ეროვნული ფორუმის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგნელბი. გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული 

ოცნების“ წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე.  



„ზარის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამებს საანგარიშო პერიოდში 

პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ზარის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvzari.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ზარის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                                                                                                                                                                
8 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

ააიპ „თავისუფალი მედია სივრცე“ 

(გურია) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს9 პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 

„გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ – 53.2%, „ქართულ ოცნებას“ - 15.6%,  

„რესპუბლიკელებს“ - 15.6%, „ლეიბორისტებს“ - 15.6% (იხ. დიაგრამა). 

„გურიის“ ეთერში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული იყო დებატების პროგრამა, რომელსაც 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი გ. ძიმისტარაშვილი. ამავე პერიოდში „გურიის“ ეთერში განთავსდა 

პროგრამა „პოლიტიკური დებატები“, რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 

დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) 

და „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„გურიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.fms.tge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                            
9 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 
 

 
 

 

 

 

 

 

 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 

29.8%, დ/კ გ. ქვრივიშვილს 13.2%, დ/კ ი. ოქრუაშვილს 12.3%, ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 

11.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 61.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 33.9%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–

ზე ნაკლები  (იხ. დიაგრამა). 

„თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 

„განსხვავებული აზრი“, „სტუდია რე“ და „არჩევნები 2016”. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 

„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა 

მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2016“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 

დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „საქართველოს მშვიდობისთვის“ (ერთხელ), „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ორჯერ), ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), 

„ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა 

კანდიდატმა ი. ოქრუაშვილმა (ორჯერ). გადაცემის წამყვანის განცხადებით, „ქართული ოცნების“ და 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი 

განაცხადეს. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თრიალეთის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„თრიალეთის“ მიერ კომისიაში წარმოდგენილია და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.trialeti.ge)  

ატვირთულია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

40.3%, „ეროვნული ფორუმს“ - 11.6%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 11.3%, „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ - 10.6%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 49.5%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



„გურჯაანის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „კვირის თემა“, 

„არჩევნები 2016“, „სტუდია რე“ და „განსხვავებული აზრი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 

„კვირის თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას 

„არჩევნები 2016“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს 

„თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), “გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ 

(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის (ერთხელ), 

„მრეწველების“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) და „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურჯაანის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 33.9%,  „ქართულ ოცნებას“  – 19.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 30.7%, „ქართულ ოცნებას“  – 18.7%, „საქართველოს“ - 12.5%, 

„გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ - 10.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 

„საპარლამენტო არჩევნები 2016“, რომლსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ 

(ერთხელ), „კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „საქართველოს“(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ 

(ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ჩვენების“(ერთხელ), „ზვიადის გზა–უფლის 

სახელით“ (ერთხელ) და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლებმა. 

 „ქვემო ქართლის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პრეს–

კლუბი“, რომლსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

„საქართველოს“ (ერთხელ), „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები.  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, ქვემო ქართლის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ქვემო ქართლის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 



 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

30.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 13.4%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ - 12.8%, ხოლო 

ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ – 26%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 20.9%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ 

მოძრაობას“ 10.5%, „მემარცხენე ალიანსი“ 10%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

„დიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „კვირის რეალობა“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში 

მონაწილეობა მიიღეს „სახელმწიფო ხალხსითვის“ (ერთხელ) და „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლებმა.  

„დიას“ ეთერში განთავსდა დებატების პროგრამა „არჩევნები 2016“, რომელსაც საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „კომუნისტური პარტიის“ (ხუთჯერ), 

„მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ 

(სამჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრობის“ (ერთხელ), 

„საქართველოს მშვიდობისათვის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „მრეწველების“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები ვ. ხანიშვილი (ერთხელ), მ. 

კაჟაშვილი (ერთხელ). ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებშიმონაწილეობა მიიღეს „კომუნისტური 

პარტიის“, „ეროვნული ფორუმის“, „საქართველოს მშვიდობისათვის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, 

„მრეწველების“, „თავისუფალი დმოკრატების“, „მემარცხენე ალიანსის“ წარმომადგენლებმა და 

დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ვ. ხანიშვილმა. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ყოველდღიურ ახალ ამბებში მეტნაკლებად 

ეძლეოდათ მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 18.8% და  „ქართულ ოცნებას“ – 18.4%,  „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 

ოპოზიციას“ 12.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ - 19.2%,  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 17.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ტელეარხი 25“–ის ეთერში განთავსებულია  საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამა 

„დიალოგი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 

დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 

დემოკრატიული მოძარობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 



მოძრაობის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ), „ეროვნული 

ფორუმის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ა. ახვლედიანმა. 

გადაცემის წამყვანის განცხადებით, დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ლ. ჩერნოვეცკიმ დებატებში 

მონაწილეობაზე უარი განაცხადა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტელეარხ 25“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ტელეარხ 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 



 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 57.6%, „ქართულ ოცნებას“ 18.2%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 

(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“ – 48.9%, „რესპუბლიკელებს“ - 21%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 18%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

ოდიშის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2016“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში 

მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (სამჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), 

„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „პროგრესულ დემოკრატიული 

მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ (ორჯერ) წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ოდიშის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ოდიშის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  



„ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 38%, „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ - 26.7%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 21.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საანგარიშო პერიოდში „I სტერეოს“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები 

არ განთავსებულა. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „I სტერეოს“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„I სტერეოს“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stereo1.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„I სტერეოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 



შპს „იმპერია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს10 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 

35.9%,  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 24.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„იმპერიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკიური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „თავისუფალი 

დემოკრატების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), 

„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური - ერთიანი საქართველოსთვის“ 

(ერთხელ), „ჩვენების“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), “ეროვნული ფორუმის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი 

დემოკრატების“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“,  „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“, „თამაზ მეჭიაური - ერთიანი საქართველოსთვის“, „ჩვენების“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ და „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმპერიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„იმპერიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                            
10 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 

 

შპს „კოლხეთი 89“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

48.2%, „ლეიბორისტებს“ – 11.6%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



„კოლხეთი 89“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 

„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „გენდერული ამბები“ და დებატების პროგრამა 

„არჩევნები 2016“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2016“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), 

„ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 

მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „პროგრესულ დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „კომუნისტური პარტიის“ წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატებმა ნ. 

ზარქუამ, მ. ბურჭულაძემ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კოლხეთი 89“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„კოლხეთი 89“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kolkhetitv.com)  და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

„კოლხეთი 89“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს11 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო  „ქართულ ოცნებას“ – 

44.5%, „მრეწველებს“ - 11.7%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 11.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„მეცხრე ტალღის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „თემა“ და 

„განსხვავებული აზრი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდა „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეცხრე ტალღის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

                                                            
11 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

28.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 14%, დ/კ ი. კოკაიას – 13.1%, „რესპუბლიკელებს“ – 12.7%, 

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ 

– 46.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 44.5% და „რესპუბლიკელებს“ 9.3% (იხ. დიაგრამა). 



„არგოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 

აზრი“, „სტუდია რე“, „მრავალკუთხედი“ და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა. საანგარიშო 

პერიოდში წინასაარჩევნო დებატების პროგრამას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 

დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“  

(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლებმა. გადაცემის წამყვანის განცხადებით, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენელმა 

უარი განაცხადეს დებატებში მონაწილეობაზე.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„არგოს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ  ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 



 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 21.5%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 14.8%, 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 11.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 

11.2%, „ლეიბორისტებს“ 10.7%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 10.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროის მიღმა დრო მხოლოდ „ლეიბორისტებს“ 53.8% და 

„ქართულ ოცნებას“ 46.2% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„ტვ ბორჯომის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 

„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „სტუდია რე“ და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა. 

საანგარიშო პერიოდში წინასაარჩევნო დებატების პროგრამას პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „სახლმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური-

ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ), “მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 

(ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) და „ლეობორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

გადაცემის წამყვანის განცხადებით, „ჩვენების“ წაემომადგენელმა უარი განაცხადა დებატებში 

მონაწილეობაზე.   

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ ბორჯომის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 



„ტვ ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 



 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია ბოლნელი“ 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 35.4%, 

„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 20%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 14.9%, „პატრიოტთა 

ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 14.9%, „ლეიბორისტებს“ 14.9%,  ხოლო ყველა დანარჩენ 

სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



„ბოლნელის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამებს საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ბოლნელის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„ბოლნელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.bolneli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ბოლნელის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს12 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 23.4%, „ეროვნულ ფორუმს“ 22.2%, „ქართულ იდეას“ 13.3%, 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ დემოკრატებს“ 10.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 

10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2016“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტეიბიდან სტუმრობდნენ „რესპუბლიკელების“ 

(ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლები და 

დამოუკიდებელი კანდიდატი ზ. კაპანაძე. ამავე პერიოდში „იმერვიზიის“ ეთერში განთავსდა 

დებატების პროგრამა, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 

და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ქართული იდეის“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“, „რესპუბლიკელების“, „ეროვნული ფორუმის“, „ქართული ოცნების“ 

წარმომადგენლებმა და დამოუკიდებელმა კანდიდატმა ი. გაბრიჭიძემ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. პოლიტიკური 

                                                            
12 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

„იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

 



შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 34.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 22.6%, „მრეწველებს“ - 

15%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 11.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 

დიაგრამა). 

„თანამგზავრის“ ეთერში განთავსდა დებატების პროგრამა, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ლეიბორისტების“, 

„მრეწველების“, „საქართველოს“, „ქართული ოცნების“ და „ეროვნული ფორუმის“ 

წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„თანამგზავრის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

 

„თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 45.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 16.9%, ხოლო ყველა სხვა 

დანარჩენ პარტიას 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამებს საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 

„მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.Marneulitv.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 

„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ – 35.2%, „ეროვნულ ფორუმს“ - 33.5% და 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 31.3% (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო პოლიტიკური პარტეიბს არ დათმობია. 

„ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 

„არჩევანი 2016“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და 



დებატები შედგა „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ეგრისის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.egrisitv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

შპს „ტელეკომპანია თბილისი“ 

(Music Box) 

 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ 

დათმობია. 

„Music Box“-ის ეთერში საანგარიშო პერიოდში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები არ 

განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „Music Box“-ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„Music Box“-ის  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.musicbox.ge)   და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 

40.7%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 39.9% და „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 19.3% 

(იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ – 43.9%, „ქართულ ოცნებას“ – 23.1%, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 

ოპოზიციას“ - 22.7%, დამოუკიდებელ კანდიდატ ი. ოქრუაშვილს 10.2%  (იხ. დიაგრამა). 

 

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები 

„ინტერვიუ ცნობილებთან“ და „ალტერნატიული აზრი“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში 

პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „აფხაზეთის ხმის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„აფხაზეთის ხმის“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.abkhaziafm.com)  და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 
 

 
 



 
 

 
 

 

შპს „ხარისხის არხი“ 

(დრო) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 

43.8% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 42.4%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 

ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„დროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დასაბამიდან 

სასუფევლამდე“ და „ერთობის დრო“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დასაბამიდან 

სასუფევლამდე“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული იდეის“ (ორჯერ), 

100%

87%

100%

13%

0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%

გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა

სახელმწიფო ხალხისთვის

ნაციონალური მოძრაობა

აფხაზეთის ხმა

(საუკეთესო დრო)



„ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი ვ. მთავრიშვილი (ერთხელ). ამავე პერიოდში 

გადაცემას „ერთობის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული იდეის“ (ერთხელ) 

წარმომადგენელი.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დროს“  თვითრეგულირების მექანიზმში 

არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 

დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„დროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.qch.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 

საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 



 
 

 

 

ააიპ „ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“ 

(PKTV) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 46.3%, „რესპუბლიკელებს“ – 36.7% და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 16.9% 

(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 71.6%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 19.4% და „გაერთიანებულ 

დემოკრატიულ მოძრაობას“ 9% (იხ. დიაგრამა). 

„PKTV“-ს სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 

პროგრამები, თუმცა მათ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 

სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „PKTV“-ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„PKTV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pktv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„PKTV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 

მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 



 

 

 

შპს „კვირა ტვ“ 

„კვირა ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.kviratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „კვირა ტვ“–ს მიერ კომისიაში არ იქნა წარმოდგენილი  მაუწყებლის 

ყოველკვირეული ჩანაწერები, შესაბამისად, კომპანიის შესახებ ინფორმაცია ანგარიშში არ აისახა. 

 



შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს13 პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 

მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ – 85.8% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 14.2% (იხ. დიაგრამა). 

„ქართული არხის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „კვირის 

აზრები“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 

ოცნების“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), 

„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 

(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და 

„ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლების. ამავე გადაცემის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა 

მიიღეს „ქართული ოცნების“, „ლეიბორისტების“, „თავისუფალი დემოკრატების“, „სახელმწიფო 

ხალხისთვის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“, „რესპუბლიკელების“ და „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ქართული არხის“ თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ქართული არხის“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.qartuliarkhi.ge)   და  კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„ქართული არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                            
13 სამაუწყებლო ბადეში  საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს14 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 

დაეთმო „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ – 34.4%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ - 

29.6%, „ქართულ ოცნებას“ – 18.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 17.5%, ხოლო  ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ქართული ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ერთობის 

დრო“, რომელსაც საანგარისო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პროგრესულ- 

დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს ეროვნული ერთიანობის პარტიის“ 

(ერთხელ), „ქართული იდეის“ (ერთხელ), „საქართველოს მშვიდობისათვის“ (ერთხელ), „ზვიადის 

გზა უფლის სახელით“ (ერთხელ) და  „პარტია საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 

პერიოდში „ქართული ტვ“–ს ეთერში განთავსდა წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა, რომელსაც 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა „ჩვენების“, „პროგრესულ 

დემოკრატიული მოძრაობის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „საქართველოს“, 

„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“, „საქართველოს მშვიდობისათვის“, „კომუნისტური 

პარტიის“, „ეროვნული ფორუმის“, „ზვიადის გზა–უფლის სახელით“ და „თავისუფალი 

დემოკრატების“ წარმომადგენლებს შორის. 

„ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.qtv.com.ge)  და კომისიაში წარმოდგენილი არ 

აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 

გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                            
14 სამაუწყებლო ბადეში  საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„ქართული ტვ“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „საფერავი ტვ“ 

„საფერავი ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა ახალი 

ამბების პროგრამა.  

„საფერავი ტვ“–ს ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები განთავსებული არ 

არის. 



„საფერავი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.saperavitv.ge)  და კომისიაში წარმოდგენილი არ 

აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 

გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

 

შპს „ჯგუფი–ახალი სტილი“ 

(მომავალი ტვ) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს დრო დაეთმო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ – 90.7% 

და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 9.3% (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ 

– 88.9%, და  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 11.1% (იხ. დიაგრამა). 

 

„მომავალი ტვ“–ს ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამებს საანგარიშო 

პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მომავალი ტვ“–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 

„მომავალი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებულია (www.momavalitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მომავალი ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 

ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 



 

 
 

 
 

100%

90% 10%

0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%

ნაციონალური მოძრაობა

ქართული ოცნება

მომავალი ტვ

(საუკეთესო დრო)



 
 

 

შპს „საერთაშორისო საინფორმაციო სააგენტო ევრაზია“ 

(ახალი საქართველო) 

 

საანგარიშო პერიოდში „ახალი საქართველოს“ სამაუწყებლო ბადეში ახალი ამბების პროგრამა არ 

განთავსებულა. 

 

„ახალი საქართველოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ პოლიტიკური პროგრამები 

„საუბრები დამოუკიდებელ, უპარტიო მაჟორიტარ კანდიდატებთან“, „ძალაუფლება ხალხს“,  

„საუბრები ჟურნალისტიკაზე“,  „წყნეთის სარკე“, „საარჩევნო პანორამა“, „მათემა“. საანგარიშო 

პერიოდში გადაცემას „საუბრები დამოუკიდებელ, უპარტიო მაჟორიტარ კანდიდატებთან“ 

პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ),  „სახალხო პარტიის“ 

(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი მაჟორიტარობის კანდიდატები ჰამლეტ გეგია 

(ოთხჯერ), თამაზ კერძევაძე (ერთხელ), გია ფაცურია (ერთხელ). ამავე პერიოდში გადაცემას 

„საუბრები ჟურნალისტიკაზე“ სტუმრობდა დამოუკიდებელი მაჟორიტარობის კანდიდატი ჰამლეტ 

გეგია (ერთხელ). საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „წყნეთის სარკე“ სტუმრობდა დამოუკიდებელი 

მაჟორიტარობის კანდიდატი ჰამლეტ გეგია (ერთხელ). ამავე პერიოდში გადაცემას „საარჩევნო 

პანორამა“ სტუმრობდა დამოუკიდებელი მაჟორიტარი კანდიდატი ჰამლეტ გეგია (ერთხელ). 

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „მათემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „თამაზ 

მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი და დამოუკიდებელი 

მაჟორიტარი კანდიდატი ჰამლეტ გეგია (ერთხელ). 

„ახალ საქართველოს“ საჯაროდ გამოცხადებული (ვებ–გვერდი არ გააჩნია) და კომისიაში 

წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

 

 

100%

88% 12%

0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%

ნაციონალური მოძრაობა

ქართული ოცნება

მომავალი ტვ



შპს „ტელე-რადიო კომპანია ტვ24“ 

(TV24) 

 

TV24–ს საინფორმაციო გამოშვებებში15 პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

TV24–ის მიერ საანგარიშო პერიოდში არ განთავსებულა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 

პროგრამები. 

 

TV24–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე ატვირთული არ არის 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 

დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

 

 

შპს „თბილიფილმ-სტუდიო Tbilifilm-studio“ 

(Tiflis TV) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს16 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ – 43.2%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 20.4%, „ქართულ ოცნებას“ 14%, დ/კ 

ი. ოქრუაშვილს 11.7%, ხოლო ყველა სხვა დანარჩენ პარტიას 10% ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

 

„Tiflis TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები 

„მესამე ძალა“ და  „დეპუტატი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „მესამე ძალა“ პოლიტიკური 

პარტიებიდან სტუმრობდნენ „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) და „პატრიოტთა ალიანსი–

გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას 

„დეპუტატი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 

ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი.  

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, Tiflis TV–ს თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

Tiflis TV–ს მიერ (www.tiflistv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 

ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის 

ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

Tiflis TV–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

                                                            
15 TV24–ის მიერ კომისიაში 2016 წლის 24 ივნისს წარმოდგენილი წერილის (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ–6/6071–16) შესაბამისად,  

ტექნიკური პრობლემებიდან გამომდინარე  მაუწყებლობახორციელდება ხარვეზებით;  

 
16 საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო დათმობილი არ ყოფილა. 



 
 

 
 

 

შპს „სიგულდა“ 

(TV Max) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 

მოძრაობას“ –  44.3%,  „ქართულ ოცნებას“ 22.3%,  „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 16.9%, ხოლო ყველა 

სხვა დანარჩენ პარტიას 10% ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 

ნაციონალურ მოძრაობას“ –  42.9%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 20.4%,  „ქართულ ოცნებას“ 19.6%,   

ხოლო ყველა სხვა დანარჩენ პარტიას 10% ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 



 

„TV Max“-ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამა „ჰორიზონტი“, 

რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „საქართველოს“ 

(ერთხელ) წარმომადგენელი. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „TV Max“–ის თვითრეგულირების 

მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 

და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„TV Max“–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილია და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.tvmax.ge)  

ატვირთულია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

„TV Max“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 

ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
 



 
 

 
 



 
 

 

 

შპს „საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი“ 

(სდასუ TV) 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  - 

37.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 13.5%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.9%, ხოლო ყველა 

დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 

ოცნებას“  -  40.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 13.9%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.2%,  

ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 

„სდასუ ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამა 

„პოლიტიკური ასპექტები“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 

სტუმროდბნენ „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „ქართული დასის“ (ორჯერ), „ქართული 

ოცნების“ (ორჯერ) და „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

 

„სდასუ TV“–ს მიერ საჯაროდ არ არის გამოცხადებული (www.sdasu.edu.ge) და  კომისიაში არ არის 

წარმოდგენილი მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 

რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ.  

„სდასუ TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 

ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 
 

 
 

 



 
 

 

 
 

 

 

 

 



 

გამოვლენილი დარღვევები: 

 

– კომისიამ ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი 

შეუდგინა. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას საარჩევნო სუბიექტმა „დავით თარხან-მოურავი, 

ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიციამ“ ტელეკომპანია 

„რუსთავი 2“-ის წინააღმდეგ საჩივარით 2016 წლის 26 სექტემბერს მიმართა. 

დავის საგანი 2016 წლის 24 სექტემბერს ტელეკომპანია „რუსთავის 2“-ის მიერ საეთერო ბადიდან 

საარჩევნო სუბიექტის „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიციის“ უფასო წინასაარჩევნო პოლიტიკური რეკლამის მოხსნის 

საკითხი გახდა. 

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის საჯაროდ გავრცელებული განცხადების თანახმად,  ტელეკომპანიის 

შეფასებით, ვიდეორგოლი ქსენოფობიური შინაარსის მატერებელი იყო, რამაც განაპირობა მისი 

ეთერიდან მოხსნა. ტელეკომპანიამ აღნიშნული წინასაარჩევნო რეკლამა ამავე საარჩევნო სუბიექტის 

მიერ წარდგენილი სხვა სარეკლამო რგოლით ჩაანაცვლა. 

საარჩევნო სუბიექტს მიაჩნდა, რომ ტელეკომპანია „რუსთავი 2“ უფლებამოსილი არ იყო ეთერიდან 

მოეხსნა და შეეფასებინა წინასაარჩევნო პოლიტიკური რეკლამა, რადგან საქართველოს ორგანული 

კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51 მუხლის, მე-6 პუნქტის შესაბამისად, საერთო 

ეროვნული საეთერო მაუწყებელი ვალდებულია საერთო არჩევნებისას საარჩევნო კამპანიის დროს 

არჩევნების დღემდე არაუგვიანეს 50-ე დღიდან თავის ეთერში ყოველ 3 საათში გამოყოს არანაკლებ 

7,5 წუთისა წინასაარჩევნო რეკლამის უსასყიდლოდ განსათავსებლად და თანაბრად და 

არადისკრიმინაციულად განათავსოს თითოეული კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მიერ 

მისთვის წარდგენილი წინასაარჩევნო რეკლამა, იმ პირობით, რომ ამ პერიოდში ერთი საარჩევნო 

სუბიექტისათვის გამოყოფილი სარეკლამო დრო 90 წამს არ აღემატებოდეს (საარჩევნო სუბიექტს 

შეუძლია ეს დრო რამდენიმე ნაწილად დაყოს). „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 63-ე 

მუხლის, მე-3 პუნქტის შესაბამისად კი, წინასაარჩევნო პოლიტიკური რეკლამის შინაარსზე 

პასუხისმგებელია წინასაარჩევნო რეკლამის დამკვეთი. 

საარჩევნო სუბიექტი „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა 

ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიცია“  საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას 

საკითხის შესწავლას და შესაბამის რეაგირებას სთხოვდა. საარჩევნო სუბიექტის მოთხოვნები იყო: 1. 

დაევალოს ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ს „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს 

პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიციის“ საარჩევნო რეკლამის ტელე-ეთერში აღდგენა; 

2. პოლიტიკური სუბიექტისთვის  საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული უფასო 

საეთერო დროის კომპენსირება; 3. პოლიტიკური/წინასაარჩევნო რეკლამის განთავსების წესების 

დარღვევის გამო ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის მიმართ ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის 

ოქმის შედგენა. თუმცა განხივლის პროცესში მხოლოდ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევის 

ოქმის შედგენის მოთხოვნა დარჩა ძალაში. 



საკითხის დაინტერესებული პირების მონაწილეობით არსებითი განხილვის შემდეგ საქართველოს 

კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ მიიჩნია, რომ ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-მა საარჩევნო 

სუბიექტთან შეთანხმების გარეშე ჩაანაცვლა „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, 

საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიცია“ წინასაარჩევნო/პოლიტიკური 

რეკლამა, რითაც საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51 

მუხლის, მე-6 პუნქტით განსაზღვრული ვალდებულებები დაარღვია. კომისიის გადაწყვეტილებით 

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის მიმართ ადმინისტარციული სამართალდარღვევის ოქმი შედგა და 

რეაგირებისთვის საქალაქო (თბილისის) სასამართლოს გადაეგზავნა. 

– გამოიკვეთა რიგი მაუწყებლებისა, რომელთა სამაუწყებლო ბადეში განთავსებული არ არის ახალი 

ამბების ან/და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები (შპს „საერთაშორისო 

საინფორმაციო სააგენტო ევრაზია“, შპს „საფერავი ტვ“, შპს „ტელეკომპანია თბილისი“, შპს „ტელე-

რადიო კომპანია ტვ24“, შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო”, ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“, 

ააიპ „ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“, შპს 

„თბილიფილმ-სტუდიო Tbilifilm-studio“, შპს „სიგულდა“). 

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე–2 მუხლის ჯ) ქვეპუნქტის შესაბამისად, საერთო 

მაუწყებლობა არის არანაკლებ 2 თემატიკის, მათ შორის, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ-

პოლიტიკური თემატიკის, პროგრამებით მაუწყებლობა; 

აღნიშნული მაუწყებლების მიმართ კომისიაში მიმდინარეობს წარმოება ადმინისტრაციული 

პასუხიმგებლობის დაკისრების მიზნით. 

 

– ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-მა არჩევნებთან დაკავშირებული საზოგადოებრივი აზრის კვლევის 

შედეგები წესის დარღვევით გამოაქვეყნა. 

ადმინისტრაციული წარმოების პროცესში ტელეკომპანია „რუსთავის 2“-ის მიერ მიმდინარე წლის 

პირველ ოქტომბერს საინფორმაციო გამოშვება „კურიერის“ (21:00 საათზე) მსვლელობისას GFK 

Customs Research LLC-ის მიერ ჩატარებული არჩევნებთან დაკავშირებული   საზოგადოებრივი აზრის 

კვლევის შედეგების კანონით განსაზღვრული წესების დარღვევით გამოქვეყნების ფაქტი 

დაფიქსირდა. კერძოდ, ტელეკომპანიამ საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 

კოდექსის“ 51-ე  მუხლის მე-11 პუნქტის ვ.ზ), ვ.თ), ვ.ი) და ვ.ლ) ქვეპუნქტები დაარღვია. 

ტელეკომპანიის მიმართ შედგა ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი, რომელიც 

შემდგომი რეაგირებისთვის გადაიგზავნა თბილისის საქალაქო სასამართლოში. 

 

– კომისიამ ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ბრენდული სახელწოდება „ტაბულა“) 

წინასაარჩვენო პერიოდში ინფორმაციის წარმოუდგენლობის გამო წერილობით გააფრთხილა. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“, 

ბრენდული სახლწოდება „ტაბულა“ წინასაარჩვენო პერიოდში ინფორმაციის წარმოუდგენლობის 

გამო წერილობით გააფრთხილა. 



საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 

ნაწილის შესაბამისად, საზოგადოებრივი მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის 

ტელევიზია და რადიო, ასევე სამაუწყებლო ლიცენზიის მფლობელები და მაუწყებლობაზე 

ავტორიზებული პირები, კენჭისყრამდე არა უგვიანეს 50-ე დღიდან კენჭისყრის დღემდე, 

წინასაარჩევნო აგიტაციისა და პოლიტიკური რეკლამისათვის საეთერო დროის გამოყოფის დროს 

ვალდებულნი არიან „საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესით“ 

დადგენილი ფორმის შესაბამისად (დანართი N1), საჯაროდ გამოაცხადონ და კომისიას 

ყოველკვირეულად წარმოადგინონ შემდეგი სახის ინფორმაცია: ა) რომელი რიცხვიდან რომელ 

რიცხვამდე და რა პერიოდულობითაა გამოყოფილი საეთერო დრო; ბ) ერთი დღის განმავლობაში 

გამოყოფილი დროის ხანგრძლივობა და გრაფიკი; გ) საეთერო დროის ტარიფი; დ) გაწეული 

მომსახურება. 

ავტორიზებულ საერთო მაუწყებლებს, მათ შორის ტელეკომპანია „ტაბულას“, ზემოაღნიშნული 

ვალდებულებების განმარტების მიზნით 2016 წლის 25 მაისს გაეგზავნათ კომისიის წერილი 

(04/1542-16; 25.05.2016), რომლის თანახმად, მათ, ასევე, ეცნობათ, რომ „საქართველოს პარლამენტის 

არჩევნების დანიშვნის თაობაზე“ საქართველოს პრეზიდენტის განკარგულების საფუძველზე, 

წინასაარჩევნო კამპანია იწყებოდა  2016 წლის 8 ივნისს. 

ტელეკომპანია „ტაბულამ“  2016 წლის 11 აგვისტოს კომისიაში წარმოადგინა  წერილობითი 

ინფორმაცია ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის განთავსების ტარიფების თაობაზე, 

თუმცა,  წინასაარჩევნო აგიტაციისა და წინასაარჩევნო/პოლიტიკური რეკლამისთვის საეთერო 

დროის გამოყოფისა და სამაუწყებლო ეთერში განთავსებასთან დაკავშირებით ინფორმაცია 

კომისიაში ყოველკვირეულად არ წარმოუდგენია. 

საკითხის საჯარო  განხილვის შემდეგ კომისიამ ტელეკომპანია „ტაბულას“ წერილობითი 

გაფრთხილების გადაწყვეტილება მიიღო. 

 

– კომისიამ ხუთ საინფორმაციო სააგენტოს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი 

შეუდგინა. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ არჩევნებთან დაკავშირებული 

საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების წესის დარღვევით გამოქვეყნების გამო  ხუთ 

საინფორმაციო სააგენტოს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა და შემდგომი 

რეაგირებისთვის  თბილისის (საქალაქო) სასამართლოს გადაუგზავნა. 

საუბარია, მიმდინარე წლის 23 სექტემბერს ამერიკული სოციოლოგიური კომპანია Wilson Perkins 

Allen Research (WPA)-ის მიერ ჩატარებული არჩევნებთან დაკავშირებული საზოგადოებრივი აზრის 

კვლევის შედეგების გამოქვეყნებაზე. 

ეს საინფორმაციო სააგენტოებია: 

● შპს „მედიანიუსი“  - www.medianews.ge; 

● შპს „ნიუს რუმი“  - www.ambebi.ge”; 

● შპს „ახალი ამბები“ -  www.ipn.ge; 

● შპს „ნიუს რუმი“ -  „www.kvirispalitra.ge“; 



● შპს  „Georgian National News” – www.gnn.ge . 

 

 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 82–ე მუხლის მეორე 

პუნქტის შესაბამისად, კანონით დადგენილ ვადებში არჩევნებთან დაკავშირებული 

საზოგადოებრივი აზრის გამოკითხვის შედეგების გამოქვეყნება სავალდებულო ინფორმაციის 

გარეშე ან გამოქვეყნებასთან დაკავშირებული სხვა წესების დარღვევა გამოიწვევს დაჯარიმებას 

1  500 ლარის ოდენობით.  

– რიგი გაზეთების მიერ, რომლებიც ფინანსდებიან ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, 

არ ხორციელდება კომისიაში ყოველკვირეული ინფორმაციის წარმოდგენა. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის მე-2 პუნქტის 

შესაბამისად, არჩევნების გამოცხადებიდან არჩევნების შედეგების შეჯამებამდე გაზეთები, 

რომლებიც ფინანსდება ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, ექვემდებარებიან 

წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგს. ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, საქართველოს 

კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსგან, 

მუნიციპალიტეტების წარმომადგენლობითი და აღმასრულებელ ორგანოებისგან, აფხაზეთის და 

აჭარის ავოტნომიური რესპუბლიკების მთავრობებისგან ცენტრალური ან ადგილობრივი 

ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთების თაობაზე ინფორმაცია გამოითხოვა. მიღებული 

მონაცემების დამუშავების შედეგად, 2016 წლის 8 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების 

წინასაარჩევნო პერიოდში მონიტორინგს დაექვემდებარა 3017 გაზეთი (გაზეთების შესახებ 

ინფორმაცია ხელმისაწვდომია კომისიის ვებ გვერდზე). 

ყველა გაზეთს გაეგზავნა მოთხოვნა წინასაარჩევნო პერიოდში მონიტორინგის უზრუნველსაყოფად, 

„საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის დამტკიცების შესახებ“ 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს N9 დადგენილების 

დანართი  №2-ით მოთხოვნილი ინფორმაციის წარმოდგენის თაობაზე, თუმცა 7 გაზეთი, 

მიუხედავად იმისა, რომ კომისიის წერილი ჩაბარდა, ინფორმაციას არ წარმოადგენს. 

აღნიშნული გაზეთებია: ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „რეგიონის ტრიბუნა“; 

ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „თვითმმართველობა“; ტყიბულის მუნიციპალიტეტი - 

გაზეთი „ტყიბული“; ლენტეხის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „სვანეთი“; გორის მუნიციპალიტეტი - 

გაზეთი „გორის მაცნე“; ვანის მუნიციპალიტეტი -  გაზეთი „საერთო სიტყვა“; წალენჯიხის 

მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ეგრისის მაცნე“; 

საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით კომისიაზე დაკისრებული ვალდებულების ჯეროვანი 

შასრულების მიზნით, კომისიამ საკონტროლო შესყიდვა  სცადა კერძო კომპანიების საშუალებით, 

თუმცა პრესის გავრცელების ბაზარზე წარმოდგენილ კომპანიებს ზემოთხსენებული გაზეთები 

ჩამონათვალში არ აქვთ, რის გამოც, კომისიამ კიდევ ერთხელ მიმართა შესაბამის 

მუნიციპალიტეტებს და სთხოვა გაზეთების წარმოდგენა.  

გაზეთები, რომლებიც წარმოადგენენ წინასაარჩევნო ინფორმაციას: კასპის მუნიციპალიტეტი - 

გაზეთი „ახალი განთიადი“; დედოფლის წყაროს მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „შირაქი“; თერჯოლის 

                                                            
17 შესწავლის ფარგლები გამოირკვა, რომ ქუთაისის მუნიციპალიტეტის გაზეთი „უქიმერიონი“ მხოლოდ კულტურულ სიახლეებს აშუქებს. 



მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „თერჯილა“; ბაღდათის მუნიციპალიტეტი - „ჩემი გაზეთი“; თიანეთის 

მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „თიანეთის მომავალი“; ამბროლაურის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 

„ამბროლაურის მოამბე“; წყალტუბოს მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ახალი წყალტუბო“; სამტრედიის 

მუნიციპალიტეტი – გაზეთი „სამტრედიის მაცნე“; ყვარელის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 

„ყვარელი“; ბოლნისის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ბოლნისი“; მცხეთის მუნიციპალიტეტი - 

გაზეთი „მცხეთა“; სენაკის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „კოლხეთი“; ახმეტის მუნიციპალიტეტი - 

გაზეთი „ბახტრიონი“; ხაშურის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; აჭარის 

ავტონომიური რესპუბლიკა - შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; ქარელის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 

„ქარელის მოამბე“; აბაშის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „აბაშის მაცნე“; ნინოწმინდის 

მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „არშლუისი“; სიღნაღის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „სიღნაღი“; ონის 

მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ონი“; გურჯაანის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „გურჯაანის 

მუნიციპალიტეტის მაცნე“; ხარაგაულის მუნიციპალიტეტი - ააიპ „მოქალაქეთა ჩართულობის და 

ინფორმირების მუნიციპალური ცენტრი“; ხობის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხობის მოამბე“. 

 

– საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ გაზეთ „ხაშურის მოამბეს“ 

ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ გაზეთ „ხაშურის მოამბეს“ წინასაარჩევნო 

აგიტაციის და წინასაარჩევნო რეკლამის წესების დარღვევის გამო ადმინისტრაციული 

სამართალდარღვევის ოქმი შეუდგინა და შემდგომი რეაგირებისთვის საქალაქო (ხაშურის) 

სასამართლოს გადაუგზავნა. სასამართლომ გაზეთის სიტყვიერი გაფრთხილების გადაწყვეტილება 

მიიღო. 

გაზეთ „ხაშურის მოამბის“ აგვისტოს ნომერში გამოქვეყნებულია სააგიტაციო წერილი 

სახელწოდებით - „არც ერთი ნაციონალი პარლამენტში“, რომელსაც არ ჰქონდა აღნიშნვნა 

გამოქვეყნებული მასალა იყო ფასიანი თუ უფასო პოლიტიკური რეკლამა. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ და „საარჩევნო პროცესში მედიის 

მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის შესახებ“  საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული 

კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს №9 დადგენილების შესაბამისად, სააგიტაციო წერილისა და 

პოლიტიკური რეკლამის გამოქვეყნებისას წერილის სათაურამდე და რეკლამის კუთხეში უნდა იყოს 

წარწერა „ფასიანი პოლიტიკური რეკლამა“ ან „უფასო პოლიტიკური რეკლამა“. 

 

რეკომენდაციები: 

„რუსთავი 2“-ის ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემები „ვანოს შოუ“ და „ნანუკა 

ჟორჟოლიანის შოუ“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ ირაკლი ალასანია 

(თავისუფალი დემოკრატები) და სანდრა რულოვსი (ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის) 

წარმომადგენლები.  

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 

დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 

ყურადღება მიაქციონ ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების დროს იმ 



სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს კომუნიკაციების 

ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით დამტკიცებული „მაუწყებელთა 

ქცევის კოდექსით“ და გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის 

წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ 

კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების 

შესახებ შედგა საარჩევნო პერიოდის დაწყებამდე. კანდიდატს არ უნდა მიეცეს საშუალება გამოთქვას 

პოლიტიკური მოსაზრებები ან სხვა გზით მოახდინოს საკუთარი კანდიდატურის რეკლამირება.  

 

წინასაარჩევნო პერიოდთან დაკავშირებული კომისიის მიერ 

გატარებული სხვა ღონისძიებები: 

– „რუსთავი 2“-ის მიმართ ინფორმაციის წარმოუდგენლობის გამო დაწყებული ადმინისტრაციული 

წარმოება გრძელდება. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიაში ჟურნალისტ შალვა რამიშვილის განცხადების 

საფუძველზე, რომლითაც  ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ის დაკვეთით GFK Customs Research LLC 

მიერ ჩატარებული საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების კანონიერება დადგა 

ეჭვქვეშ,  დაწყებული მოკვლევა გრძელდება. 

საქართველოს ორგანული კანონის ,,საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლით 

გათვალისწინებული არჩევნებთან დაკავშირებული საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების 

გამოქვეყნების წესებთან შესაბამისობის დროულად დადგენის მიზნით, ასევე, ზემოთხსენებული 

საკითხის მიმართ არსებული მაღალი საზოგადოებრივი ინტერესის არსებობის გამო, კომისიამ 

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ს, GFK Customs Research LLC, ჟურნალისტ შალვა რამიშვილს 

წერილობით მიმართა და საქმესთან არსებული დოკუმენტაციის  წარმოსადგენად  ვადა 2016 წლის 5 

ოქტომბრამდე განუსაზღვრა. 

ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-მა GFK Customs Research LLC კვლევასთან დაკავშირებული ინფორმაცია 

კომისიის მიერ მისთვის განსაზღვრულ ვადაში წარმოადგინა, თუმცა კომისიის მოსაზრებით 

არასრულყოფილად, რის გამოც,  „რუსთავის 2“-ის მიმართ ადმინისტრაციული წარმოება დაიწყო. 

მიმდინარე წლის 6 ოქტომბერს გამართულ სხდომაზე, კომისიამ ტელეკომპანიას დამატებითი 

ინფორმაციის წარმოდგენა მოსთხოვა. „რუსთავი 2“-მა კომისიის მოთხოვნის შესასრულებლად ვადა 

ითხოვა. საკითხის განხილვა 7 ოქტომბერს გაგრძელდა, თუმცა ტელეკომპანიის მიერ 

წარმოდგენილი დოკუმენტაციის სრულყოფილების და საქართველოს ორგანული კანონის 

,,საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მე-11 პუნქტის ა), ბ), გ), დ) და ე) ქვეპუნქტებთან 

შესაბამისობის დადგენა ვერ მოხერხდა, რის გამოც, საკითხის განხილვა კიდევ ერთხელ გადაიდო.  

– კომისიამ ტელეკომპანიების შპს „სტუდია მაესტროს“, შპს „ტელეიმედის“, შპს „ჯი-დი-ეს თი-ვის“ 

და შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“-ის წინააღმდეგ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 

განცხადება განიხილა. 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ პოლიტიკური გაერთიანება „ერთიანი 

ნაციონალური მოძრაობის“ განცხადების საფუძველზე ტელეკომპანიების შპს „სტუდია მაესტროს“, 

შპს „ტელეიმედის“, შპს „ჯი-დი-ეს თი-ვის“ და შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“-ის ბადეში 



განთავსებული სარეკლამო რგოლი შეისწავლა, რომელიც თბილისში ა. პუშკინის ქუჩაზე ორმხრივი 

მოძრაობის აღდგენას ეხებოდა. 

განცხადების ავტორი მიიჩნევდა, რომ აღნიშნული სარეკლამო რგოლი წინასაარჩევნო პოლიტიკური 

რეკლამის ნიშნებს შეიცავდა და  სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებით პოლიტიკური გაერთიანება 

„ქართული ოცნების“ ინფრასტრუქტურული პროექტების საარჩევნო კამპანიას წარმოადგენს, რაც 

დაუშვებელია. პოლიტიკურმა გაერთიანებამ საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიისგან 

ზემოთაღნიშნული სარეკლამო რგოლის შესწავლა და მისი სტატუსის განსაზღვრა მოითხოვა. 

კომისიამ საკითხის მოკვლევის შემდეგ დააგდინა, რომ აღნიშნული ვიდეო რგოლი 

ტელეკომაპნიების შპს „სტუდია მაესტროს“, შპს „ტელეიმედის“, შპს „ჯი-დი-ეს თი-ვის“  და შპს 

„სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“-ის ბადეში თბილისის მერიის დაკვეთით სარეკლამო 

კოპმანიების საშუალებით, ფასიანი რეკლამის სტატუსით იყო განთავსებული. 

საკითხის განხილვის საჯარო სხდომას ოთხივე ტელეკომპანიის წარმომადგენელი ესწრებოდა, მათი 

განმარტებით, თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის დაკვეთით განთავსებული სარეკლამო რგოლი 

მათ სამაუწყებლო ბადეებში „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად იყო 

განთავსებული. კანონის თანახმად, ადმინისტრაციული ორგანო  უფლებამოსილია 

საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის მიწოდების მიზნით შეისყიდოს მაუწყებლის 

მომსახურება. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ შესაბამისად, 

პოლიტიკური/წინასაარჩევნო რეკლამა არის მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებში (შემდგომ – 

მედია) გასული ისეთი შინაარსის რეკლამა, რომელიც მიზნად ისახავს საარჩევნო სუბიექტის 

არჩევისთვის ხელის შეწყობას/ხელის შეშლას, რომელშიც ნაჩვენებია საარჩევნო სუბიექტი ან/და 

მისი არჩევნებში მონაწილეობის რიგითი ნომერი და რომელიც შეიცავს წინასაარჩევნო კამპანიის 

ნიშნებს, ან მოწოდებას სარეფერენდუმოდ/საპლებისციტოდ გამოტანილი საკითხის გადაწყვეტის 

სასარგებლოდ ან საწინააღმდეგოდ. 

ვიდეორგოლში მოსახლეობას თბილისში ა.პუშკინის ქუჩაზე ორმხრივი მოძრაობის აღდგენის 

თაობაზე მიეწოდება ინფორმაცია. ვიდეო რგოლში ნაჩვენები არ არის არც საარჩევნო სუბიექტი და 

არც საარჩევნო სუბიექტის არჩევნებში მონაწილეობის რიგითი ნომერი, შესაბამისად, არ 

განხორციელებულა არცერთი საარჩევნო სუბიექტის იდენტიფიცირება, ისევე როგორც რომელიმე 

პოლიტიკური პარტიის სიმბოლიკის წარმოჩენა. 

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, ადმინისტრაციული ორგანო 

უფლებამოსილია შეისყიდოს მაუწყებლის მომსახურება სოციალური რეკლამის განთავსებისთვის ამ 

კანონის 65-ე მუხლით განსაზღვრული დროის ხანგრძლივობის მინიმალური ზღვრის მიღმა 

სოციალური რეკლამის განთავსების ან/და საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის 

გავრცელების მიზნით და მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ეს გათვალისწინებულია მისი ბიუჯეტის 

ცალკე მუხლით. ასეთ შემთხვევაში, თუ ადმინისტრაციული ორგანო არის შემსყიდველი 

ორგანიზაცია „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, შესყიდვა 

ხორციელდება „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით. 



საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის შეფასებით, ზემოაღნიშნული ვიდეო რგოლი 

შეესაბამება „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 661 მუხლის მე–2 პუნქტით 

გათვალისწინებულ მოთხოვნებს. 

 

–კომისიამ  შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“-ის წინააღმდეგ „ქართული ოცნება- 

დემოკრატიული საქართველოს“ საჩივარი განიხილა.  

გადაცემა „არჩევანში“, რომელიც ეთერში გავიდა 2016 წლის 19 სექტემბერს, პ/გ „ქართული ოცნება-

დემოკრატიული საქართველოს“ სამეგრელოს რეგიონის მაჟორიტარი კანდიდატების გამოსვლის 

დროს, პირდაპირ ეთერში მიმდინარეობდა ინტერაქტივი, რომელშიც სატელეფონო ზარების 

მეშვეობით მოქალაქეებს შეეძლოთ დაეფიქსირებინათ თავიანთი პოზიცია - თუ რომელი 

პოლიტიკური პარტიის მიერ წარმოდგენილ არგუმენტებს იზიარებენ. განცხადების თანახმად, 

აღნიშნული გადაცემის მსვლელობისას პროცენტული მაჩვენებელით უმრავლესობა მხარს უჭერდა 

“ქართულ ოცნების” წარმომადგენელს, რის შემდეგაც ინტერაქტივი საეჭვოდ გაითიშა, რაზედაც 

გადაცემის წამყვანმა განმარტა, რომ ადგილი ჰქონდა ტექნიკურ ხარვეზს, რასაც არ ეთანხმება 

განცხადების ავტორი და მომართა კომისიას საკითხის შესასწავლად.  

კომისიამ იმსჯელა და გადაწყვიტა, რომ პ/გ „ქართული ოცნება-დემოკრატიული საქართველოს“  

განცხადება, „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 52-ე მუხლის შესაბამისად, 

მაუწყებლის თვითრეგულირების მექანიზმის ფარგლებში განხილვის საგანია. “მაუწყებლობის 

შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-14 მუხლის პირველი პუნქტის თანახმად, მაუწყებელი 

ვალდებულია ქცევის კოდექსის საფუძველზე შექმნას თვითრეგულირების ეფექტიანი მექანიზმი, 

რომელიც უზრუნველყოფს საჩივრების განხილვასა და მათზე დროულ და დასაბუთებულ 

რეაგირებას; „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 591 მუხლის პირველი პუნქტის 

შესაბამისად, ამ კანონის 52-ე, 54-ე, 56-ე და 59-ე მუხლებით გათვალისწინებული ნორმების, აგრეთვე 

ქცევის კოდექსით დადგენილი ეთიკური ნორმებისა და პროფესიული სტანდარტების დარღვევებზე 

რეაგირება შეიძლება განხორციელდეს მხოლოდ ამ კანონის მე-14 მუხლის პირველი პუნქტით 

განსაზღვრული თვითრეგულირების მექანიზმის ფარგლებში.  

 


