
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  
(09.07.2016 – 08.08.2016) 

 
 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა საარჩევნო 
პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ დადგენილების თანახმად, 
კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო 
მომსახურება ან უშუალოდ განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი 
საზოგადოებრივი ნდობის მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის 
სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების 
რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  
 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წინასაარჩევნო კამპანიის 
მედიამონიტორინგის მხარდაჭერის ფარგლებში განხორციელდა ევროპის კავშირისა და ევროპის 
საბჭოს ერთობლივი პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და პლურალიზმის 
გაძლიერება“, შემუშავდა წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის სახელმძღვანელო წესები 
და რეკომენდაციები, ჩატარდა ტრენინგები, როგორც მონიტორინგის განმახორციებელი 
პირებისათვის, ისე ყველა იმ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლებისათვის, რომლებიც 
ჩართულნი არიან წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქებაში. 
 
2016 წლის საქართველოს პარლამენტის არჩევნების მედია მონიტორინგს, კომისიაში დასაქმებულ 
პირებთან ერთად, სხვადასვხა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები და კურსდამთავრებულნი 
ახორციელებენ.   
 
საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების 
მონიტორინგი  2016 წლის 08 ივნისს დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა საერთო 
მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 
 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში წინა 
საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 
განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 
სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. კომისიის 
მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების 
საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ 



მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული 
ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, 
კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 
ღონისძიებებს.  
 
მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს მეორე შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 
პერიოდს 2016 წლის 09 ივნისიდან  08 აგვისტოს ჩათვლით. 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 30.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.5%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 11.3%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 30.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 20.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.7%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „მთავარი თამარ ჩიქოვანთან“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ 
(ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) და „ქრისტიან–კონსერვატიული პარტიის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და 
„რესპუბლიკელების“ წარმომადგენლებს შორის. 

II არხი - სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ II არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „არგუმენტების დრო“, „ჩვენი პარლამენტი“,  „პოლიტალტერნატივა“ და 
„თავისუფალი ტრიბუნა“. გადაცემას „არგუმენტების დრო“ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემას „ჩვენი პარლამენტი“ საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში 
გადაცემას „პოლიტალტერნატივა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ჩვენი 
საქართველოს“ (ერთხელ) და „მერაბ კოსტავას საზოგადოების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ლეიბორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„ბრიფინგის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ), 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (სამჯერ), „საქართველოს“ (ერთხელ), 
„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), 



„ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ქართული დასის“ (ერთხელ), 
„ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „მშვიდობიანი 
საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 
„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 



 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
44.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 17.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 37.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 29.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–
ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„ფაქტორი“ და „პირისპირ“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ფაქტორი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი მედეა ვასაძე. ამავე გადაცემაში 
ზემოაღნიშნულ სუბიექტებს შორის შედგა დებატები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„პირისპირ“პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(ერთხელ), „ჩვენი სამშობლოს“ (ერთხელ)  წარმომადენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი 
მურმან დუმბაძე.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, აჭარის ტელევიზიის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.ajaratv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

  

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 25%, „ქართულ ოცნებას“ 23.7%, „სახელმწიფო ხალხისათვის“ 12.9%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 12.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 32.1%, „ქართულ ოცნებას“ 29.8%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 11.6%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი“ 
და P.S. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ) და „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებმა ერთ შემთხვევაში უარი 
განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე.  

ამავე პერიოდში გადაცემაში P.S. განთავსდა შემდეგი სიუჟეტები: „პოლიტიკური პერიპეტიები 
აჭარაში“ (კომენტარი გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის და დამოუკიდებელი 
კანდიდატების მედეა ვასაძეს და მურმან დუმბაძეს მიერ), „ფულის დეფიციტი ჯანდაცვის 
სისტემაში“ (კომენტარი გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „პენსიის 
მატება“ (კომენტარი გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „ქართული 



ოცნების სია – კობა ნარჩემაშვილი (კომენტარი გაკეთდა „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლის 
მიერ), „მოსამართლეების ოჯახური კავშირები“ (კომენტარი გაკეთდა „თავისუფალი დემოკრატების“ 
წარმომადგენლის მიერ), „პატიმარ მიქაუტაძის თვითმკვლელობა“ (კომენტარი გაკეთდა „ქართული 
ოცნების“ და „რესპუბლიელების“ წარმომადგენლების მიერ), „პრორუსული ორგანიზაციების 
გააქტუირება“ (კომენტარი გაკეთდა „კვარაცხელია–სოციალისტების“ წარმომადგენლის მიერ), „ვანო 
მერაბიშვილის საქმე“ (კომენტარი გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლების მიერ).  

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვებაში ხორციელდება სტუმრის ჩართვა. საანგარიშო 
პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების სტუმრები პოლიტიკური პარტიებიდან იყვნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ოთხჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ) 
წარმომადგენლები.  

„რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ არ გამოცხადებულა (www.rustavi2.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „ჯი დი ეს თი ვი“  
(GDS) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს1 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
44.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 14.6%, „რესპუბლიკელებს“ 11.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„GDS“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „20:30“ და „59 წამი“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „20:30“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ 
(ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
ამავე პერიოდში გადაცემას „59 წამი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ),ახალი პოლიტიკური ცენტრი 
„გირჩის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში შედგა დებატები2  
„თავისუფალი დემოკრატების“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს 
შორის, „ქართული ოცნებისა“ და „ლეიბორისტული პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის, 

                                                        
1 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 
2 გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლები უარს აცხადებენ პროგრამაში 
მონაწილეობაზე; 



„თავისუფალი დემოკრატებისა“ და „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული 
ოცნებისა“და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „GDS“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„GDS“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gdstv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
„GDS“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში3 საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ -  
47.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 19.9%, „რესპუბლიკელებს“ – 11.4%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                        
3 მონიტორინგის პერიოდში  „იმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ ყრილობა, რაც 
აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე; 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 29% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 27.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პოლიტიკა“, 
„იმედის დრო“ და „ქრონიკის სტუდია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პოლიტიკა“  
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), 
„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) და „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „იმედის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ 
(ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) და „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ და „ახალი მემარჯვენეების“ წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმედის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
48.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 15.2%, „რესპუბლიკელებს“ 11%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 33.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 28.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.1%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკში ხორციელდება სტუმრის ჩართვა. 
საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკის სტუმრები პოლიტიკური 
პარტიებიდან იყვნენ „რესპუბლიკელების“ (ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „სახელმწიფო 
ხალხისათვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატი სალომე 
ზურაბიშვილი. 

„მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მაესტროს 
ფაქტორი“ და „SWOT ანალიზი“. გადაცემას „მაესტროს ფაქტორი“ საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ჩვიდმეტჯერ), „ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ხუთჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ხუთჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ (სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–
გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „ქართული დასის“ 



(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხისათვის“ (ერთხელ), 
„ცნტრისტების“ (ერთხელ), „კვარაცხელია სოციალისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 
დამოუკიდებელი კანდიდატი სალომე ზურაბიშვილი. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
„ქართული ოცნების“ და „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ნაციონალური 
მოძრაობის“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „თამაზ 
მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“, ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „კვარაცხელია–
სოციალისტების“ წარმომადგენლებს შორის, „ცენტრისტების“, „თავისუფალი დემოკრატების“, 
„ახალი საქართველოს“ და „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ წარმომადგენლებს 
შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „SWOT ანალიზი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მაესტროს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 32.6%, „ქართულ ოცნებას“ - 29.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 12.8%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 38.8%, „ქართულ ოცნებას“ - 32%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 
ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სპექტრი“, 
„ბარიერი“ და „განსხვავებული აზრი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სპექტრი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ) და „პატრიოტთა ალიანსი–
გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„ბარიერი“პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ხუთჯერ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ოთხჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(სამჯერ), „ახალი საქართველოს“ (სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) და 
„ლეიბორისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ახალი 
საქართველოს“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს შორის, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „პატრიოტთა ალიანსი–



გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ლეიბორისტების“ და „თავისუფალი დემოკრატების“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენლებს შორის, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ახალი 
საქართველოს“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს შორის, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, “ეროვნული ფორუმის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „გაერთიენბული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის,  
„ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ახალი 
საქართველოს“ და „თავისუფალი დემოკრატების“ წარმომადგენლებს შორის. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კავკასიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „იბერია TV“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს4 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
39.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 16.6%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.1%, ხოლო  ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იბერია TV“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პრიორიტეტი“, 
რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (ოცდასამჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ოთხჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (სამჯერ), „ლეიბორისტების“ (სამჯერ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ორჯერ), 
„ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ), „ცენტრისტების“ (ერთხელ), 
„სახალხო პარტიის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ) და „ემსახურე საქართველოს“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“, „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“, „ლეიბორისტების“,„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ და 
„რეფორმატორების“ წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იბერია TV“-ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

                                                        
4 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 
„იბერია TV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.iberiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
„იბერია TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პირველი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
31.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 16.5%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.2%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ – 31.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 21.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–
ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ვახო სანაიას 
და ინგა გრიგოლიას დღის ამბები“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ოცდახუთჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ (თხუთმეტჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (თორმეტჯერ), „თავისუფალი 



დემოკრატების“ (თორმეტჯერ), „ახალი საქართველოს“ (თორმეტჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ცხრაჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (რვაჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 
ოპოზიციის“ (შვიდჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ექვსჯერ), 
„ლეიბორისტები“ (ოთხჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (სამჯერ), „რეფორმატორების“ (სამჯერ), 
„ქართული დასის“ (სამჯერ), „ახალი მემარჯვენეები“ (სამჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „ჩვენი სამშობლოს“ (ერთხელ), „ლიბერალ–დემოკრატების“ 
(ერთხელ), „კვარაცხელია–სოციალისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 
კანდიდატები მედეა ვასაძე, მურმან დუმბაძე, სალომე ზურაბიშვილი და გიორგი აფციაური. ამავე 
პროგრამის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ (ათჯერ), „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (რვაჯერ), 
„ახალი საქართველოს“ (რვაჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (სამჯერ), „რეფორმატორების“ (სამჯერ), 
ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ 
ოპოზიციის“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეები“ (ორჯერ), 
„ქართული დასის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ლეიბორისტები“ (ერთხელ), „ლიბერალ–დემოკრატების“ 
(ერთხელ), „კვარაცხელია–სოციალისტების“ (ერთხელ) და „ჩვენი სამშობლოს“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლებმა. 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „რვიანი“, 
რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (თექვსმეტჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (თხუთმეტჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ),  „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „ახალი 
მემარჯვენეები“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ერთხელ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ) და 
„კვარაცხელია–სოციალისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პროგრამის ფარგლებში 
დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ნაციონალური მოძრაობის“ (ათჯერ), „ქართული ოცნების“ 
(რვაჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 
(ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ),„კვარაცხელია–
სოციალისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა.  

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „საქმიანი 
დილა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ) და „ქართული 
ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„ბიზნესკონტრაქტი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (შვიდჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ხუთჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ორჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები 
და დამოუკიდებელი კანდიდატები ირაკლი შიხიაშვილი და ცეზარ ჩოჩელი. ამავე პროგრამის 
ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), 
„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ) და „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა.  



„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „Face Time“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდა „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენელი.5  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პირველი TV“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„პირველი TV“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvpirveli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  
 
„პირველი TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

                                                        
5 იხ. რეკომენდაციების ნაწილი; 



 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ - 26.2%, „ქართულ ოცნებას“ 17.4%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 12.6%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ - 25.4%, „ქართულ ოცნებას“ 17.6%, „ლეიბორისტებს“ 13.9%, 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 11.7%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

„ობიექტივის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დილის შოუ“, 
„შუადღე“, „საღამოს შოუ“, „ღამის შოუ“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დილის შოუ“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (სამჯერ) და „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „შუა 
დღე“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ (ცხრაჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), 
„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ) და 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემას „საღამოს შოუ“ საანგარიშო 
პერიოდში სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (თერთმეტჯერ), 



„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ) და „ახალი საქართველოს“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები). გადაცემას „ღამის შოუს“ სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–
გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ათჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული ოპოზიციის“ (ორჯერ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ),„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ), 
„ქართული დასის“ (ერთხელ), „ერთიანი კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ 
(ერთხელ) და „კვარაცხელია–სოციალისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

საანგარიშო პერიოდში „ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია პროგრამა, რომლის 
წამყვანიც არის პოლიტიკური პარტია „კვარაცხელია–სოციალისტების“ თავმჯდომარე ვალერი 
კვარაცხელია.6 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ობიექტივის“  თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 
                                                        

6 იხ. დარღვევების ნაწილი; 



 

შპს „პალიტრა TV“ 
(Palitra News) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 39.5%, „ქართულ ოცნებას“ 25.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 
 
საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 38.7%, „ქართულ ოცნებას“ 27.4%, „რესპუბლიკელებს“ 12.8%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 
 
„პალიტრა News“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „360o”, 
“ჩემი კითხვა“ და „მეხუთე სართული“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „360o” პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), 
„ქართული დასის“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) და „ახალი მემარჯვენეების“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ წარმომადგენლებს შორის, „ეროვნული 
ფორუმის“ და „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „თავისუფალი 
დემოკრატების“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ წარმომადგენლებს შორის, „ახალი საქართველოს“ 



და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს შორის, „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ და „ახალი 
საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „მეხუთე სართული“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური 
ცენტრი „გირჩის“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 
შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 
წარმომადგენლეს შორის, „ქართული ოცნების“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
წარმომადგენლეს შორის, „ქართული ოცნების“, „სახელმწიფო ხალხისათვის“ და „ახალი 
საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ჩემი კითხვა“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ნაციონალური მოძრაობის“ და „რესპუბლიკელების“ 
წარმომადგენლები. 
 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პალიტრა News“–ის  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„პალიტრა News“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

„პალიტრა News“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 

 



 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს7 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
38%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 32.5%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 

„ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თეორემა“, 
რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ორჯერ) და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 
ამავე გადაცემაში დებატები შედგა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ წარმომადგენლებს შორის, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს შორის, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
და „თავისუფალი დემოკრატების“ წარმომადგენლებს შორის, „თავისუფალი დემოკრატების“, 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის. 

„ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „საუბარი რელიგიაზე“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) 
წარმომადგენლები.8  

                                                        
7 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 
8 იხ. რეკომენდაციების ნაწილი; 



„ტაბულას“ მიერ საჯაროდ არ გამოცხადებულა (www.tabula.ge) და კომისიაში არ წარმოდგენილა 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტაბულას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „სტარვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
40.7%, „რესპუბლიკელებს“ 28.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 50.4%, „რესპუბლიკელებს“ 21.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 10%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„სტარვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „აქტუალური 
თემა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართულ 
ოცნების“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ)  წარმომადგენლები. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სტარვიზიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„სტარვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stargroup.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სტარვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
24.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 20%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 13.1%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ – 27.2%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 15.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 14.6%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ობიექტური აზრი“, 
„თემა“, „განსხვავებული აზრი“, „ანგარიში ხალხს“ და „მრავალკუთხედი“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „ობიექტური აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ  „ახალი საქართველოს“ 
(ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „ახალი 
მემარჯვენეების“ (ერთხელ) და „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ  „ახალი საქართველოს“ 
(ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) და „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რიონის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 
 „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში9 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „სახელმწიფო ხალხისთვის“ – 25.7%, 
„ახალ საქართველოს“ 23.4%, „ქართულ ოცნებას“ 21.5%, „რესპუბლიკელებს“ 13.9%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „მეგა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
თემატიკის პროგრამებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეგა ტვ“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეგა ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეგა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 
                                                        

9 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ 
დაეთმო. 

„ზარის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„მრავალკუთხედი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები 
არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ზარის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvzari.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

ააიპ „თავისუფალი მედია სივრცე“ 
(გურია) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს10 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (24.4%) და „რესპუბლიკელებს“ (23.6%). „ერთიან ნაციონალურ 

                                                        
10 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



მოძრაობას“ – 15.5%, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 10.6%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„გურიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „განსხვავებული 
აზრი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 
„რესპუბლიკელებს“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„გურიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.fms.tge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
„გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
34.3%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 21.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 13.2%, ხოლო  ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 30.9%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 21.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 17.2%, 
„რესპუბლიკელებს“ 14.7%, „ჩვენ სამშობლოს“ 11%  (იხ. დიაგრამა). 

„თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „განსხვავებული 
აზრი“ და „გორის დარბაზი”. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ორჯერ), 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში 
მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

„თრიალეთის“ მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.trialeti.ge)  
ატვირთული არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

„თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 



 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
44.7%, „რესპუბლიკელებს“ 17.1%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 28.8%, „კვარაცხელია–სოციალისტებს“ 25.3%, „ახალ საქართველოს“ 15.7%, 
„რესპუბლიკელებს“ 12.2%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„გურჯაანის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 
აზრი“ და „სტუდია რე“. გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურჯაანის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ – 67.4%, „ქართულ ოცნებას“ 13.1%, „ახალი საქართველო“ 12.4%, ხოლო „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 7.2% (იხ. დიაგრამა). 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ – 34.8%,  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 31%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.2%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „პოლიტარტი“ და „სტუდია 4“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) 
წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას „სტუდია 4“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ცენტრისტების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„პოლიტარტი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, ქვემო ქართლის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ქვემო ქართლის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
26.3%, „ჩვენ სამშობლოს“ 13.1%, ახალ პოლიტიკურ ცენტრ „გირჩს“ 12.3%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 12.1%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 
ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 29.7%, „ქართულ ოცნებას“ 21.5 %, „რესპუბლიკელებს“ 11.5%, 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

„დიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 
აზრი“ და „კვირის რეალობა“.  საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „კვირის რეალობა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ),  „ქართული ოცნების“ (ორჯერ),  „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ორჯერ) 
და  „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



„დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ყოველდღიურ ახალ ამბებში მეტნაკლებად 
ეძლეოდათ მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 
44.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 29.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 53.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 21.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–
ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საანგარიშო პერიოდში „ტელეარხი 25“–ის ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები არ განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტელეარხ 25“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ტელეარხ 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 



 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 32.8%,  „თავისუფალ დემოკრატებს“ 18.4%, „ქართულ ოცნებას“ 16.7%, 
„რესპუბლიკელებს“ 14.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ – 37.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 22%, „რესპუბლიკელებს“ 13.7%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ოდიშის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „მრავალკუთხედი“, 
რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ოდიშის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ოდიშის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 



შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

საინფორმაციო გამოშვებებში11 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 
34.6%, „ქართულ ოცნებას“ -27.7%, „რესპუბლიკელებს“ 12.1%,  „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.5%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „I სტერეოს“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები 
არ განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „I სტერეოს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„I სტერეოს“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stereo1.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„I სტერეოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

                                                        
11 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



შპს „იმპერია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს12 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 28.7%, „ქართულ ოცნებას“ 27.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–
ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იმპერიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“ და 
„განსხვავებული აზრი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკიური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „ლეიბორისტების“ (ორჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „სახელმწიფო ხალხსითვის“ (ერთხელ) და „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა 
დებატები „თავისუფალი დემოკრატების“, „ლეიბორისტების“ და „რესპუბლიკელების“ 
წარმომადგენლებს შორის, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „თავისუფალი დემოკრატების“, „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ და „ლეიბორისტების“ წარმომადგენლებს შორის, „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ და „სახელმწიფო ხალხსითვის“ წარმომადგენლებს შორის. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ 
წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმპერიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

 „იმპერიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
12 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

შპს „კოლხეთი 89“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს13 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 24.3%, „ქართულ ოცნებას“ 20.5%, „რესპუბლიკელებს“ 13%, 
„გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 12.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.6%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„კოლხეთი 89“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“  
წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კოლხეთი 89“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„კოლხეთი 89“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kolkhetitv.com)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

                                                        
13 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„კოლხეთი 89“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

ააიპ „ინფორმაციული უზრუნველყოფის ცენტრი ჯიხა“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
53.3%, „ლეიბორისტებს“ 13.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროის მიღმა პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 
მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“. 

„ჯიხას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სტუდია რე“, 
რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ჯიხას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ჯიხას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.jikhatv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  



„ჯიხას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს14 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
35.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 14.5%, ხოლო „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.6% 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„მეცხრე ტალღის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო პერიოდში აღნიშნულ გადაცემებს 
პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეცხრე ტალღის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
14 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს15 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ 37.9%,  „მემარცხენე ალიანსს“ - 26.4%, „ახალ საქართველოს“ 10.9%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„არგოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 
აზრი“ და „მრავალკუთხედი“. საანგარიშო პერიოდში  გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ)  წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„არგოს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
15 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ 50.1%,  „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (43.4%) და „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 6.5% (იხ. 
დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ – 31.7%,  „ჩვენ სამშობლოს“ 16.7%, „ქართულ ოცნებას“ 16.4%, „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 16.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 

„ტვ ბორჯომის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო პერიოდში  გადაცემას 
„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ)  
წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ ბორჯომის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„ტვ ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

 

 



შპს „სამაუწყებლო კომპანია ბოლნელი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო ყველაზე მეტი 
დრო დაეთმო „რესპუბლიკელებს“ – 34.5%, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 
28.7%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 21.8%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 14.9% (იხ. 
დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ – 48.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 21.8%,  ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„ბოლნელის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „განსხვავებული 
აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „სტუდია რე“ და „სტუდია მონიტორი”. საანგარიშო პერიოდში 
აღნიშნულ პროგრამებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ბოლნელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„ბოლნელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.bolneli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ბოლნელის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს16 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 31.7%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 13.9%,  „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 11.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 

„იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“,  „მრავალკუთხედი“,  „ინდუსტრიული მაცნე“ და „სტუდია რე“,  რომლებსაც 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  
„იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
16 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს17 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 33.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 20.8%, „კვარაცხელია–
სოციალისტებს“ 11.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„თანამგზავრის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„დასაბამიდან სასუფევლამდე“,  „გასნხვავებული აზრი“, „სტუდია რე“ და  „მრავალკუთხედი“. 
საანგარიშო პერიოდში აღნიშნულ პროგრამებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 
სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„თანამგზავრის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 

                                                        
17 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



„თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ -54.6%, „ახალ საქართველოს“ 26.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 18.9% 
(იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ - 56.6% 
და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ – 43.4% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „სტუდია რე“ და „სტუდია მონიტორი. საანგარიშო 
პერიოდში აღნიშნულ პროგრამებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.Marneulitv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 



„მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ – 66.4% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 33.6% (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 60.9%, 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 35% და „რესპუბლიკელებს“ 4.2% (იხ. დიაგრამა). 

„ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები, თუმცა მათ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 
სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ეგრისის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.egrisitv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 



 

 
 

შპს „ტელეკომპანია თბილისი“ 
(Music Box) 

 
საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ 
დათმობია. 

„Music Box“-ის ეთერში საანგარიშო პერიოდში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები არ 
განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, Music Box-ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„Music Box“-ის  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.musicbox.ge)   და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 

 

 



ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში18 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 
28.4%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 21.7%, „ქართულ ოცნებას“ 15.2%, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ 12.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამა 
„ინტერვიუ ცნობილებთან“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების 
წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „აფხაზეთის ხმის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„აფხაზეთის ხმის“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.abkhaziafm.com)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

                                                        
18 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



შპს „ხარისხის არხი“ 
(დრო) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს19 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ 
31.7%, ახალ პოლიტიკურ ცენტრ „გირჩს“ –23.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 18%,  ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 
 
„დროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დასაბამიდან 
სასუფევლამდე“ და „პოლიტიკის დრო“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დასაბამიდან 
სასუფევლამდე“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „გაერთიენბული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (ორჯერ) და „ქართული იდეიის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. 
 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დროს“  თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„დროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.qch.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 

 

                                                        
19 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროის მიღმა განთავსებულია განმეორებით; 



ააიპ „ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“ 

(PKTV) 

„PKTV“-ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში ახალი ამბების პროგრამა განთავსებული არ 
ყოფილა.  

„PKTV“-ს სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები, თუმცა მათ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 
სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „PKTV“-ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„PKTV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pktv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „კვირა ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში20 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 52.9%,  ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„კვირა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პრესკლუბი“ 
და „კვირის თემა“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პრესკლუბი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ექვსჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„სახელმწიფო ხალხისათვის“ (ერთხელ) და „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „კვირის თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„მრეწველების“ (ერთხელ) და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „მრეწველების“ და „თამაზ მეჭიაური 
ერთიანი საქართველოსთვის“ წარმომადგენლებს შორის. 

„კვირა ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.kviratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კვირა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
20 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



 

შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“ 

სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა არც ახალი ამბების 
პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები.  

„ქართული არხს“ საჯაროდ გამოცხადებული (www.qartuliarkhi.ge) არ აქვს მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს21 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
37%, „ეროვნულ ფორუმს“ - 39.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

„ქართული ტვ“–ს მიერ საანგარიშო პერიოდში არ განთავსებულა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები. 
„ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.qtv.com.ge)  და კომისიაში წარმოდგენილი არ 
აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 

                                                        
21 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

შპს „საფერავი ტვ“ 

„საფერავი ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა არც 
ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები. 

„საფერავი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.saperavitv.ge)  და კომისიაში წარმოდგენილი არ 
აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „ჯგუფი–ახალი სტილი“ 
(მომავალი ტვ) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ – 
37%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 35.1%, ახალ პოლიტიკურ ცენტრ „გირჩს“ 10.4%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ – 46.1%, „ქართულ ოცნებას“ – 36.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 
 
„მომავალი ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სანამ 
ავირჩევთ“, „თავისუფლების მოედანი“, „ღია სტუდია“ და „10 შეკითხვა“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემაში „სანამ ავირჩევთ“ განთავსდა შემდეგი პოლიტიკური პარტიების წინასაარჩევნო 
კამპანიის ამსახველი სიუჟეტები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „ქართული 



ოცნების“ (ორჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ) და „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ). ამავე პერიოდში გადაცემას „ღია სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „თავისუფალი დემოკრატების“ (ხუთჯერ) და „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობს“ (ხუთჯერ) წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თავისუფლების 
მოედანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „ლეიბორისტების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ) და „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
გადაცემაში შედგა დებატები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და 
„ლეიბორისტების“ წარმომადგენლებს შორის, „თავისუფალი დემოკრატების“ და „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“ და „თავისუფალი 
დემოკრატების“ წარმომადგენლებს შორის.  
 
„მომავალი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.momavalitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილი 
არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მომავალი ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 

 
 



 
 

შპს „საერთაშორისო საინფორმაციო სააგენტო ევრაზია“ 
(ახალი საქართველო) 

 
საანგარიშო პერიოდში „ახალი საქართველოს“ სამაუწყებლო ბადეში ახალი ამბების პროგრამა არ 
განთავსებულა. 

„ახალი საქართველოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„მირიან მირიანაშვილის საავტორო გადაცემა“, „ძალაუფლება ხალხს“, „PressReview“ და „საუბრები 
ეკონომიკაზე ოთარ ხუფენიასთან ერთად“.  საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ძალაუფლება ხალხს“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას „PressReview“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი.  
 
„ახალ საქართველოს“ საჯაროდ გამოცხადებული (ვებ–გვერდი არ გააჩნია) და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

 
 
 
 



შპს „ტელე-რადიო კომპანია ტვ24“ 
(TV24) 

 
TV24–ს საინფორმაციო გამოშვებებში22 პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

TV24–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე ატვირთული არ არის 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

TV24–ის მიერ საანგარიშო პერიოდში არ განთავსებულა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები. 

 
 

შპს „თბილიფილმ-სტუდიო Tbilifilm-studio“ 
(Tiflis TV) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს23 დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  – 69.5% და „ჩვენ 
სამშობლოს“ 30.5%. 
 
„Tiflis TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამა „მესამე 
ძალა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 
სტუმრობდნენ. 
 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, Tiflis TV–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა 
და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

Tiflis TV–ს მიერ (www.tiflistv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
Tiflis TV–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 

                                                        
22 TV24–ის მიერ კომისიაში 2016 წლის 24 ივნისს წარმოდგენილი წერილის (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ–6/6071–16) შესაბამისად, 
ირკვევა რომ მაუწყებლობა ტექნიკური პრობლემებიდან გამომდინარე ხორციელდება ხარვეზებით;  
23 საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო დათმობილი არ ყოფილა. 



 
 
 
 

შპს „სიგულდა“ 
(TV Max) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო - „ქართულ ოცნებას“ 
26.2%,  „ახალ საქართველოს“ 27.9%, „ჩვენ სამშობლოს“ 17.8%, ხოლო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 10.6% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო – „ქართულ 
ოცნებას“ 58.8%, „ახალ საქართველოს“ 26.2%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
(იხ. დიაგრამა). 
 
საანგარიშო პერიოდში TV Max–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 
 
TV Max–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.tvmax.ge)  
ატვირთული არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 



 

 
 

 
 
 
 



შპს „საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი“ 
(სდასუ TV) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  - 
23.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 16.8%, „მემარცხენე ალიანსს“ 11.7%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“  - 24%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 15.8%, „მემარცხენე ალიანსს“ 11.7%, 
„თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 
 
საანგარიშო პერიოდში „სდასუ TV“–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

„სდასუ TV“–ს მიერ საჯაროდ არ არის გამოცხადებული (www.sdasu.edu.ge) და  კომისიაში არ არის 
წარმოდგენილი მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

 „სდასუ TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 



 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 



გამოვლენილი დარღვევები: 

– „ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებული პროგრამის წამყვანი იყო პოლიტიკური 
პარტია „კვარაცხელია–სოციალისტების“ თავმჯდომარე ვალერი კვარაცხელია. 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციოს ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების დროს იმ 
სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს კომუნიკაციების 
ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით დამტკიცებული „მაუწყებელთა 
ქცევის კოდექსით“ და თავი შეიკავოს პოლიტიკური თანამდებობის პირის ან პოლიტიკური 
პარტიის წევრის საზოგადოებრივ–პოლიტიკური, ახალი ამბების ან საინფორმაციო პროგრამებში 
წამყვანის, ინტერვიუერის ან ჟურნალისტის სახით მონაწილეობაზე; 

ინფორმაცია ზემოაღნიშნული დარღვევის შესახებ, მოხვდა კომისიის პირველ შუალედურ 
ანგარიშშიც (http://gncc.ge/ge/regulation/broadcasting/elections/saparlamentro-archevnebi-2016), თუმცა    
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული პროგრამის „ობიექტივის“ ეთერში განთავსება შეწყდა 2016 წლის 13 
აგვისტოს; 

 

– კომისიაში მიმდინარეობს ადმინისტრაციული წარმოება რიგი მაუწყებლის მიმართ 
ადმინისტრაციული პასუხიმგებლობის დაკისრების მიზნით (შპს „საერთაშორისო საინფორმაციო 
სააგენტო ევრაზია“, შპს „საფერავი ტვ“, შპს „ქართული ტვ“, შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“, 
ააიპ „ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“). კერძოდ, 
აღნიშნული მაუწყებლების სამაუწყებლო ბადეებში განთავსებული არ ყოფილა ახალი ამბების 
პროგრამები; 
 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე–2 მუხლის ჯ) ქვეპუნქტის შესაბამისად, საერთო 
მაუწყებლობა არის არანაკლებ 2 თემატიკის, მათ შორის, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ-
პოლიტიკური თემატიკის, პროგრამებით მაუწყებლობა; 

შპს „ქართული ტვ“–ს მიერ ახალი ამბების პროგრამების განთავსება განახლდა 2016 წლის 01 
აგვისტოდან; 

– კომისიაში დასრულდა ადმინისტრაციული წარმოება „რუსთავი 2“–ის მიმართ ადმინისტრაციული 
პასუხიმგებლობის დაკისრების მიზნით.  

წინასაარჩევნო პერიოდში მაუწყებლის მიერ წინასაარჩევნო პროცესის გაშუქების დროს 
არადისკრიმინაციულობის, გამჭვირვალობის, სამართლიანობის, მიუკერძოებლობის პრინციპებისა 
და ბალანსის დაცვის მონიტორინგის უზრუნველსაყოფად, საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი პუნქტის შესაბამისად, კენჭრისყრამდე 
არაუგვიანეს 50-ე დღიდან კენჭისყრის დღემდე სამაუწყებლო ლიცენზიის მფლობელები და 
მაუწყებლობაზე ავტორიზებული პირები, ასევე, საზოგადოებრივი მაუწყებელი, საზოგადოებრივი 
მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია და რადიო, ვალდებულნი არიან  წინასაარჩევნო აგიტაციისა და 
პოლიტიკური რეკლამისათვის საეთერო დროის გამოყოფის შემთხვევაში საჯაროდ გამოაცხადონ 



და საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას ყოველკვირეულად გადასცენ შემდეგი სახის 
ინფორმაცია: რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობითაა გამოყოფილი 
საეთერო დრო; ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი დროის ხანგრძლივობა და გრაფიკი; 
საეთერო დროის ტარიფი და ინფორმაცია გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთვი 2“-ს წინასაარჩევნო კამპანიის დაწყებიდან, 2016 წლის 8 
ივნისიდან ამავე წლის 22 აგვისტომდე კომისიაში არ წარმოუდგენია ზემოთ აღნიშნული 
ინფორმაცია. ტელეკომპანიამ 22 აგვისტოს წარმოადგინა „საარჩევნო პროცესში მედიის 
მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის დამტკიცების შესახებ“ კომისიის 2012 წლის 15 
აგვისტოს N9 დადგენილების დანართი  №1-ით განსაზღვრული ინფორმაცია, თუმცა 
არასრულყოფილად. 

საკითხის არსებითი განხილვის და ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-ს პოზიციის მოსმენის შემდეგ, 
კომისიამ ტელეკომპანია კანონმდებლობით განსაზღვრულ ვადაში და ფორმით ინფორმაციის 
წარმოუდგენლობის გამო  წერილობით გააფრთხილა. 

 

– რიგი გაზეთების მიერ, რომლებიც ფინანსდებიან ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან, 
არ ხორციელდება კომისიაში ყოველკვირეული ინფორმაციის წარმოდგენა. 

აღნიშნული გაზეთებია: ხობის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხობის მოამბე“; ახალქალაქის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „რეგიონის ტრიბუნა“; ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 
„თვითმმართველობა“; ონის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ონი“; აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა - 
შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; ქარელის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ქარელის მოამბე“; აბაშის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „აბაშის მაცნე“; ქუთაისის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „უქიმერიონი“; 
ხაშურის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხაშურის მოამბე“; სენაკის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 
„კოლხეთი“; სიღნაღის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „სიღნაღი“; ტყიბულის მუნიციპალიტეტი - 
გაზეთი „ტყიბული“; ყვარელის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ყვარელი“; ნინოწმინდის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „არშლუისი“; გურჯაანის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „გურჯაანის 
მუნიციპალიტეტის მაცნე“; ხარაგაულის მუნიციპალიტეტი - ააიპ „მოქალაქეთა ჩართულობის და 
ინფორმირების მუნიციპალური ცენტრი“ (გაზეთის სახელწოდება არ იქნა მოწოდებული); ახმეტის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ბახტრიონი“; ლენტეხის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „სვანეთი“; გორის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „გორის მაცნე“; მცხეთის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „მცხეთა“; 
ბოლნისის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ბოლნისი“; 

საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით კომისიაზე დაკისრებული ვალდებულების ჯეროვანი 
შასრულების მიზნით, კომისია თავად ახორციელებს ზემოაღნიშნული გაზეთების საკონტროლო 
შესყიდვებს და სწავლობს მათ მიერ კანონმდებლობის მოთხოვნების დაცვის საკითხს. 

 

 

 



რეკომენდაციები: 

– „ტაბულას“ ეთერში განთავსებული იყო არაპოლიტიკური გადაცემა „საუბარი რელიგიაზე“, 
რომელსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენლები. 

– „პირველი TV“–ს  ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „Face Time”, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდა „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
წარმომადგენელი. 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციონ ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების დროს იმ 
სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს კომუნიკაციების 
ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით დამტკიცებული „მაუწყებელთა 
ქცევის კოდექსით“ და გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის 
წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ 
კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების 
შესახებ შედგა საარჩევნო პერიოდის დაწყებამდე. კანდიდატს არ უნდა მიეცეს საშუალება გამოთქვას 
პოლიტიკური მოსაზრებები ან სხვა გზით მოახდინოს საკუთარი კანდიდატურის რეკლამირება; 

აღსანიშნავია, რომ ზემოაღნიშნულ გადაცემებში რესპოდენტები გამოთქვამდნენ პოლიტიკურ 
მოსაზრებებს; 

 

წინასაარჩევნო პერიოდთან დაკავშირებული კომისიის მიერ 
გატარებული სხვა ღონისძიებები: 
 
– კომისიამ  საქართველოს მთავრობის მიერ განხორციელებული ეკონომიკური და საგადასახადო 
რეფორმების შესახებ სარეკლამო რგოლი შეისწავლა. 
 
კომისიამ „მედიის განვითარების ფონდის“, „საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველოს“ და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ განცხადებების საფუძველზე ტელეკომპანიების შპს „სტუდია 
მაესტრო“-ს, შპს „ტელეიმედი“-ს და შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“-ის ბადეში 
განთავსებული სარეკლამო რგოლი შეისწავლა, რომელიც საქართველოს მთავრობის მიერ 
განხორციელებულ ეკონომიკურ და საგადასახადო რეფორმებს ეხებოდა. 
განცხადების ავტორი ორგანიზაციები მიიჩნევდნენ, რომ აღნიშნული ვიდეორგოლი წინასაარჩევნო 
პოლიტიკური რეკლამის ნიშნებს შეიცავდა, რის გამოც საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ 
კომისიისგან ვიდეორგოლის შესწავლა და მისი სტატუსის განსაზღვრა მოითხოვეს. 

კომისიამ საკითხის მოკვლევის შემდეგ დააგდინა, რომ აღნიშნული ვიდეო რგოლი 
ტელეკომაპნიების შპს „სტუდია მაესტროს“, შპს „ტელეიმედის“ და შპს „სამაუწყებლო კომპანია 



რუსთავი 2“-ის ბადეში საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს დაკვეთით, სარეკლამო კოპმანიების 
საშუალებით, ფასიანი რეკლამის სტატუსით იყო განთავსებული. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ შესაბამისად, 
პოლიტიკური/წინასაარჩევნო რეკლამა არის მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებში (შემდგომ – 
მედია) გასული ისეთი შინაარსის რეკლამა, რომელიც მიზნად ისახავს საარჩევნო სუბიექტის 
არჩევისთვის ხელის შეწყობას/ხელის შეშლას, რომელშიც ნაჩვენებია საარჩევნო სუბიექტი ან/და 
მისი არჩევნებში მონაწილეობის რიგითი ნომერი და რომელიც შეიცავს წინასაარჩევნო კამპანიის 
ნიშნებს, ან მოწოდებას სარეფერენდუმოდ/საპლებისციტოდ გამოტანილი საკითხის გადაწყვეტის 
სასარგებლოდ ან საწინააღმდეგოდ. 

ვიდეორგოლში მოსახლეობას მიეწოდება ინფორმაცია ეკონომიკის ზრდაზე ორიენტირებულ 
საგადასახადო ცვლილებების თაობაზე (შესაბამისი საკანონმდებლო ცვლილებები საქართველოს 
„საგადასახადო კოდექსში“ მიმდინარე წლის პირველ ივნისს შევიდა ძალაში) - რეინვესტირების 
შემთხვევაში მეწარმე მთლიანად თავისუფლდება მოგების გადასახადისაგან, ხოლო დამატებითი 
ღირებულების გადასახადით დასაბეგრ ოპერაციებში გამოსაყენებული ძირითადი საშუალებების 
იმპორტი გათავისუფლებულია დღგ–ს თანხის გადასახადისგან. ასევე აღნიშნულია, რომ 
საგადასახადო დავის დროს მეწარმის საბანკო ანგარიშზე ყადაღის დადება მხოლოდ სასამართლოს 
გადაწყვეტილებით ხდება, ხოლო საგადასახადო შემოწმება ხორციელდება მხოლოდ საგადასახადო 
ორგანოს მიერ და რომ ამოქმედდა დამწყები ინოვაციური ბიზნესების დაფინანსების პროგრამა 
„სტარტაპ საქართველო“. ვიდეო რგოლში ნაჩვენები არ არის არც საარჩევნო სუბიექტი და არც 
საარჩევნო სუბიექტის არჩევნებში მონაწილეობის რიგითი ნომერი, შესაბამისად, არ 
განხორციელებულა არცერთი საარჩევნო სუბიექტის იდენტიფიცირება, ისევე როგორც რომელიმე 
პოლიტიკური პარტიის სიმბოლიკის წარმოჩენა. 

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, ადმინისტრაციული ორგანო 
უფლებამოსილია შეისყიდოს მაუწყებლის მომსახურება სოციალური რეკლამის განთავსებისთვის ამ 
კანონის 65-ე მუხლით განსაზღვრული დროის ხანგრძლივობის მინიმალური ზღვრის მიღმა 
სოციალური რეკლამის განთავსების ან/და საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის 
გავრცელების მიზნით და მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ეს გათვალისწინებულია მისი ბიუჯეტის 
ცალკე მუხლით. ასეთ შემთხვევაში, თუ ადმინისტრაციული ორგანო არის შემსყიდველი 
ორგანიზაცია „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, შესყიდვა 
ხორციელდება „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით. 

ზემოაღნიშნული ვიდეო რგოლით გავრცელებული ინფორმაცია, საქართველოს კომუნიკაციების 
ეროვნული კომისიის შეფასებით, საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი ინფორმაციის მატარებელია, 
აქედან გამომდინარე შეესაბამება „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 661 მუხლის მე–2 
პუნქტით გათვალისწინებულ მოთხოვნებს. 

  

– წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგის ფარგლებში, კომისია გეგმავს მე–3 შუალედურ ანგარიშში 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის პირდაპირ და ირიბად დათმობილი 
დროის შესახებ ინფორმაციის დამატებას; 


