
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(08.06.2016 – 08.07.2016) 
 
 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 
საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილების თანახმად, კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია მონიტორინგის 
განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან უშუალოდ განახორციელოს მედია 
მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის მქონე საერთაშორისო 
ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის 
მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი 
მედია მონიტორინგის შედეგები.  
 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წინასაარჩევნო კამპანიის 
მედიამონიტორინგის მხარდაჭერის ფარგლებში განხორციელდა ევროპის კავშირისა და 
ევროპის საბჭოს ერთობლივი პროექტი „მედიის თავისუფლების, პროფესიონალიზმისა და 
პლურალიზმის გაძლიერება“, შემუშავდა წინასაარჩევნო კამპანიის მედიამონიტორინგის 
სახელმძღვანელო წესები და რეკომენდაციები, ჩატარდა ტრენინგები, როგორც 
მონიტორინგის განმახორციებელი პირებისათვის, ისე ყველა იმ სამაუწყებლო კომპანიის 
წარმომადგენლებისათვის, რომლებიც ჩართულნი არიან წინასაარჩევნო კამპანიის 
გაშუქებაში. 
 
2016 წლის საქართველოს პარლამენტის არჩევნების მედია მონიტორინგს, კომისიაში 
დასაქმებულ პირებთან ერთად, სხვადასვხა უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები და 
კურსდამთავრებულნი ახორციელებენ.   
 
საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო 
კომპანიების მონიტორინგი  2016 წლის 08 ივნისს დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა 
ყველა საერთო მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი 
მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 
 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 
განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 



სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. 
კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი 
კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, 
ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს 
და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ ღონისძიებებს.  
 
მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს 
პერიოდს 2016 წლის 08 ივნისიდან  08 ივლისის ჩათვლით. 
 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 33.4%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.6%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 13.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 33.2% და „ქართულ ოცნებას“ - 30.7%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 11.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „მთავარი თამარ ჩიქოვანთან“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ორჯერ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ (ერთელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული ოცნების და „თავისუფალი დემოკრატების“, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ წარმომადგენლებს შორის. 

II არხი - საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ - 52.9%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
17.6%, „ქართულ ოცნებას“ 14.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ -26.5%, „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ 11.7%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ II არხის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „არგუმენტების დრო“, „ჩვენი პარლამენტი“,  
„პოლიტალტერნატივა“, „თავისუფალი ტრიბუნა“ და „სუპერ ეგო“. გადაცემას „არგუმენტების 
დრო“ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), 



„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) 
და „საქართველო მშვიდობისათვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში 
გადაცემას „ჩვენი პარლამენტი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (ორჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) და „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პოლიტალტერნატივა “პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „სოციალ–დემოკრატიული პარტიის“ (ორჯერ), „თავისუფლება ზვიად 
გამსახურდიას გზას“ (ორჯერ), „მერაბ კოსტავას საზოგადოების“ (ერთხელ), „ჩვენი 
საქართველოს“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ 
(ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) და „ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა 
პოლიტიკური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„თავისუფალი ტრიბუნა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 
(ორჯერ),„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ლეიბორისტების“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
ამავე პერიოდში გადაცემას „სუპერ ეგო“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება.  



 

 

3.0%

1.4%

1.5%

1.6%

2.6%

2.9%

3.4%

3.7%

4.1%

4.7%

5.7%

11.6%

30.7%

33.2%

0.0% 5.0% 10.0% 15.0% 20.0% 25.0% 30.0% 35.0%

სხვა

მემარცხენე ალიანსი

ახალი მემარჯვენეები

ეროვნული ფორუმი

ახალი საქართველო

ლეიბორისტები

რესპუბლიკელები

გირჩი

სახელმწიფო ხალხისთვის

გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა

პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული …

თავისუფალი დემოკრატები

ქართული ოცნება

ნაციონალური მოძრაობა

საზოგადოებრივი მაუწყებელი

 

 



 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 58.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 17.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 47.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 18.6%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 12.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„ფაქტორი“ და „პირისპირ“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ფაქტორი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დ/კ მედეა 
ვასაძე (ორჯერ). გადაცემის წამყვანის განცხადებით ერთ–ერთ გადაცემაში მონაწილეობის 
მისაღებად მოწვეულნი იყვნენ, მაგრამ უარი თქვეს მონაწილეობაზე „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ) და „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. ამავე 
გადაცემაში შედგა დებატები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ეროვნული ფორუმის“ 
წარმომადგენლებს და დ/კ მედეა ვასაძეს შორის, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლებს და დ/კ მედეა ვასაძეს 
შორის. 

ამავე პერიოდში გადაცემას „პირისპირ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი და დ/კ მურმან დუმბაძე 
(ერთხელ). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, აჭარის ტელევიზიის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.ajaratv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

 

 



რუსთავი 2 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 38%, „ქართულ ოცნებას“ 23.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 17%, 
„სახელმწიფო ხალხისათვის 10.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 33.2%, „ქართულ ოცნებას“ 26%, ხოლო „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 16.2%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„არჩევანი“ და P.S. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ოთხჯერ), „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემაში 
P.S. განთავსდა შემდეგი სიუჟეტები: „პოლიტიკური კორუფცია“ (საკრებულოს ყოფილმა 
თანამშრომელმა „ქართული ოცნების“ წევრის მანანა კობახიძის ძმა კორუფციაში 
დაადანაშაულა), „ვიზალიბერალიზაცია“ (კომენტარები გაკეთდა „ქართული ოცნების“, 
ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „თავისუფალი დემოკრატების“, „ნაციონალური 
მოძრაობის“ წარმომადგენლების მიერ), „რუსთავი 2–ის საქმე“ (კომენტარები გაკეთდა 
„სახელმწიფო ხალხისათვის“ წარმომადგენლის მეირ), „კანონიერი ქურდის მიერ 
სახელმწიფო საზღვრის გადმოკვეთა“ (კომენტარები გაკეთდა „ქართული ოცნების“ 
წარმომადგენლების მიერ), „სტრასბურგის სასამართლოს გადაწყვეტილება“ (კომენტარები 
გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ წარმომადგენლების 
მიერ), „ჰესის მშენებლობა“ (კომენტარები გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენების მიერ), „ვარშალომიძეს დაბრუნება ბათუმში“ (კომენტარები გაკეთდა 
„ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „უკანონო მშენებლობები ბათუმში“ 
(კომენტარები გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „სასწრაფო 
დახმარების მანქანების მიერ პაციენტების ფავორიტ კლინიკებში გადაყვანა“ (კომენტარები 
გაკეთდა „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლის მიერ), „ტერაქტი თურქეთში და აჰმედ 
ჩატაევის გათავისუფლება“ (კომენტარები გაკეთდა „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლის 
მიერ), „სკანდალი წყალმომარაგების კომპანიაში“ (კომენტარები გაკეთდა „ნაციონალური 
მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „ეუთოს საპარლამენტო ასამბლეა თბილისში“ 
(კომენტარი გაკეთდა „ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლის მიერ), „პრობლემები 
მერიის სატრანსპორტო კომპანიაში“ (კომენტარი გაკეთდა „რეფორმატორების“ 
წარმომადგენლის მიერ). 

„რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ არ გამოცხადებულა (www.rustavi2.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

 

 
 
 



შპს „ჯი დი ეს თი ვი“  
(GDS) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს1 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 34.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 26.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
16.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„GDS“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „20:30“ და 
„59 წამი“. გადაცემას „20:30“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 
(თექვსმეტჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ექვსჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ექვსჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ორჯერ), 
„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართელოსთვის“ (ორჯერ), „ახალი საქართველოს“ 
(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ), „სამოქალაქო ალიანსი 
საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „საქართველოს გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „59 წამი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (სამჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ორჯერ), 
„ქალთა პარტიის“ (ერთხელ), „სამოქალაქო ალიანსი საქართველოსთვის“ (ერთხელ), 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „ეროვნული 
ფორუმის“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემის ფარგლებში შედგა დებატები2 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „ახალი მემარჯვენეების“, „ქალთა პარტიის“ 
და „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ წარმომადგენლებს შორის, 
„ქართული ოცნების“, „სამოქალაქო ალიანსი საქართველოსთვის“ და „ახალი მემარჯვენეების“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „თავისუფალი დემოკრატების“,  
„რესპუბლიკელების“ და „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული 
ოცნების“, ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „თავისუფალი დემოკრატების“,  
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „GDS“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„GDS“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gdstv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 

                                                        
1 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 
2 გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლები უარს აცხადებენ პროგრამაში 
მონაწილეობაზე; 



„GDS“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 39.5%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 30.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
11.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 31.7% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 30.3%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 11.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„იმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „პოლიტიკა“, 
„იმედის დრო“ და „ქრონიკის სტუდია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პოლიტიკა“  
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), 
„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „ქრონიკის სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 
(ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმედის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  



„იმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„იმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 



შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 35.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 27.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
12.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 38.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.6%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 10.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).   

აღსანიშნავია, რომ საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკში ხორციელდება სტუმრის 
ჩართვა. საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვების მეორე ბლოკის სტუმრები 
პოლიტიკური პარტიებიდან იყვნენ „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ) და „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

„მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მაესტროს 
ფაქტორი“ და „SWOT ანალიზი“. გადაცემას „მაესტროს ფაქტორი“ საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ოცჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ცხრაჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ექვსჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ექვსჯერ), „სახელმწიფო ხალხისათვის“ 
(ოთხჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ოთხჯერ), „ახალი საქართველოს“ (სამჯერ), 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (სამჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ (სამჯერ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ), 
„რეფორმატორების“ (ერთხელ) და „ჩვენი სამშობლოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
გადაცემაში დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ და „ლეიბორისტების“, „გაერთიანებული 
დემოკრატიული მოძრაობის“ და „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, 
„თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“, „ქართული 
ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს შორის, „ახალი 
საქართველოს“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“, „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“,  „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ და 
„სახელმწიფო ხალხისათვის“, „ქართული ოცნების“, „ახალი საქართველოს“ და 
„გაერთიანებული დემოკრაიული მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული 
ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „გაერთიანებული დემოკრაიული 
მოძრაობის“, „მრეწველების“ და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლებს 
შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „SWOT ანალიზი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „თამაზ 
მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მაესტროს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 



რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

     



შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 38.4% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 31.1%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 40.2% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 32.6%, ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „სპექტრი“ 
და „ბარიერი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სპექტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ეროვნული 
ფორუმის“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (თორმეტჯერ), 
„სახელმწიფო ხალხისათვის“ (რვაჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (შვიდჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ოთხჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი 
„გირჩის“ (სამჯერ), „ახალი საქართელოს“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ორჯერ), „თავისუფალი საქართველოს“ 
(ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ) და „თამაზ მეჭიაური 
ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატები 
შედგა „ახალი მემარჯვენეების“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნების“ 
წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ და 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ წარმომადგენლებს შორის, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ და „ეროვნული ფორუმის“, 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“ და „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“, ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„ქართული ოცნების“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ წარმომადგენლებს შორის, 
გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ და „რეფორმატორების“, „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“, „ახალი 
მემარჯვენეების“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ წარმომადგენლებს შორის, ასევე ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ წარმომადგენლებს შორის. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კავკასიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 



რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

 



შპს „იბერია TV“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს3 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 48.1%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 14.7%, ხოლო  ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

„იბერია TV“-ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„პრიორიტეტი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (თხუთმეტჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ექვსჯერ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (სამჯერ), „ახალი საქართველოს“ (სამჯერ), „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ (ორჯერ), „მრეწველების“ (ორჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ 
(ერთხელ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), 
„ლიბერალ დემოკრატების“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ), „ჩვენი სამშობლოს“ 
(ერთხელ), „ცენტრისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი დეპუტატი 
მედეა ვასაძე. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „ლიბერალ 
დემოკრატების წარმომადგენლებს შორის, მედეა ვასაძესა და „ქართული ოცნების“, 
„მემარცხენე ალიანსის“ და „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“, 
„რეფორმატორების“ და „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“, „ქართული 
ოცნების“ და „სახელმწიფო ხალხისთვის“, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ და 
„ახალი საქართველოს“ წარმომადგენლებს შორის.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იბერია TV“-ს 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„იბერია TV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.iberiatv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 
„იბერია TV“-ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
3 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პირველი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 28% და „ქართულ ოცნებას“ - 27.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
14.6%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 34.3%, „ქართულ ოცნებას“ 26.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
დაეთმო 10.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „ვახო 
სანაიას და ინგა გრიგოლიას დღის ამბები“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ოცდაჩვიდმეტჯერ), 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (ცხრამეტჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ (ჩვიდმეტჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (ოცჯერ), ახალი პოლიტიკური 
ცენტრი „გირჩის“ (ცამეტჯერ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ექვსჯერ), 
„ახალი საქართველოს“ (თექვსმეტჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (თერთმეტჯერ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ხუთჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ 
(ექვსჯერ), „რესპუბლიკელების“ (სამჯერ), „ჩვენი სამშობლოს“ (ორჯერ), „მრეწველების“ 
(ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეები“ (სამჯერ), „ლეიბორისტები“ (ერთხელ), „ცენტრისტების“ 
(სამჯერ), „სახალხო ხელისუფლების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 
დეპუტატი გიორგი აფციაური. ამავე პროგრამის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა 
მიიღეს „ქართული ოცნების“ (ათჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ათჯერ), „თამაზ მეჭიაური 
ერთიანი საქართველოსთვის“ (ცხრაჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (ექვსჯერ), 
„სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ხუთჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ოთხჯერ), 
„თავისუფალი დემოკრატების“ (სამჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 



(ორჯერ), „რეფორმატორების“ (სამჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ 
(ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეები“ (ორჯერ), „ცენტრისტების“ (ორჯერ), „ლიბერალ 
დემოკრატები“ (ორჯერ), „ქართული დასის“ (ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ), 
„ევროპელი დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

„პირველი TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„რვიანი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (თოთხმეტჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ (თორმეტჯერ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ხუთჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ 
(ორჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ექვსჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ოთხჯერ), „ახალი საქართველოს“ (ექვსჯერ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), 
„მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ) და „საქართველო მშვიდობისთვის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე პროგრამის ფარგლებში დებატებში მონაწილეობა მიიღეს „ახალი 
საქართველოს“ (ხუთჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ოთხჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ორჯერ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ (ორჯერ), „თამაზ მეჭიაური 
ერთიანი საქართველოსთვის“ (ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციის“ 
(ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეები“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ) და 
„მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პირველი TV“–ს 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„პირველი TV“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvpirveli.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  
 
„პირველი TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

8.2%

2.0%

2.3%

2.3%

2.5%

3.3%

3.3%

4.0%

5.7%

6.0%

6.5%

10.3%

26.6%

34.3%

0.0% 5.0% 10.0% 15.0% 20.0% 25.0% 30.0% 35.0% 40.0%

სხვა

ლეიბორისტები

გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა

ეროვნული ფორუმი

თამაზ მეჭიაური ერთიანი …

მემარცხენე ალიანსი

მრეწველები

რესპუბლიკელები

ახალი საქართველო

პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული …

სახელმწიფო ხალხისთვის

თავისუფალი დემოკრატები

ქართული ოცნება

ნაციონალური მოძრაობა

TV პირველი

 

 

 



ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს4 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებულ ოპოზიციას“ - 36.3%, „ქართულ ოცნებას“ 19.9%, „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ 14%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

„ობიექტივის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დილის 
შოუ“, „შუადღე“, „საღამოს შოუ“, „ღამის შოუ“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დილის 
შოუ“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „თავისუფალი დემოკრატები“ (ორჯერ), 
„ქართული დასის“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ 
(ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართელოსთვის“ (ერთხელ) და „გაერთიანებული 
დემოკრატიული ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „შუა 
დღე“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ (თერთმეტჯერ), „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
(ორჯერ), „ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ) და „გაერთიანებული დემოკრატიული 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემას „საღამოს შოუ“ საანგარიშო პერიოდში 
სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (შვიდჯერ), „ქართული 
ოცნების“ (ხუთჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ), 
„გაერთიანებული დემოკრატიული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური ერთიანი 
საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „მომავალი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. გადაცემას „ღამის შოუს“ სტუმრობდნენ „პატრიოტთა ალიანსი–
გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ცხრაჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ოთხჯერ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „გაერთიანებული 
დემოკრატიული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „სახალხო 
პარტიის“ (ერთხელ), „მრეწველების“ (ერთხელ) და „ცენტრისტების“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები.  

საანგარიშო პერიოდში „ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია პროგრამა, 
რომლის წამყვანიც არის პოლიტიკური პარტია „კვარაცხელია–სოციალისტების“ 
თავმჯდომარე ვალერი კვარაცხელია.5 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ობიექტივის“  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                        
4 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 

5 იხ. დარღვევების ნაწილი; 



„ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

შპს „პალიტრა TV“ 
(Palitra News) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 44.6%, „ქართულ ოცნებას“ 16.5%, „სახელმიფო ხახლისათვის“ 
11.5%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 52.7%, „ქართულ ოცნებას“ 20.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„პალიტრა News“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„360o”, “ჩემი კითხვა“ და „მეხუთე სართული“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „360o” 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ხუთჯერ), „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ), 
„ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „თამაზ 
მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
(ერთხელ) და „ცენტრისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა 
დებატები ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „ახალი მემარჯვენეების“, „ქართული 
ოცნების“, „ახალი მემარჯვენეების“ და „ცენტრისტების“ წარმომადგენლებს შორის. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „ჩემი კითხვა“ სტუმრობდა „გაერთიანებული დემოკრატიული 
მოძრაობის“ თავმჯდომარე ნინო ბურჯანაძე. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას მეხუთე 
სართული“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და 



„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
„ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის.   

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „პალიტრა News“–ის  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„პალიტრა News“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„პალიტრა News“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს6 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 46.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 27.4%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
12.3%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თეორემა“, 
რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ათჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ოთხჯერ), „ახალი 
მემარჯვენეების“ (ერთხელ) და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ წარმომადგენლები.  

„ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „მძიმე კაცთან“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ პოლიტიკური პარტიების „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ წარმომადგენლები.7  

„ტაბულას“ მიერ საჯაროდ არ გამოცხადებულა (www.tabula.ge) და კომისიაში არ 
წარმოდგენილა მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტაბულას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

                                                        
6 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 
7 იხ. რეკომენდაციების ნაწილი; 



შპს „სტარვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 54%, „რესპუბლიკელებს“ 16.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 13.4%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში პერიოდში ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 54.4%, „რესპუბლიკელებს“ 18%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 10.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„სტარვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„აქტუალური თემა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართულ ოცნების“ (ორჯერ), „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), 
„ახალი საქართველოს“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ) და „თამაზ 
მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „სტარვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„სტარვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.stargroup.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„სტარვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 



 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 22.4% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 20.9%, „რესპუბლიკელებს“ 14.7%, 
„ახალ საქართველოს“ 11.3%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 11.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
17.4%, „ახალ საქართველოს“ 15.8%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 15.7%, „ქართულ ოცნებას“ 
13.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ და „რესპუბლიკელებს“ 13.4%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ობიექტური 
აზრი“, „თემა“, „განსხვავებული აზრი“, „ანგარიში ხალხს“ და „მრავალკუთხედი“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „ობიექტური აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ახალი საქართველოს“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (სამჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), 
„რესპუბლიკელების“ (ორჯერ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ორჯერ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ორჯერ), „მემარცხენე ალიანსის“ (ორჯერ), „თავისუფალი საქართელოს“ 
(ერთხელ), „ლეიბორისტების“ (ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემაში „განსხვავებული 
აზრი“ სხვადასხვა თემებზე კომენტარები გააკეთეს „ქართულ ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ახალი საქართველოს“ და „რესპუბლიკელების“ 
წარმომადგენლებმა. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ანგარიში ხალხს“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „რიონის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 
 „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში8 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო ახალ პოლიტიკურ ცენტრ 
„გირჩს“ - 61.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 19.2%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
12.6%,  „ქართულ ოცნებას“ 6.3%  (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „მეგა ტვ“–ს ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები არ განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეგა ტვ“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეგა ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.megatv.ge) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მეგა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

„ზარის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

საანგარიშო პერიოდში „ზარის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

                                                        
8 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ზარის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvzari.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 37.3%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 19.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
14.9%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 58.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 20.4%,  ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„განსხვავებული აზრი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
(ორჯერ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ერთიანი 
კომუნისტური პარტიის“ (ერთხელ), „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში დებატები შედგა „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობის“ და „ერთიანი 
კომუნისტური პარტიის“ წარმომადგენლებს შორის, „ქართული ოცნების“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ და „მემარცხენე 
ალიანსის“, ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“, „თავისუფალი დემოკრატების“ და 
„პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“,  „ქართული ოცნების“, „თავისუფალი 
დემოკრატების“ და „რესპუბლიკელების“ წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით, გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადეს „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 
და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებმა. 

„თრიალეთის“ მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.trialeti.ge)  
ატვირთული არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 43.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 20.1%, ახალ პოლიტიკურ ცენტრ 
„გირჩს“ 10.8%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„თავისუფალ დემოკრატებს“ - 46%, „ლეიბორისტებს“ 32.2%, „ქართულ ოცნებას“ 14.9%, 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 6.9% (იხ. დიაგრამა). 



„გურჯაანის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“ და „კვირის თემა“. გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ საანგარიშო 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას „კვირის თემა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
გადაცემაში დებატები შედგა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „თავისუფალი 
დემოკრატების“ წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით, „ქართული 
ოცნების“ წარმომადგენელმა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „გურჯაანის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 52.6%, „ახალ საქართველოს“ 23.6%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
10.8%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 64.6%, „ქართულ ოცნებას“ 16.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
11.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „პოლიტარტი“ და „სტუდია 4“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემაში განთავსდა სიუჟეტი 
პარტია „ცენტრისტების“ შესახებ და სიუჟეტი საზოგადოებრივი აზრის კვლევის თაობაზე, 
რომლის ფარგლებში კვალიფიციურ სუბიექტებს მეტწილად ჰქონდათ საშუალება 
გამოეთქვათ საკუთარი აზრი. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პოლიტარტი“ 
სტუმრობდნენ ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ) და „თავისუფალი 
დემოკრატების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „სტუდია 4“ 
სტუმრობდნენ ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ) და „ცენტრისტების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, ქვემო ქართლის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ქვემო ქართლის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 



რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ქვემო ქართლის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

 

 



შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 34.1%, „ქართულ ოცნებას“ 24.5%, „სახალხო მოძრაობა –
სოციალისტურ საქართველოს“ 20.7%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.8%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა).  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო ახალ 
პოლიტიკურ ცენტრ „გირჩს“ - 40.1%, „ქართულ ოცნებას“ 23.8 %, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 
15.2%, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ 10.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„დიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „კვირის რეალობა“, „სტუდია რე“ და „დია–ლოგი“.  საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში 
გადაცემაში განთავსდა სიუჟეტი „სახელმწიფო ხალხისთვის“ დაარსების თაობაზე, 
წინასაარჩევნო პერიოდის გადატანაზე („რესპუბლიკური“ პარტიის და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლების კომენტარებით),  „კაბელების საქმის“ 
(„თავისუფალი დემოკრატების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლების 
კომენტარებით), „მერაბიშვილის საქმე“ („ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
წარმომადგენლების კომენტარებით. ამასთან, გადაცემის წამყვანის განცხადებით, 
საქართველოს იუსტიციის მინისტრმა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე). 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „კვირის რეალობა“ სტუმრობდნენ „კვარაცხელია–
სოციალისტების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული 
ოცნების“ (ერთხელ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ერთხელ), „მემარცხე ალიანსის“ 
(ერთხელ), „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ)  წარმომადგენელი. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული ოცნების“, „თავისუფალი დემოკრატების“, 
„მემარცხე ალიანსის“, „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“ და 
„რესპუბლიკელების“ წარმომადგენლებს შორის. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დია–
ლოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „პატრიოტთა ალიანსი–გაერთიანებული 
ოპოზიციის“ წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დიას“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
ძირითადად ეძლეოდათ მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  



 

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს9 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 56.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 27.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „ტელეარხი 25“–ის ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
თემატიკის პროგრამები არ განთავსებულა. 

                                                        
9 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტელეარხ 25“–ის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ტელეარხ 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 56.9%,  „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 25.7%, 
ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 48.4%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 13.5%, „ქართულ ოცნებას“ 
12.7%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ოდიშის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„მრავალკუთხედი“ და „დიალოგი“, რომლებსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ოდიშის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



„ოდიშის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

საინფორმაციო გამოშვებებში10 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 32.5% და „ქართულ ოცნებას“ -31%,  „თავისუფალ დემოკრატებს“ 28.7%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

                                                        
10 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



საანგარიშო პერიოდში „I სტერეოს“ ეთერში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები არ განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „I სტერეოს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„I სტერეოს“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.Istereo.ge)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„I სტერეოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „იმპერია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს11 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 65.8%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 12.7%, ხოლო 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„იმპერიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“, 
რომელსაც პოლიტიკიური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 

                                                        
11 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



მოძრაობის“ (ერთხელ), „გაერთიანებულ დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), ახალი 
პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ (ერთხელ) და „სახელმწიფო ხალხისთვის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები ზემოაღნიშნული პარტიების 
წარმომადგენლებს შორის.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმპერიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 „იმპერიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „კოლხეთი 89“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს12 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 55.6%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 17.5%, 
„თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა).  

„კოლხეთი 89“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“  წევრი.  

                                                        
12 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „კოლხეთი 89“–ის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„კოლხეთი 89“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kolkhetitv.com)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„კოლხეთი 89“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

ააიპ „ინფორმაციული უზრუნველყოფის ცენტრი ჯიხა“ 

სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ კომპანიას საინფორმაციო 
გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაუთმო მხოლოდ 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“. 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 52.9%, „ქართული ოცნებას“ 23.5% და „თავისუფალ დემოკრატებს“ 23.5%. 

„ჯიხას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „დისკუსია“, „მრავალკუთხედი“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „დისკუსია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ახალი 
მემარჯვენეების“ წარმომადგენელი.  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ჯიხას“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„ჯიხას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.jikhatv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ჯიხას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს13 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 70.9%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 18.6%, ხოლო 
„თავისუფალ დემოკრატებს“ 10.6% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„მეცხრე ტალღის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „გენდერული ამბები“ და „სტუდია რე“. საანგარიშო პერიოდში 
აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მეცხრე ტალღის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                        
13 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



„მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ „სახელმწიფო 
ხალხისთვის“ დაუთმო.  

„არგოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“ და „დისკუსია“. საანგარიშო პერიოდში  
გადაცემას „დისკუსია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული ოცნების“  
წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „არგოს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„არგოს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ლეიბორისტებს“ (27.1%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (24.4%). „ქართულ ოცნებას“ 
19.7%, „მემარცხენე ალიანსს“ 18.9%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 



საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ლეიბორისტებს“ - 40.6%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 22.9%, „ქართულ ოცნებას“ 
10.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„ტვ ბორჯომის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „სტუდია რე“ და „ინტერაქტივი“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „სტუდია რე“ სტუმრობდა „ეროვნული ფორუმის“ წარმომადგენელი. 
ამავე პერიოდში გადაცემას „ინტერაქტივი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „მრეწველების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ტვ ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„ტვ ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ტვ ბორჯომს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია ბოლნელი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო.  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 42.2%, „ქართულ ოცნებას“ 22.2%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 
13.2%, „თავისუფალ დემოკრატებს“ 11.8%, ხოლო „გაერთიანებულ დემოკრატიულ 
მოძრაობას“ 10.5% (იხ. დიაგრამა). 

„ბოლნელის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„განსხვავებული აზრი“, რომელსაც საანაგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და ახალი პოლიტიკური ცენტრი „გირჩის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ბოლნელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„ბოლნელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.bolneli.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„ბოლნელის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს14 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი 
დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 60.9%, „ქართულ ოცნებას“ 15.6%, 
„რესპუბლიკელებს“ 10.1%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა).  

„იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„განსხვავებული აზრი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენელი. წამყვანის 
განცხადებით, გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადა საქართველოს იუსტიციის 
მინისტრმა და შესაბამისად, გადაცემაში მოწვეულ იქნა „საერთაშორისო გამჭვირვალობის“ 
წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

„იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

 
„იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
14 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს15 პოლიტიკური პარტიებიდან ყველაზე მეტი 
დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 51.3%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 17.4, 
„სახელმწიფო ხალხისთვის 14.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა).  

„თანამგზავრის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„განსხვავებული აზრი“ და „დასაბამიდან საფუძვლამდე“. გადაცემას „განსხვავებული აზრი“ 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ წარმომადგენელი. წამყვანის განცხადებით, გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი 
განაცხადა საქართველოს იუსტიციის მინისტრმა და შესაბამისად, გადაცემაში მოწვეულ იქნა 
„საერთაშორისო გამჭვირვალობის“ წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„დასაბამიდან საფუძვლამდე“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „პატრიოტთა 
ალიანსი–გაერთიანებული ოპოზიციის“  წარმომადგენელი.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 
„თანამგზავრის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                        
15 საუკეთესო დროს განთავსებული საინფორმაციო გამოშვება მეორდება საუკეთესო დროის მიღმაც; 



 
„თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაეთმო 
„ჩემ სამშობლოს“ - 29.8%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 26.5%, „ქართულ ოცნებას“ -
26% და „თავისუფალ დემოკრატებს“ - 17.8%.  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ახალ საქართველოს“ 
- 91.6% და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ - 8.4% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა 
„განსხვავებული აზრი“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენელი. ამავე გადაცემაში 
განთავსდა სიუჟეტები „რუსთავი 2“–ის საქმე სასამართლოში (კომენატარი გააკეთა 
„რესპუბლიკელების“ წარმომადგენელმა), „მერაბიშვილის საქმე“ (მიმოხილული იყო 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წევრების მოსაზრებები), ახალი პოლიტიკური პარტიის 
„ცენტრისტების“ შექმნის შესახებ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „მარნეული ტვ“–ს 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 



„მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.Marneulitv.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო.  

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 48.1%, „ქართულ ოცნებას“ 26.5%, „სახელმწიფო ხალხისთვის“ 



13.2%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ მოძრაობას“ 15.1%, ხოლო „ცენტრისტებს“ 10.2%  (იხ. 
დიაგრამა). 

„ეგრისის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სტუდია რე“, 
რომელსაც საანაგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები არ 
სტუმრობდნენ.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „ეგრისის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

„ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.egrisitv.ge)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 
შპს „ტელეკომპანია თბილისი“ 

(Music Box) 
 

საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ 
დათმობია. 

„Music Box“-ის ეთერში საანგარიშო პერიოდში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
არ განთავსებულა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, Music Box-ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



„Music Box“-ის  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.musicbox.ge)   და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში16 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ - 59.9%,  „თავისუფალ დემოკრატებს“ 16.6%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

 „აფხაზეთის ხმის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამა „ინტერვიუ ცნობილებთან“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური 
პარტიების წარმომადგენლები არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „აფხაზეთის ხმის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„აფხაზეთის ხმის“  მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.abkhaziafm.com)  და  კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

„აფხაზეთის ხმის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                        
16 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



შპს „ხარისხის არხი“ 
(დრო) 

საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს17 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 38.6%, „ქართულ ოცნებას“ 26.1%, „პატრიოტთა ალიანსი–
გაერთიანებულ ოპოზიციას“ 12.4%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. 
დიაგრამა). 

„დროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „დროული 
დიალოგი“, „პოლიტიკის დრო“, “ცოდნის ძალა“, „ბიზნესის დრო“, „ალტერნატივა“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დროული დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ქართული დასის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„პოლიტიკის დრო“ სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „თამაზ მეჭიაური 
ერთიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) და „მემარცხენე ალიანსის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ცოდნის ძალა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „ბიზნესის დრო“ სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) 
წარმომადგენელი. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ალტერნატივა“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „დროს“  თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
„დროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.qch.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„დროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

                                                        
17 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება განთავსებულია მხოლოდ საუკეთესო დროს; 



ააიპ „ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“ 

(PKTV) 

„PKTV“-ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში ახალი ამბების პროგრამა 
განთავსებული არ ყოფილა.  

„PKTV“-ს სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები, თუმცა მათ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები 
არ სტუმრობდნენ. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, „PKTV“-ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

„PKTV“-ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pktv.ge)  და  კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „კვირა ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში18 ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ - 61.7%,  
„ახალ მემარჯვენეებს“ 23.7%, ხოლო „მრეწველობა გადაარჩენს საქართველოს“ 14.6% (იხ. 
დიაგრამა). 

„კვირა ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„პრესკლუბი“ და „კვირის თემა“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „პრესკლუბი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „მრეწველობა 
გადაარჩენს საქართველოს“ (ორჯერ), „თავისუფალი დემოკრატების“ (ორჯერ), 
„რესპუბლიკელების“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
ამავე პერიოდში გადაცემას „კვირის თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ეროვნული ფორუმის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 
აღნიშნულ გადაცემაში შედგა დებატებიც. 

„კვირა ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.kviratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილი არ 
აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„კვირა ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

                                                        
18 სამაუწყებლო ბადეში საინფორმაციო გამოშვება საუკეთესო დროს განთავსებული არ არის;  



 

 

შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“ 

სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა არც ახალი ამბების 
პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები.  

„ქართული არხს“ საჯაროდ გამოცხადებული (www.qartuliarkhi.ge) არ აქვს მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

„ქართული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა 
არც ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები. 

„ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.qtv.com.ge)  და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „საფერავი ტვ“ 

„საფერავი ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ ყოფილა 
არც ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის 
პროგრამები. 

„საფერავი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.saperavitv.ge)  და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ჯგუფი–ახალი სტილი“ 
(მომავალი ტვ) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 32.1%, „ახალ მემარჯვენეებს 19.7%, „გაერთიანებულ 
დემოკრატიულ მოძრაობას“ 16.6%, „ახალ საქართველოს“ 10%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ - 28%, „ახალ მემარჯვენეებს 17%, „გაერთიანებულ დემოკრატიულ 
მოძრაობას“ 14.3%, „ლეიბორისტებს“ 14.2%, „ახალ საქართველოს“ 12.3%, ხოლო ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

„მომავალი ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„თავისუფლების მოედანი“, „აქტუალური მოვლენა“ და „ღია სტუდია“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „თავისუფლების მოედანი“ სტუმრობდნენ „ლეიბორისტების“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და პარტია „ახალის“ (ერთხელ) ახალგაზრდული 
ფრთის წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „ღია სტუდია“ სტუმრობდნენ 
„ლეიბორისტების“ (ხუთჯერ) ახალგაზრდული ფრთის წარმომადგენლები. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „აქტუალური მოვლენა“ სტუმრობდა „თავისუფალი დემოკრატების“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი.  

„მომავალი ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული (www.momavalitv.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

„მომავალი ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 



 

 

შპს „საერთაშორისო საინფორმაციო სააგენტო ევრაზია“ 
(ახალი საქართველო) 

 
საანგარიშო პერიოდში „ახალი საქართველოს“ სამაუწყებლო ბადეში ახალი ამბების 
პროგრამა არ განთავსებულა. 

„ახალი საქართველოს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„მირიან მირიანაშვილის საავტორო გადაცემა“, „ძალაუფლება ხალხს“, „PressReview“ და 
„საუბრები ეკონომიკაზე ოთარ ხუფენიასთან ერთად“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში 
„მირიან მირიანაშვილის საავტორო გადაცემა“ წამყვანმა ისაუბრა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ახალი საქართველოს“ (ერთხელ) თაობაზე. ამასთან გადაცემის 
წამყვანმა ისაუბრა „საქართველოს გადარჩენის მოძრაობაზე“, რომლის თავმჯდომარეც თავად 
არის და მოსახლეობას მოუწოდა მხარდაჭერისაკენ. ამავე პერიოდში გადაცემას „PressReview“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“  
წარმომადგენელი. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „საუბრები ეკონომიკაზე ოთარ 
ხუფენიასთან ერთად“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ეროვნული ფორუმის“  
წარმომადგენელი.  

„ახალ საქართველოს“ საჯაროდ გამოცხადებული (ვებ–გვერდი არ გააჩნია) და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

 
 
 



შპს „ტელე-რადიო კომპანია ტვ24“ 
(TV24) 

TV24–მა საინფორმაციო გამოშვებებში19 პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ 
„ქართულ ოცნებას“ დაუთმო.  

TV24–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე ატვირთული არ არის 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის 
გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

TV24–ის მიერ საანგარიშო პერიოდში არ განთავსებულა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები.  

 
 

შპს „თბილიფილმ-სტუდიო Tbilifilm-studio“ 
(Tiflis TV) 

 
Tiflis TV-ს საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

საანგარიშო პერიოდში Tiflis TV–ს სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, Tiflis TV–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

Tiflis TV–ს მიერ (www.tiflistv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი 
დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
 

შპს „სიგულდა“ 
(TV Max) 

TV Max–მა საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო დაუთმო 
მხოლოდ „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“.  

საანგარიშო პერიოდში TV Max–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

TV Max–ის მიერ კომისიაში წარმოდგენილი და საკუთარ ვებ–გვერდზე (www.tvmax.ge)  
ატვირთული არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

                                                        
19 TV24–ის მიერ კომისიაში 2016 წლის 24 ივნისს წარმოდგენილი წერილის (კომისიაში რეგისტრაციის Nშ–6/6071–16) 
შესაბამისად, ირკვევა რომ მაუწყებლობა ტექნიკური პრობლემებიდან გამომდინარე ხორციელდება ხარვეზებით;  



შპს „საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი“ 
(სდასუ TV) 

 
საინფორმაციო გამოშვებებში საუკეთესო დროს ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ 
ოცნებას“ - 22.3%, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ 14.9%, „თავისუფალ 
დემოკრატებს“ 11.5%, „მემარცხენე ალიანსს“ 11%, ხოლო ყველა დანარჩენ სუბიექტს 10%–ზე 
ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საუკეთესო დროის მიღმა საინფორმაციო გამოშვებებში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართულ ოცნებას“ - 29.3%, „თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის“ 15.4%, 
„თავისუფალ დემოკრატებს“ 11.8%, „მემარცხენე ალიანსს“ 10.3%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს 10%–ზე ნაკლები (იხ. დიაგრამა). 

საანგარიშო პერიოდში „სდასუ TV“–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

„სდასუ TV“–ს მიერ საჯაროდ არ არის გამოცხადებული (www.sdasu.edu.ge) და  კომისიაში არ 
არის წარმოდგენილი მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია პოლიტიკური 
რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

 „სდასუ TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



გამოვლენილი დარღვევები: 

– „ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია პროგრამა, რომლის წამყვანიც არის 
პოლიტიკური პარტია „კვარაცხელია–სოციალისტების“ თავმჯდომარე ვალერი კვარაცხელია. 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციოს ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების 
დროს იმ სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით 
დამტკიცებული „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსით“ და თავი შეიკავოს პოლიტიკური 
თანამდებობის პირის ან პოლიტიკური პარტიის წევრის საზოგადოებრივ–პოლიტიკური, 
ახალი ამბების ან საინფორმაციო პროგრამებში წამყვანის, ინტერვიუერის ან ჟურნალისტის 
სახით მონაწილეობაზე; 

– ეროვნული მაუწყებლებიდან „რუსთავი 2“–ის და „ტაბულას“ მიერ საჯაროდ არ 
გამოცხადებულა და კომისიაში წარმოდგენილი არ არის მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია პოლიტიკური რეკლამის/აგიტაციისათვის გამოყოფილი დროის და საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ზემოაღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით კომისიაში მიმდინარეობს ადმინისტრაციული 
წარმოება; 

– „რუსთავი 2“–ის და „ტვ პირველის“ ეთერში განთავსდა პოლიტიკური/წინასაარჩევნო 
რეკლამა შესაბამისი სურდოთარგმანის გარეშე. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 83–ე მუხლის 
პირველი პუნქტის შესაბამისად, წინასაარჩევნო აგიტაციასთან, პოლიტიკური/წინასაარჩევნო 
რეკლამის განთავსებასა და ინფორმაციის გადაცემასთან ან გამოქვეყნებასთან დაკავშირებულ 
მოთხოვნათა დარღვევა გამოიწვევს ელექტრონული მედიის საშუალების დაჯარიმებას 1500 
ლარის ოდენობით, ხოლო 93–ე მუხლის მე–2 პუნქტის შესაბამისად, საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 83-ე მუხლით გათვალისწინებულ 
ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა შესახებ ოქმს ადგენს საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისია. საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 
2012 წლის 15 აგვისტოს N9 დადგენილების „საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და 
მისი გამოყენების წესის“ მე–9 მუხლის მე–2 პუნქტის შესაბამისად, წინასაარჩევნო 
(პოლიტიკური) რეკლამის საქართველოს ორგანული კანონით „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსით“ დადგენილი ვალდებულებების დარღვევით განთავსების შემთხვევაში, 
ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა შესახებ ოქმებს ადგენს საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისია, ხოლო სამართალდარღვევის საქმეს განიხილავს 
რაიონული (საქალაქო) სასამართლო;  

კომისიამ შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ს და შპს „ტელეკომპანია პირველს“ 
შეუდგინა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა ოქმები და გადააგზავნა თბილისის 
საქალაქო სასამართლოში. 



– გამოიკვეთა რიგი მაუწყებლებისა, რომელთა სამაუწყებლო ბადეში განთავსებული არ არის 
ახალი ამბების პროგრამები (შპს „საერთაშორისო საინფორმაციო სააგენტო ევრაზია“, შპს 
„საფერავი ტვ“, შპს „ქართული ტვ“, შპს „ტელეკომპანია ქართული არხი“, ააიპ 
„ჟურნალისტები და იურისტები დემოკრატიისა და ადამიანის უფლებებისათვის“). 
 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე–2 მუხლის ჯ) ქვეპუნქტის შესაბამისად, 
საერთო მაუწყებლობა არის არანაკლებ 2 თემატიკის, მათ შორის, ახალი ამბებისა და 
საზოგადოებრივ-პოლიტიკური თემატიკის, პროგრამებით მაუწყებლობა; 

აღნიშნული მაუწყებლების მიმართ კომისიაში დაიწყება წარმოება ადმინისტრაციული 
პასუხიმგებლობის დაკისრების მიზნით. 

– საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების მოქმედი კანონმდებლობით განსაზღვრული 
ვალდებულებების დაცვის გარეშე გამოქვეყნება. 

რიგი მაუწყებლის მიერ საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგების გამოქვეყნება 
განხორციელდა შესაბამისი კანონისმიერი ვალდებულების დაცვის გარეშე.  

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მე-11 
პუნქტის ვ) ქვეპუნქტის შესაბამისად, შედეგების გამოქვეყნებისას უნდა მიეთითოს: 

– ორგანიზაცია, რომელმაც ჩაატარა საზოგადოებრივი აზრის კვლევა; 

– საზოგადოებრივი აზრის კვლევის დამკვეთი ან დამფინანსებელი; 

– კვლევაში გამოყენებული კითხვების ზუსტი ფორმულირება და თანამიმდევრობა;  

– საველე კვლევის ჩატარების დრო; 

– გამოკითხულთა რაოდენობა და შერჩევის მეთოდი; 

– რა არეალში ან რა კატეგორიის ადამიანებში ჩატარდა შერჩევა; 

– ეფუძნება თუ არა კვლევა ყველა გამოკითხულის აზრს;  

– იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებმაც უარი განაცხადეს კვლევაში 
მონაწილეობაზე, არ გასცეს კითხვას პასუხი ან რომელთა გამოკითხვაც ვერ მოხერხდა;  

– შერჩევის ზომა; 

– ცდომილების ფარგლები; 

– ინფორმაცია სხვა ნებისმიერი ფაქტორის შესახებ, რომელმაც შესაძლოა 
მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინა შედეგებზე. 

 

– რიგი გაზეთების მიერ, რომლებიც ფინანსდებიან ცენტრალური ან ადგილობრივი 
ბიუჯეტიდან, არ ხორციელდება კომისიაში ყოველკვირეული ინფორმაციის წარმოდგენა. 

აღნიშნული გაზეთებია: ხობის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხობის მოამბე“; ახალქალაქის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „რეგიონის ტრიბუნა“; ახალქალაქის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 
„თვითმმართველობა“; ონის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ონი“; აჭარის ავტონომიური 
რესპუბლიკა - შპს „გაზეთი აჭარა და ადჟარა“; ქარელის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 



„ქარელის მოამბე“; აბაშის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „აბაშის მაცნე“; ქუთაისის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „უქიმერიონი“; ხაშურის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ხაშურის 
მოამბე“; სენაკის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „კოლხეთი“; სიღნაღის მუნიციპალიტეტი - 
გაზეთი „სიღნაღი“; ტყიბულის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ტყიბული“; ყვარელის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ყვარელი“; ნინოწმინდის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 
„არშლუისი“; გურჯაანის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „გურჯაანის მუნიციპალიტეტის 
მაცნე“; ხარაგაულის მუნიციპალიტეტი - ააიპ „მოქალაქეთა ჩართულობის და ინფორმირების 
მუნიციპალური ცენტრი“ (გაზეთის სახელწოდება არ იქნა მოწოდებული); ახმეტის 
მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ბახტრიონი“; ლენტეხის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „სვანეთი“; 
გორის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „გორის მაცნე“; მცხეთის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი 
„მცხეთა“; ბოლნისის მუნიციპალიტეტი - გაზეთი „ბოლნისი“; 

საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით კომისიაზე დაკისრებული ვალდებულების 
ჯეროვანი შასრულების მიზნით, კომისია თავად განახორციელებს ზემოაღნიშნული 
გაზეთების საკონტროლო შესყიდვებს და შეისწავლის მათ მიერ კანონმდებლობის 
მოთხოვნების დაცვის საკითხს. 

 

რეკომენდაციები: 

– „ტაბულას“ ეთერში განთავსებულია არაპოლიტიკური გადაცემა „მძიმე კაცთან“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ პოლიტიკური პარტიების „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ და „სახელმწიფო ხალხისათვის“ წარმომადგენლები. 

კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციონ ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების 
დროს იმ სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით 
დამტკიცებული „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსით“ და გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო 
პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, 
რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ 
შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების შესახებ შედგა საარჩევნო 
პერიოდის დაწყებამდე. კანდიდატს არ უნდა მიეცეს საშუალება გამოთქვას პოლიტიკური 
მოსაზრებები ან სხვა გზით მოახდინოს საკუთარი კანდიდატურის რეკლამირება; 

– საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია ყურადღებას ამახვილებს 
ტელეეთერით სიძულვილის ენის გამოყენების გახშირებულ შემთხვევებზე და მოუწოდებს 
მაუწყებლებს, ასევე საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემების მონაწილეებს დაიცვან 
საკანონმდებლო და ეთიკური ნორმები. 

მედიათავისუფლების უზრუნველსაყოფად, საქართველოს კანონმდებლობის თანახმად, 
სარედაქციო დამოუკიდებლობასთან დაკავშირებული საკითხების განხილვის უფლება არ 
გააჩნია არც საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას და არც სასამართლოს, 
ამგვარი პრეროგატივა მხოლოდ თავად მაუწყებლის მიერ შექმნილ თვითრეგულირების 



ორგანოს აქვს მინიჭებული. კომისიას მიაჩნია, რომ მოქმედი კანონმდებლობა მაუწყებლებს 
თავისუფლებასთან ერთად საზოგადოების წინაშე დიდ პასუხისმგებლობას აკისრებს. 
შესაბამისად, მოუწოდებს მათ, ისევე როგორც საზოგადოების წარმომადგენლებს დაიცვან 
საკანონმდებლო და ეთიკური ნორმები, არ დაუშვან სიძულვილის ენის წახალისება, 
მიმდინარე მოვლენების გაშუქების დროს, (განსაკუთრებით, წინასაარჩევნო პერიოდში) 
იხელმძღვანელონ სამართლიანობის და მიუკერძოებლობის პრინციპებით. 

– გამოიკვეთა რიგი მაუწყებლებისა, რომელთა ეთერშიც განთავსებული არ ყოფილა 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა.  

„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მოთხოვნებიდან გამომდინარე, ამ ეტაპზე 
კომისია მოუწოდებს მაუწყებლებს უზრუნველყონ თავიანთ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამების განთავსება.  

 


