
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(10.05.2014 – 23.05.2014) 

 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 

საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა. 
 

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს 
მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ 
ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 
2014 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა არჩევნებისთვის კომისია 

თავად ატარებს წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. საქართველოს ორგანული 
კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების მონიტორინგი 
კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო 
ლიცენზიის მფლობელი კომპანია, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი 
მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალი ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია; 
 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი სამაუწყებლო კომპანიებში წინა 
საარჩევნო ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამის სამართლიან და გამჭვირვალე 
განაწილებაზე. საანგარიშო პერიოდში ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიების მხრიდან კვალიფიციური საარჩევნო 
სუბიექტებისათვის დათმობილ დროზე და მათი წინასაარჩევნო აქტივობების გაშუქებაზე. 
კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური 
სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. მაუწყებლების მიერ მოქმედი 
კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, 
ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს 
და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ ღონისძიებებს. მოცემული მედია მონიტორინგის 
შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და მოიცავს პერიოდს 2014 წლის 10 მაისიდან 23 
მაისის ჩათვლით. 



(10.05–23.05) 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (40.2%) და „ქართულ ოცნებას“  (35.8%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rustavi2.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „P.S.“, „არჩევანი“, „კვირის თემა“ და „განსხვავებული აქცენტები“. 
2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ჩვენი საქართველოს“ (ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტიის“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „კვირის თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) 
და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები, ხოლო გადაცემას 
„განსხვავებული აქცენტები“ სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. 

 აღსანიშნავია, რომ შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულ სხვა თემატიკის გადაცემებს საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდნენ 
პოლიტიკური პარტიების წარმომადგენლები. კერძოდ, გადაცემას „პროფილი“ სტუმრობდა 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ მერობის კანდიდატი ნიკა მელია, ხოლო გადაცემას 
„ვანო ჯავახიშვილის შოუ“ სტუმრობდა „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ მერობის 
კანდიდატი ასმათ ტყაბლაძე. 



 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

შპს „ტელეიმედის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (43.7%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (20.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (11.2%) მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეიმედმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“, „პანორამა“ და „რეაქცია“. 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში გადაცემას თეა სიჭინავას „პოლიტიკის დრო“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ) და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. ორივე შემთხვევაში გადაცემაში შედგა დებატები 
აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. ამავე პერიოდში გადაცემას „რეაქცია“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) და „პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. გადაცემაში ორჯერ შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის, ხოლო გადაცემის მეორე ბლოკი 
პირველ შემთხვევაში დაეთმო „პატრიოტთა ალიანსის“ საარჩევნო პრეზენტაციას, ხოლო 
მეორე შემთხვევაში „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ საარჩევნო პრეზენტაციას. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემაში „პანორამა“ გავიდა სიუჟეტი „ქართული ოცნების“ 
რეგიონებში წარდგენილ კანდიდატებზე. ამასთან გადაცემა „პანორამაში“ გავიდა სიუჟეტი 
თბილისში სველი წერტილების არარსებობის პრობლემატიკაზე, რის თაობაზე კომენტარი 
გააკეთეს „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ მერობის კანდიდატებმა. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, 
რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ 
ეთერში გაშუქდა „ქართული ოცნების“ წინასაარჩევნო კამპანიის გახსნა, რაც აისახა 
ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

შპს „სტუდია მაესტროს“ („მაესტრო“ და „TV11“) საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო „ქართულ ოცნებას“ (41.5%) და 



„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (35.9%) დაეთმო. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საინფორმაციო გამოშვება „მაესტროს 
ცხრიანი“, რომელშიც ინტეგრირებულია დებატების პროგრამა, რომლის ფორმატიც ზოგჯერ 
იცვლება და გადის როგორც ტიპიური საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა, ვინაიდან 
გადაცემაში მხოლოდ ერთი სტუმარია მოწვეული. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „ჩვენი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
პროგრამაში „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“  წარმომადგენლებს 
შორის დებატები შედგა ერთხელ. 

 შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემები „ვახო სანაიას რეპორტაჟი“ და „ნათია გამცემლიძის დებატები“. საანგარიშო 
პერიოდში გადაცემას „ვახო სანაიას რეპორტაჟი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წევრები. 
ამავე პარტიების წარმომადგენლებს შორის დებატები შედგა. ამავე გადაცემში გავიდა ვრცელი 
სიუჟეტი „ქართული ოცნების“ შესახებ. რაც შეეხება გადაცემას „ნათია გამცემლიძის 
დებატები“, მას საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო 
ოპოზიცია“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის და „ქართული ოცნების“, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციისა“ და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
წარმომადგენლებს შორის.  

 შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალება.  



 

 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

 
I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში  
„ქართულ ოცნებას“ 27.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.6%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ 20.5%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  
 აღსანიშნავია, რომ სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულ 
ახალი ამბების პროგრამა „მოამბეს“ საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიცის“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ) და „საქართველოს პატრიოტთა 
ალიანსის“ (ერთელ) წარმომადგენლები. 

 სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პირველი სტუდია“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) 
და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

II არხის –  სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ II არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“,  „თავისფალი ტრიბუნა“ და „ეპიცენტრი“. 
მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „ბრიფინგის დრო“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ჩვიდმეტჯერ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიციის“ (ცხრამეტჯერ), „ქართული ოცნების“ (თექვსმეტჯერ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (თერთმეტჯერ), 
„მომავალი საქართველოს“ (ერთხელ), „უფლის სახელით–უფალია ჩვენი სიმართლის“ 
(ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ 



(ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
გზის“ (ოთხჯერ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ 
(ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ) და „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ეპიცენტრი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ), 
„თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ), „ჩვენი საქართველოს“ (ერთხელ), „თავისუფლება–
ზვიად გამსახურდიას გზის“ (ერთხელ) და „ერთიანობის დარბაზის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სსიპ 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ქართული 
ოცნების“ წინასაარჩევნო კამპანიის გახსნა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დათმობილი დროის გრაფიკზე. 

 



 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (27.3%) და „ქართულ ოცნებას“ (27.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე 
ადგილზე მოხვდა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (21.1%), ხოლო მეოთხეზე 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (17%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.ajaratv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიამ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია 

საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „არჩევანი“, „არჩევანის დრო“ და „სამართალი 
ხალხისთვის“.  

გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ და დებატები შედგა  
„ერთიანი ნაცინალური მოძრაობის“  და „საქართველოს გზის“ წარმომადგენლებს შორის 
(ერთხელ). 

ამავე პერიოდში გადაცემაში „არჩევანის დრო“ დებატები გაიმართა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“,  „ქართული ოცნების“, „ხალხის პარტიის“, „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“, „რეფორმატორების“ და „სახალხო პარტიის“ წარმომადგენლებს 
შორის.  



საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „სამართალი ხალხისთვის“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ), „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ხალხის პარტიის“ 
(ერთხელ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (ერთხელ), „მწვანეთა პარტიის“ (ერთხელ), „ერთიანი დარბაზის“ (ერთხელ), 
„მერაბ კოსტავას საზოგადოების“ (ერთხელ), „რეფორმატორების“ (ერთხელ) და „საქართველოს 
გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატებიც. 

აღსანიშნავია, რომ საანგარიშო პერიოდში ეთერში გავიდა გადაცემა „ეკონომიკური 
სტრატეგია“ (19.05.14), რომლის წამყვანიც თენგიზ აფხაზავა თავად არის არჩევნებში მონაწილე 
სუბიექტი „ქართული ოცნებიდან“. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (32.5%) და  „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (23%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (14.8%), ხოლო მეოთხეზე „არასაპარლამენტო 
ოპოზიცია“ (14.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „სტუდია სპექტრი“, „ბარიერი“, „არჩევანი 2014“. 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში გადაცემას „სტუდია სპექტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ), „ჩემი საქართველოს“ (ერთხელ) და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემაში შედგა დებატები „ქართული ოცნების“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებს შორის. ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (რვაჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ოთხჯერ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ), 
„საქართველოს გზის“ (ერთხელ) და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) 
წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში გადაცემა „არჩევანი 2014“–ის პირველ ნაწილში 
გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“, „მწვანეთა პარტიის“ 
და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ შესახებ, ხოლო გადაცემის მეორე ნაწილში, 
რომელიც ორი დამოუკიდებელი ბლოკისგან შედგება, მოწვეულნი იყვნენ „მწვანეთა პარტიის“ 
და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენლები. 
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 



ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში კომპანიის მიერ 
განთავსებული არ ყოფილა არც ახალი ამბების პროგრამა და არც საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.fmabkhazia.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, ააიპ „მედია ცენტრმა ღია აფხაზეთისათვის“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 

შპს „TV8“ 

შპს „TV 8“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (38%), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ 
(33.8%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (23%) (იხ. დიაგრამა). 

 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 

მაისამდე პერიოდში შპს „TV8“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 შპს „TV8“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv8.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „TV8“–მ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „TV8“–ს სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „TV8“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 
24 მაისამდე პერიოდში დრო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (62.2%) და „ქართულ ოცნებას“ 
(37.8%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“  თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 
ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) 

და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. ააიპ „მედია-
კავშირი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ საკუთარ 
ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ღამის სტუდია“, 
„პრემიერის საათი“, „პოლიტიკური თოქ–შოუ“, „საღამო ობიექტივში“, „ქართული საგანძური“, 
ახალგაზრდული პოზიცია“, „პრობლემატური საკითხები“, „არჩევნები 2014“ და 
„უფლებადამცველის საათი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „ღამის სტუდია“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ცხრაჯერ), „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) და „ქართული 
ოცნების“ (ორჯერ) წარმომადგენლები.  

საზოგადოებრივ-პოლიტიკური თოქ-შოუ „საღამო ობიექტივში“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი“ (შვიდჯერ), „ნინო 



ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“(ერთხელ), „ჩვენი საქართველო“ (ერთხელ), „მომავალი 
საქართველო“ (ერთხელ). 

გადაცემაში „პრემიერის საათი“ გავიდა სიუჟეტი „ქართული ოცნების“ მაჟორიტარობის 
კანდიდატების შესახებ (ერთხელ), ხოლო გადაცემას “პოლიტიკური თოქ–შოუ“  სტუმრობდნენ 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ორჯერ) წარმომადგენლები. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას ქართული საგანძური“ სტუმრობდა „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენელი, ხოლო გადაცემას „ახალგაზრდული პოზიცია“ სტუმრობდნენ 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) ახალგაზრდული ფრთის 
წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში წამყვანმა აღნიშნა, რომ პროგრამაში მონაწილეობაზე 
უარი განაცხადა „ერთიანმა ნაციონალურმა მოძრაობამ“ და „ქართულმა ოცნებამ“. ამავე 
პერიოდში გადაცემაში „პრობლემატური საკითხები“ დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ და „ქართული ოცნების“ პიარკამპანიას. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას 
„არჩევნები 2014“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „საქართველოს პატრიოტთა 
ალიანსის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. ამავე პერიოდში გადაცემაში „უფლებადამცველის 
საათი“ დებატები შედგა „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ და „საქართველოს 
პატრიოტთა ალიანსის“ წარმომადგენელს შორის.  

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 
შპს ტელეკომპანია ”I სტერეო” 

 
შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 

მაისამდე პერიოდში დრო ძირითადად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (58.2%) და  
„ქართულ ოცნებას“ (41.8%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” თვითრეგულირების მექანიზმში 



არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” საჯაროდ გამოცხადებული და კომისიაში 
წარმოდგენილი არ აქვს მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია.  
 საანგარიშო პერიოდში შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია პროგრამა „მეშვიდე სართული“, რომელიც ხასიათდება საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამის ნიშნებით.  
 შპს ტელეკომპანია ”I სტერეოს” ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  
 

 

 

შპს „პალიტრა TV“ 

2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
არცერთ პოლიტიკურ პარტიას არ დათმობია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში შპს „პალიტრა TV“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „პალიტრა TV“–ს ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „რეზიუმე მერაბ მეტრეველთან ერთად“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 
სტუმრობდნენ „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ მერობის კანდიდატი კახა კუკავა და 
საბურთალოს რაიონის მაჟორიტარი დეპუტატობის კანდიდატი ალეკო ელისაშვილი. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

შპს „ხარისხის არხი“ 

შპს „ხარისხის არხის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში დრო „ქართულ ოცნებას“ (41.6%), „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (31.1%) 
და „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (27.3%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 
 შპს „ხარისხის არხს“ ფასიანი და უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის დრო 
გამოყოფილი არ აქვს. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ხარისხის არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

შპს „ხარისხის არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 41.9%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 17.3%, „საქართველოს გზას“ 14.7%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციას“ 12%, 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 



აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2014“ და „დღის თემა“. გადაცემას „არჩევნები 2014“ 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული პარტიის“ 
(ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ 
(ერთხელ) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პერიოდში 
გადაცემას „დღის თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება.  

 

 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (57.9%) 
და „ქართულ ოცნებას“ (45.8%) დაეთმო. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 



ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ფოკუსი“ და „თეორემა“. საანგარიშო პერიოდში 
გადაცემას „ფოკუსი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (შვიდჯერ), „ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „საქართველოს გზის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე პარტიების წარმომადგენლებს შორის შედგა დებატები. 
აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ წარმომადგენლება 
ორ შემთხვევაში უარი განაცხადეს გადაცემაში მონაწილეობაზე. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„თეორემა“ სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 
ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ სამაუწყებლო ბადეში ასევე განთავსებულია 
გადაცემები „მძიმე კაცთან“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში სტუმრობდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთელ) წარმომადგენელი და გადაცემა „საუბარი რელიგიაზე“, 
რომელსაც სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „მეოთხე არხი“ 

შპს „მეოთხე არხის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 37.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 28.3%, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 10.9%, ხოლო  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „მეოთხე არხის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.facebook.com/tv4–ბათუმი) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„მეოთხე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „მეოთხე არხის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „მეოთხე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

 

 

 

შპს „TV3“ 

შპს „TV3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმოთ: „ქართულ ოცნებას“  (57.9%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (18.9%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (13.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „TV 3“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „TV 3“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv3.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „TV 3“–მა საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „TV 3“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „TV 3“–ის მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „TV 3“–ის სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

შპს „TV 3“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“ 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“  (37.4%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (26.4%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (23%), ხოლო მეოთხეზე „არასაპარლამენტო 



ოპოზიცია“ (13.3%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია.  

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „ტელეკომპანია პიკ“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს  ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება 
ეძლეოდათ. 

 

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 33.2%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 24.8%, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 18.6%, „ხალხის პარტიას“ 10.4%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).   

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა.   



შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში 

წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეარხი 25“–
მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 
 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხ 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „დიალოგი“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიციის“ (ერთხელ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ), „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ), 
„ერთიანობის დარბაზის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ) 
და „რეფორმატორების“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  
 შპს „ტელეარხი 25“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 
 

 

 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართულ ოცნებას“ (55.9%) დაეთმო. 
დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“(18.1%)  
მოხვდა. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 



არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 
1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „ობიექტური აზრი“, „მრავალკუთხედი“, „დიალოგი“ და „7 
დღე“.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
და დებატები შედგა „ქართული ოცნების“ (სამჯერ), „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“ 
(სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ 
(ორჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ორჯერ), „თვითმმართველობა ხალხს“ 
(ერთხელ), „საქართველოს გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს და დამოუკიდებელი 
კანდიდატები გიორგი ხაზარაძესა და არჩილ იაშვილს შორის.  

ამავე პერიოდში გადაცემას „ობიექტური აზრი“ სტუმრობდნენ და დებატები შედგა 
„ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) და „ნინო 
ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ) წარმომადგენლებს შორის.  

საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ) მერობის კანდიდატი ხათუნა 
მაჭავარიანი, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) მაჟორიტარობის კანდიდატი ლია 
გვენეტაძე და საინიციატივო ჯგუფის მაჟორიტარი დეპუტატობის კანდიდატი ასმათ 
დვალიშვილი. მოწვეულ სტუმრებს შორის გაიმართა დებატები. 
 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალება.  
 

 



შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 
წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 31.5%, „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციას“ 27.6%,  „ერთიან ნაციონალური მოძრაობას“ 17.2%, ხოლო ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები „დისკურსი“, „დებატები“ და „კვირის ფაქტები“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დებატები“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ), „საქართელოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ (ორჯერ), „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“ (ორჯერ), 
„საქართველოს გზის“ (ერთხელ), „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), 
„თვითმმართველობა ხალხს“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„თავისუფლება-ზვიად გამსახურდიას გზის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 
ტარდება დებატები მოწვეულ სტუმრებს შორის. აღსანიშნავია, რომ 2014 წლის 13 მაისს 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით „რეფორმატორების“ პარტიული სიის პირველი ნომერი 
კობა გურული და საინიციატივო ჯგუფის წარმომადგენლები გია ზედაშიძე და გიორგი 
ხუჯაძე გადაცემაში გაურკვეველი მიზეზების გამო ვერ მოვიდნენ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო    
სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

  



 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“ 38.1%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 18.4%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 15.2%,  „საქართველოს გზას“ 14.4%, 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://tvkvemokartli.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „თქვენი 
დრო“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„საქართველოს გზის“ (ერთხელ) და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ) მერობის 
კანდიდატები. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში „ქართული ოცნებას“ 34%, „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 29.3%,  
„ქართული პარტიას“ 15.9%, „ერთიანი ნაციონალურ მოძრაობას“ 15.1% დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია დიამ“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა.  

შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს  
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება უმეტესად ეძლეოდათ. 

 



 

 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 
24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ 
(48.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე–მესამე ადგილზე მოხვდნენ „ქართული 
ოცნება“ (26.4%) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (16.9%) (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „ძალა უძალოთა“, რომელსაც საანგარიშო პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„არასაპარლამენტო ოპოზოციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურია“ 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული 
ოცნებას“ (58.9%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა  „ნინო ბურჯანაძე–
ერთიან ოპოზიციას“ (18.3%), ხოლო მესამეზე „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (18.1%). 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 
შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.guria.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  
 შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემას „თქვენთან ერთად“, რომელსაც 
საანგარიშო პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 
დამოუკიდებელი კანდიდატი ქეთევან ჭეიშვილი. 



 შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიის“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური 
პარტიებისათვის დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო.  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 

ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და 

კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 

პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 

რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 

ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 

შესახებ. 

საანგარიშო პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადეში 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 

 

 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“  31%, „საქართველოს ლეიბორისტულ 
პარტიას“ 29.4%, „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსს“ 25.5%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 14.1%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო  (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“ და „არჩევნები 2014“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე წარმომადგენლებს შორის გადაცემაში შედგა დებატები. 
აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი 
ოპოზიციის“ წარმომადგენელმა ვერ მოახერხა დებადეზე დასწრება, ხოლო  „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ წარმომადგენლებმა უარი განაცხადეს გადაცემაში 
მონაწილეობაზე. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 
 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ საინფორმაციო 
გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიან ოპოზიციას“ (38.4%) და „არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ (27.3%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს გზა“ (14.2%), ხოლო 
მეოთხეზე „ქართული ოცნება“  (12.8%) (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“ და 
„არჩევნები 2014“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) და 
„საქართველოს გზის“ წარმომადგენლები. ამავე წარმომადგენლებს შორის გადაცემაში შედგა 



დებატები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ 
წარმომადგენელი არ იმყოფებოდა რაიონში და ვერ მიიღო  გადაცემაში მონაწილეობა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ეკომი“ 

შპს „ეკომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში დრო  „ქართულ ოცნებას (80.4%) და „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (19.6%) დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 26 აპრილიდან 10 
მაისამდე პერიოდში შპს „ეკომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.  

 
შპს „ეკომის“ მიერ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(https://www.facebook.com/pages/სამაუწყებლო–კომპანია–ლტვ/223100757749023) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ეკომმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

 
საანგარიშო პერიოდში შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადეში საზოგადოებრივ–

პოლიტიკური პროგრამები განთავსებული არ ყოფილა. 



შპს „ეკომის“ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციას (50.9%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (49.1%) დაეთმო. დათმობილი 
დროის მიხევით მესამე ადგილზე „ქართული ოცნება“ (42.5%) მხოვდა, ხოლო მეოთხეზე „ნინო 
ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიცია“ (20.6%)  (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“–ს სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „მრავალკუთხედი“ და „არჩევნები 
2014“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ და დებატები გაიმართა  „ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „არასაპარლამენტო 



ოპოზიციის“ (ერთხელ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლებს 
შორის. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის 
გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „მარნეული ტვ“ 

შპს „მარნეული ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნებას“ (57.8%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (28%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის 2014 წლის 10 მაისიდან 24 მაისამდე 
პერიოდში შპს „მარნეული ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „მარნეული ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.marneulitv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მარნეული ტვ“–მ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ.  

შპს „მარნეული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „მრავალკუთხედი“. 

შპს „მარნეული ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს ნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

 

 შპს „იმპერია“  

 შპს „იმპერიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში „ქართულ ოცნებას“ 35.4%, 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ 22.9%, „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 21.5%, „ნინო 
ბურჯანაძე-ერთიან ოპოზიციას“ 11.9%, ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 23 
მაისამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა.   

 შპს „იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

 შპს „იმპერიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„დიალოგი“ და „ტელედისკუსია“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი 
კანდიდატები ნონა ქოზაშვილი და ლალი კაკოშვილი. აღნიშნულ გადაცემაში შედგა 
დებატები. 

 შპს „იმპერიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

  



 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო „ქართულ ოცნებას“  (62.4%%) დაეთმო. 
დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ 
(23.9%), ხოლო მესამეზე „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“ (11.2%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   
 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „არჩევნები 2014“, „ტელედისკუსია“ და 
„მრავალკუთხედი“. საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2014“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ “საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ (ერთხელ), 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ) საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
(ერთხელ), „ნინო ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიციის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები და 
დამოუკიდებელი კანდიდატი დავით რობაქიძე. აღნიშნულ გადაცემაში შედგა დებატები. 



შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 
10 მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში „ქართულ ოცნებას“  39.7%, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ 18.6%, „ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი ოპოზიციას“ 16.1%, „არასაპარლამენტო 
ოპოზიციას“ 11.6%,  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთოთ (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „მრავალკუთხედი“ და „ტელედისკუსია“. 
მონიტორინგის პერიოდში გადაცემა „თემას“ პირველ ნაწილს პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ნინო ბურჯანაძე-



ერთიანი ოპოზიციის“, „არასაპარლამენტო ოპოზიციის“, „საქართველოს გზის“ 
წარმომადგენლები და დამოუკიდებელი კანდიდატები რომან მელია და ალექსანდრე 
თოფურია. 

 გადაცემის წამყვანის განცხადებთ „საქართველოს პატრიოტთა ალიანსის“ 
წარმომადგენლემა უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწილეობაზე. ამავე გადაცემის მეორე 
ნაწილს, რომელიც დებატების ფორმატს ატარებდა სტუმრობდნენ შემდეგი პოლიტიკური 
პარტიების წარმომადგენლები „ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“, „ნინო 
ბურჯანაძე-ერთიანი ოპოზიცია“, „არასაპარლამენტო ოპოზიცია“, „საქართველოს გზა“ და 
დამოუკიდებელი კანდიდატი თეა ბალქანია. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2014 წლის 10 
მაისიდან 24 მაისამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ნინო ბურჯანაძე–ერთიან 
ოპოზიციას“ (31.7%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (21.7%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქართული ოცნება“ (18%), ხოლო მეოთხეზე 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციას“ (16.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთზე ადგილზე 
„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი მოხვდა“ (12.5%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   



 
შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.   

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“, „დიალოგი“ და „გენდერი და თანასწორობა“. 
საანგარიშო პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„არასაპარლამენტო ოპოზიციის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„ნინო ბურჯანაძე–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) და „თვითმმართველობა ხალხს“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე წარმომადგენლებს შორის გადაცემაში შედგა დებატები. 
აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ქართული ოცნების“ წარმომადგენელმა 
უარი განაცხადა გადაცემაში მონაწიელობაზე. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
ძირითადად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2014 წლის 10 მაისიდან 24 
მაისამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvegrisi.ucoz.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სტუდია რე“. აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური 
პარტიების წარმომადგენლები საანგარიშო პერიოდში არ სტუმრობდნენ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში  კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

შპს „ქართული ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ნინო ბურჯანაძე-ერთიან ოპოზიციას“ 
დაეთმო. 

შპს „ქართული ტვ“–ს საჯაროდ გამოცხადებული და კომისიაში წარმოდგენილი არ აქვს 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 

 შპს „ქართული ტვ“–ს სამაუწყებლო ბადეში საანგარიშო პერიოდში განთავსებული არ 
ყოფილა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური თემატიკის პროგრამები.  

 

 

 

 

„მაუწყებელთა ქცევის კოდექსიდან“ გამომდინარე რეკომენდაციები: 

* შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულ გადაცემაში „მაესტროს ცხრიანი“ (14.05.2014) 
მოწვეული იყო „ჩვენი საქართველოს“ მერობის კანდიდატი ერასტი კინწმარიშვილი. 
აღნიშნული პროგრამა ცალსახად ხასიათდებოდა ჟურნალისტის მკვეთრად ნეგატიური 
დამოკიდებულებით რეპსპოდენტის მიმართ. 

* საანგარიშო პერიოდში საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის სამაუწყებლო 
ბადეში განთავსებული იყო გადაცემა „ეკონომიკური სტრატეგია“ (19.05.14), რომლის წამყვანიც 
პოლიტიკური პარტია „ქართული ოცნების“ მაჟორიტარობის კანდიდატი თენგიზ აფხაზავა 
იყო. 
 



კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და 
დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა განსაკუთრებული 
ყურადღება მიაქციოს ამა თუ იმ საარჩევნო სუბიექტის წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქების 
დროს იმ სახელმძღვანელო რეკომენდაციებს, რაც გათვალისწინებულია საქართველოს 
კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის 2009 წლის 12 მარტის N2 დადგენილებით 
დამტკიცებული „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსით“ და თავი შეიკავოს პოლიტიკური 
თანამდებობის პირის ან პოლიტიკური პარტიის წევრის საზოგადოებრივ–პოლიტიკური, 
ახალი ამბების ან საინფორმაციო პროგრამებში წამყვანის, ინტერვიუერის ან ჟურნალისტის 
სახით მონაწილეობაზე. 


