
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(19.10.2013 – 27.10.2013) 
 
 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 
საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა. 
 

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს 
მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან, უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და, გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ 
ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 
2013 წლის 27 ოქტომბრის საპრეზიდენტო არჩევნებისთვის კომისია თავად ატარებს 

წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. საქართველოს ორგანული კანონის 
„საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების მონიტორინგი კენჭისყრამდე 50 
დღით ადრე დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო ლიცენზიის 
მფლობელი კომპანია და საზოგადოებრივი მაუწყებელი. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბებსა და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია. 
 
 
მეთოდოლოგია: 
 
კომისიის მონიტორები მონიტორინგის განხორციელების დროს ყურადღებას ამახვილებენ 
როგორც თვისებრივი ინსტრუმენტების გამოყენებაზე, ასევე რაოდენობრივ მაჩვენებლებზე. 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი, სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო პოლიტიკური რეკლამის, როგორც ფასიანის, ასევე უფასო პოლიტიკური 
რეკლამის სამართლიანი და განჭვირვალე განაწილების საქართველოს კანონმდებლობით 
დადგენილი წესების დაცვა. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში 
ყურადღება გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიის მხრიდან ბალანსის დაცვაზე, ასევე, 
ახალი ამბების მიუკერძოებელი და სამართლიანი გაშუქების უზრუნველყოფაზე და ბოლოს, 
თითოეული კვალიფიციური სუბიექტისთვის დათმობილი საეთერო დროის სამართლიან და 
გამჭვირვალე განაწილებაზე. კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, 
მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ 



წარმოადგენენ კვალიფიციურ სააჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. 
მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების 
შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია 
შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 
ღონისძიებებს. მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ 
ანგარიშს და მოიცავს პერიოდს 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 26 ოქტომბრის ჩათვლით. 

 

 

(19.10–26.10) 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 
19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (36.2%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  
(19.8%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (17%), ხოლო მეოთხეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველო“. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rustavi2.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი“, „პოზიცია“ და „P.S.“. 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემაში „P.S.“ განთავსდა სიუჟეტები 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ წევრის ვალერი გელაშვილის და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ პრეზიდენრობის კანდიდატის დავით ბაქრაძეს 
შესახებ. ამავე პერიოდში გადაცემას „არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 



„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი 
მარგველაშვილი, ხოლო გადაცემას „პოზიცია“ სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე, „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი შალვა ნათელაშვილი, „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი თარგამაძე, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი დავით ბაქრაძე და „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი 
მარგველაშვილი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ და „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“  დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „ტელეიმედის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (19.1%) და „ქრისტიან-დემოკრატიულ მოძრაობას“ (18.7%). დათმობილი 
დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 
(15.9%), ხოლო მეოთხეზე „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (15.6%). დათმობილი დროის 



მიხედვით მეხუთე ადგილზე მოხვდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“  
(13.8%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეიმედმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები „ღია ეთერი“ და „პოლიტიკის დრო“. 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში აღნიშნულ გადაცემებს პოლიტიკური პარტიებიდან არავინ არ 
სტუმრობდა.  

შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 



 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

შპს „სტუდია მაესტროს“ საინფორმაციო გამოშვებებში („მაესტრო“ და „მაესტრო 24“) 
დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია.  

 შპს „სტუდია მაესტროს“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
(23.5%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (19.3%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  
(17.7%), ხოლო მეოთხეზე „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (15.3%). მეხუთე 
ადგილზე მოხვდა „ქრისტიან-დემოკრატიული მოძრაობა“ (11.7%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები „არგუმენტები“ და „პოლიტმეტრი“. 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „არგუმენტები“ სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი დავით ბაქრაძე, „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე, „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი შალვა ნათელაშვილი და „სახალხო 
პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი თეიმურაზ მჟავია. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„პოლიტმეტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (სამჯერ), „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (სამჯერ), 
„ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები (სამჯერ) „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ წევრებს 
შორის  და შედგა დებატები (ერთხელ) „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ და 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“  წევრებს შორის. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას 
დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



საზოგადოებრივი მაუწყებელი 

I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ და 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (31.1%) და  
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  (21.1%). დათმობილი დროის მიხედვით 
მესამე ადგილზე მოხვდა „ქრისტიან-დემოკრატიული მოძრაობა“ (10.8%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

ააიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პირველი სტუდია“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“, „ქრისტიან-
დემოკრატიული მოძრაობის“ და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები, 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო 
ბურჯანაძე და პრეზიდენტობის კანდიდატები მამუკა მელიქიშვილი, ავთანდილ მარგიანი, 
გიორგი ჩიხლაძე, მამუკა ჭოხონელიძე, თეიმურაზ ბობოხიძე და ნუგზარ ავალიანი. 

 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

II არხის – მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელის“ II არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები 
„ბრიფინგის დრო“, „ეპიცენტრი“ და „თავისფალი ტრიბუნა“. მონიტორინგის პერიოდში 
ზემოაღნიშნულ პროგრამებს პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული ოცნება–დემოკრატიული მოძრაობის“, „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“, „სახალხო პარტიის“, „ხალხის პარტიის“, „ქართველ 
ტრადიციონალისტთა კავშირის“, „ევროპრლი დემოკრატების“ პრეზიდენტობის 
კანდიდატები და ასევე დამოუკიდებელი პრეზიდენტობის კანდიდატები ლევან ჩაჩუა, 
მიხეილ სალუაშვილი, თეიმურაზ ბობოხიძე, გიორგი ჩიხლაძე, ნუგზარ ავალიანი, მამუკა 
მელიქიშვილი და გიორგი ლილუაშვილი. 

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სსიპ 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „საქართველოს ლეიბორისტულ 
პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია.  

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვებებში 
2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (23.6%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე 
ადგილზე მოხვდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“ (16.4%), ხოლო მესამე 
ადგილზე პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი ლილუაშვილი (14.3%). მეოთხე ადგილზე 
მოხვდა პრეზიდენტობის კანდიდატი ნუგზარ ავალიანი (11.5%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს 
კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „სამართალი ხალხისათვის“ და „ინდიკატორი“. 
2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „სამართალი 



ხალხისათვის“ სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე და პრეზიდენტობის კანდიდატი ლევან ჩაჩუა. 
ამავე პერიოდში გადაცემას „ინდიკატორი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ), „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ),  „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიის“ 
(ერთხელ) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. ამავე 
გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 
საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“  (23.9%) და  „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ (18.8%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა“ (18%), ხოლო მეოთხეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ 
(10.6%). დათმობილი დროის მიხედვით მეხუთე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს 



ლეიბორისტული პარტია“ (10.2%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი 2013“, „ცხელი ხაზი“, „სპექტრი“ და „ბარიერი“. 
მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „ცხელი ხაზი“ სტუმრობდა „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი თარგამაძე, ხოლო 
გადაცემას „სპექტრი“ „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ პრეზიდენტობის 
კანდიდატი გიორგი მარგველაშვილი. ამავე პერიოდში გადაცემას „ბარიერი“ სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) და „სახალხო პარტიის“ 
(ერთხელ) წარმომადგენლები. გადაცემას „არჩევანი 2013“ სტუმრობდა „სახალხო პარტიის“  
პრეზიდენტობის კანდიდატი თეიმურაზ მჟავია. 
 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელეკომპანია 
კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
 



 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.fmabkhazia.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, ააიპ „მედია ცენტრმა ღია აფხაზეთისათვის“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „მედია ცენტრის ღია აფხაზეთისათვის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო.  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი 
დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც 
ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ საკუთარ 
ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ღამის სტუდია“, 
„კომენატარი“, საზოგადოებრივი დარბაზი“ და „ეკონომიკური საკითხები“. მონიტორინგის 
პერიოდში გადაცემას „ღამის სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ხალხის 
პარტიის“ პრეზდენტობის კანდიდატი კობა დავითაშვილი, „ქრისტიან დემოკრატიული 
მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი თარგამაძე და „სახალხო პარტიის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი თეიმურაზ მჟავია. ამავე პერიოდში გადაცემას „კომენტარი“ 
სტუმრობდნენ „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა 
დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. გადაცმას „საზოგადოებრივი 
დარბაზი“ სრუმრობდა „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ პრეზიდენტობის 
კანდიდატი შალვა ნათელაშვილი, ხოლო გადაცემას ეკონომიკური საკითხები“ სტუმრობდა 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (ერთხელ) წარმომადგენელი. 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში 
მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 
ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უზრუნველყოფილი არ 
არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. ააიპ „მედია-კავშირი 
ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  

 

შპს „პალიტრა TV“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  



შპს „პალიტრა TV“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (39.4%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (31%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა პრეზიდენტობის კანდიდატი 
მიხეილ სალუაშვილი (13.3%), ხოლო მეოთხეზე „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (10.6%). 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „პალიტრა TV“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„პალიტრა TV“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „ემას შოუ“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდა „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი თარგამაძე. 

შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემებში  
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 

 



 

 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (54.1%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (30.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა“ (10.3%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10% ნაკლები დრო დაეთმო 
(იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი 
დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც 
ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია 
საზოგადეობრივ–პოლიტიკური გადაცემა “საპრეზიდენტო არჩევნები 2013“, რომელსაც 
მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (სამჯერ), „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ 
(ორჯერ), „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები და 
პრეზიდენტობის კანდიდატები ნესტან კირთაძე (ორჯერ), მიხელ სალიაშვილი (ორჯერ), 
გიორგი ჩიხლაძე (ორჯერ) და თამაზ ბიბილური (ერთხელ).  

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელე–რადიო კომპანია 
თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა)  

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ და 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 



ნაციონალურ მოძრაობას“ (33.6%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  
(27%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქაართველო“ (11%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, ააიპ „სამოქალაქო 
განათლების ფონდის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო 
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



 

შპს „TV3“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია.  

 შპს „TV3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (31%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (23.4%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ 
(21.3%), ხოლო მეოთხეზე „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (17.3%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „TV 3“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „TV 3“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv3.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „TV 3“–მა 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „TV 3“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „TV 3“–ის მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „TV 3“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა 
„დიდი პოლიტიკა“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ორჯერ), „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) 
,„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ (ერთხელ), „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ), „ევროპელი დემოკრატების“ 
(ერთხელ) და „სახალხო პარტიის“ (ერთხელ) წევრები. 

შპს „TV 3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამაში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „TV 3“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება. 



 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ 
დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქრისტიან 
დემოკრატიულ მოძრაობას“ (34.6%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ 
(22.8%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა  „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (18%), ხოლო მეოთხეზე „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ 
15.9%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელეკომპანია 
„თანამგზავრს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 



დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“ და „დიალოგი“. მონიტორინგის პერიოდში 
გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“,  
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“, „ქართული ოცნება–დემოკრატიული 
საქართველოს“ და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ შესახებ. ამავე პერიოდში 
განხორციელდა ჩართვები შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში განთავსებულ 
საინფორმაციო გამოშვებაში. კერძოდ, გადაცემაში მონაწილეობა პოლიტიკური პარტიებიდან 
მიიღეს „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“, „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“, „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლებმა. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემებში მეტნაკლებად  უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ 
ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო მხოლოდ „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (57.8%) და „ხალხის პარტიას“ (42.2%) დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა).  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvegrisi.ucoz.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს დამოუკიდებელი 
ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში არ 
არის უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 



საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (83.2%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (16.8%) 
დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგომ“ წინასაარჩევნო 
უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, 
შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადეში განთავსებულია საზოგადეობრივ–პოლიტიკური გადაცემა „მრავალკუთხედი“, 
რომელშიც მონიტორინგის პერიოდში გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ 
შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამაში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „ტელერადიო კორპორაცია 
ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში  უზრუნველყოფილი 
არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „ტელერადიო 
კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“  
დაეთმო.  

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (49.7%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  
(25.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (20.5%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო 
კომპანია ბორჯომს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 



მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში განთავსებული საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“, „თქვენი პარლამენტი“, „ქალები ირჩევენ“ და 
„არჩევნები 2013“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ დრო დაეთმო 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, 
„ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“. ამავე პერიოდში გადაცემას „თქვენი პარლამენტი“ პოლიტიკური 
პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (სამჯერ) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ). აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წარმომადგენლები ორჯერ არ მოვიდნენ 
გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად. ამავე პერიოდში გადაცემას „ქალები ირჩევენ“ 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ),  „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (ერთხელ), „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ (ერთხელ) და „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე 
გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. გადაცემას 
„არჩევნები 2013“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ),  „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (ერთხელ) და 
„ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში 
შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელე–რადიო კომპანია 
ბორჯომის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად 
ირკვევა, რომ 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში საინფორმაციო 
გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო 
პრესკომპანია ზარის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემა „2013 წლის საქართველოს საპრეზიდენტო არჩევნების 



წინასაარჩევნო დებატები“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ) და „ევროპელი დემოკრატების“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა 
დებატები ზემოაღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი განაცხადა „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ წარმომადგენელმა.  

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს არ ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. 



 შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  (29.1%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველოს“ (26.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა 
„ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობა“ (22.3%), ხოლო მეოთხეზე „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა“ (21.9%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.guria.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა „არჩევნები 20013“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) 
და „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ) წარმომადგენლები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
ზემოაღნიშნული პარტიების წარმომადგენლების შორის. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო 
კომპანია გურიას“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 

 



 

 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (36.8%) და „ქრიატიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ (25%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველო“ (23.4%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო 
(იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 



აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „მრავალკუთხედი“, „7 დღე“ და „დიალოგი“. 
მონიტორინგის პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ 
შესახებ. ამავე პერიოდში გადაცემას „თემა“ სტუმრობდა „სამართლიანი საქართველოსთვის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი სერგო ჯავახიძე. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად მოწვეულნი იყვნენ სხვა 
პრეზიდენტობის კანდიდატებიც, თუმცა არ მოვიდნენ. გადაცემაში „7 დღე“ მონიტორინგის 
პერიოდში გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“, „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“, „სამართლიანი 
საქართველოსთვის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად  
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემებში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“  
დაეთმო. 



შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 
წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (46.6%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (43%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“ (10.4%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის  გამოყოფილი ჰქონდა უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტწილად  უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. 

 შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 
19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (49.8%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე 
ადგილზე მოხვდა მესამეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (16%), 
ხოლო მესამეზე პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ჭანიშვილი (15.7%). მეოთხე ადგილზე 
მოხვდა „საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (10.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „სამაუწყებლო 
კომპანია მეცხრე ტალღას“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 



აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „იმპერია“  

 საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების 
მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „იმპერიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“  (29.7%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა“ (20.1%), ხოლო მესამეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველო“ (19.9%). მეოთხე ადგილზე მოხვდა „სამართლიანი საქართველოსთვის“ (10%). 
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  



შპს „იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი 
აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „იმპერიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„მრავალკუთხედი“, „თქვენი პარლამენტი“ და „დიალოგი“. მონიტორინგის პერიოდში 
გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ქართული ოცნება–დემოკრატიული 
საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქრისტიან დემოკრატიული 
მოძრაობის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ შესახებ. ამავე 
პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ სტუმრობდა პრეზიდენტობის კანდიდატი ნესტან 
კირთაძე. ამავე გადაცემის მეორე ნაწილში შედგა დებატები „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ და „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ 
წარმომადგენლებს შორის. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით დებატებში 
მონაწილეობის მისაღებად მოწვეულნი იყვნენ ყველა საარჩევნო სუბიექტები, თუმცა 
გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად მხოლოდ ზემოაღნიშნული პარტიების 
წარმომადგენლები მივიდნენ. 

შპს „იმპერიას“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „იმპერიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 

 



 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (40.5%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (31.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.    

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 



შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო 
კომპანია „იმერვიზიას“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემა „მრავალკუთხედი“, რომელშიც მონიტორინგის პერიოდში გავიდა 
სიუჟეტები „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“, „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“, „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველოს“ შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 



(42.9%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველო“ (17.8%), ხოლო მესამეზე  „დემოკრატიული მოძრაობა–
ერთიანი საქართველო“ (14.3%). მეოთხე ადგილზე მოხვდა „საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტია“ (12.8%), მეხუთზე „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობა“ (12.2%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და 

კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეარხი 25“–ს ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“. აღნიშნული გადაცემას მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ) და „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საზოგადეობრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეარხი 25“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია 
ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „ტელეარხი 25“–ს ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 



 

 

შპს „ეკომი“ 
 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ დაეთმო. 

 შპს „ეკომის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (59%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“ (30.6%), ხოლო მესამეზე „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა“ (10.4%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ეკომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ეკომის“ მიერ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(https://www.facebook.com/pages/სამაუწყებლო–კომპანია–ლტვ/223100757749023) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ეკომის“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „ეკომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ეკომის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 



15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „სტუდია რე“, რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან მონიტორინგის პერიოდში 
არავინ არ სტუმრობდა. 

შპს „ეკომის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად უზრუნველყოფილი არ 
არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „ეკომის“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (58.2%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (41.8%) დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.facebook.com/tvkvemokartl) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 



რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, სს „ქვემო ქართლის 
ტელერადიოკომპანიის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თქვენი დრო“, რომელსაც მონიტორინგის 
პერიოდში სტუმრობდნენ „სახალხო პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი 
თარგამაძე და დამოუკიდებელი პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ჭანიშვილი. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად უზრუნველყოფილი არ არის ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, სს „ქვემო ქართლის 
ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ 
კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე 
პერიოდში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე შპს „ტელეკომპანია დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „საქართველოს ლეიბორისტულ 
პარტიას“ დაეთმო. 

 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 
27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „საქართველოს ლეიბორისტულ 
პარტიას“ (62.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა“ (20.5%), ხოლო მესამეზე „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (17.2%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  
 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
პიკმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია პიკს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია პიკის“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 



საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეკომპანია პიკის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად  არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 

 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
დაეთმო.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2013 წლის 19 ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (54.1%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე 
მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქაართველო“ (20.4%), ხოლო მესამეზე 
„ხალხის პარტია“ (17.5%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 19 
ოქტომბრიდან 27 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 



ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ), „ხახლის პარტიის“ 
(ერთხელ), „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წევრები და პრეზიდენტობის 
კანდიდატის ნინო ჭანიშვილის წარმომადგენელი. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
ზემოაღნიშნული სუბიექტების წარმომადგენლებს შორის. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში და საზოგადოებრივ პოლიტიკურ გადაცემაში მეტნაკლებად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 


