
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები  

(05.10.2013 – 11.10.2013) 
 
 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 
საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა. 
 

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს 
მედია მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან, უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და, გამოიყენოს მაღალი საზოგადოებრივი ნდობის 
მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის სუბიექტების მიერ 
საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების რელევანტური, საჯაროდ 
ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები.  

 
2013 წლის 27 ოქტომბრის საპრეზიდენტო არჩევნებისთვის კომისია თავად ატარებს 

წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. საქართველოს ორგანული კანონის 
„საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო კომპანიების მონიტორინგი კენჭისყრამდე 50 
დღით ადრე დაიწყო. მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო ლიცენზიის 
მფლობელი კომპანია და საზოგადოებრივი მაუწყებელი. 
 
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 
 
ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბებსა და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია. 
 
 
მეთოდოლოგია: 
 
კომისიის მონიტორები მონიტორინგის განხორციელების დროს ყურადღებას ამახვილებენ 
როგორც თვისებრივი ინსტრუმენტების გამოყენებაზე, ასევე რაოდენობრივ მაჩვენებლებზე. 
მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი, სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო პოლიტიკური რეკლამის, როგორც ფასიანის, ასევე უფასო პოლიტიკური 
რეკლამის სამართლიანი და განჭვირვალე განაწილების საქართველოს კანონმდებლობით 
დადგენილი წესების დაცვა. საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემების, ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში 
ყურადღება გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიის მხრიდან ბალანსის დაცვაზე, ასევე, 
ახალი ამბების მიუკერძოებელი და სამართლიანი გაშუქების უზრუნველყოფაზე და ბოლოს, 
თითოეული კვალიფიციური სუბიექტისთვის დათმობილი საეთერო დროის სამართლიან და 
გამჭვირვალე განაწილებაზე. კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, 
მაუწყებლის მხრიდან იმ პოლიტიკური სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ 



წარმოადგენენ კვალიფიციურ სააჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. 
მაუწყებლების მიერ მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვალდებულებების 
შეუსრულებლობის შემთხვევაში, ობიექტური გარემოებების არარსებობისას, კომისია 
შეისწავლის ყოველ კონკრეტულ საკითხს და გაატარებს კანონით გათვალისწინებულ 
ღონისძიებებს. მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ 
ანგარიშს და მოიცავს პერიოდს 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 11 ოქტომბრის ჩათვლით. 
 

(05.10–11.10) 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 
05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (67.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“  (12.2%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rustavi2.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი“, „პოზიცია“ და „P.S.“. 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემაში „P.S.“ განთავსდა სიუჟეტები 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ ყრილობის და „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატ გიორგი თარგამაძის შესახებ. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„არჩევანი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე (ერთხელ) და „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიული 
საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები „ერთიანი 



ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ წევრებს 
შორის. გადაცემას „პოზიცია“ პოლიტიკური პარტიებიდან  სტუმრობდნენ „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (ორჯერ) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ 
(ერთხელ)  წევრები.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის 
მიერ საინფორმაციო გამოშვების პირდაპირ ეთერში გაშუქდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დათმობილი დროის გრაფიკზეც.  

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“,  
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“, „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ 
და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეიმედის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
(20.7%) და  „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (17.7%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქრისტიან-დემოკრატიული მოძრაობა“ (17.1%), ხოლო 



მეოთხეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (16.7%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეიმედის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელეიმედმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები „ღია ეთერი“ და „პოლიტიკის დრო“. 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „ღია ეთერი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა 
„სამართლიანი საქართველოსთვის“პრეზიდენტობის კანდიდატი სერგო ჯავახიძე. 

შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს „ტელეიმედის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად 
არ არის  უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 

 



 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

შპს „სტუდია მაესტროს“ საინფორმაციო გამოშვებებში („მაესტრო“ და „მაესტრო 24“) 
დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“, „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „სტუდია მაესტროს“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (21%) და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (20.9%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ 
(18.5%), ხოლო მეოთხეზე „ხალხის პარტია“ (12.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამები „არგუმენტები“ და „პოლიტმეტრი“. 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „არგუმენტები“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (ორჯერ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ 
(ერთხელ) და „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ) წევრები. ამავე პერიოდში გადაცემას 
„პოლიტმეტრი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (ორჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ორჯერ) და 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში 
შედგა დებატები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ და „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველოს“ წევრებს შორის. 

 შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას 
დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი 



I არხი – საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ და 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (26%) და  
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  (25.1%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

ააიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ I არხის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „პირველი სტუდია“. 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 
12 ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „პირველი სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (სამჯერ) და „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (ორჯერ) წევრები, „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი შალვა ნათელაშვილი და პრეზიდენტობის კანდიდატები 
ნესტან კირთაძე, ლევან ჩაჩუა, მიხეილ სალუაშვილი, ნინო ჭანიშვილი, ქართლოს 
ღარიბაშვილი და გიორგი ლილუაშვილი. 

II არხის – მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ II 
არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“, 
„ეპიცენტრი“ და „თავისფალი ტრიბუნა“. მონიტორინგის პერიოდში ზემოაღნიშნულ 
პროგრამებს პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული მოძრაობის“ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტიის“,  „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“, „ხალხის პარტიის“, 
„ევროპელი დემოკრატების“, „ქართველ ტრადიციონალისტთა კავშირის“, „სახალხო 
პარტიის“  წევრები და პრეზიდენტობის კანდიდატები გიორგი ლილუაშვილი, გიორგი 
ჩიხლაძე და ავთანდილ მარგიანი. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სსიპ 
„საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



 სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვებებში 
2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (31.8%) და „ერთიან ნაციონალურ 
მოძრაობას“ (24.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „სამართალი ხალხისათვის“. 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „სამართალი ხალხისათვის“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი გიორგი მარგველაშვილი და „ხალხის პარტიის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი კობა დავითაშვილი. 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზიის ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 



საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის 
ტელევიზიის მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“  (37.8%) და  „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (27.9%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული საქართველო–
ერთიანი საქართველო“ (17.6%), ხოლო მეოთხეზე „ხალხის პარტია“ (12.9%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) 
და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 



ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „არჩევანი 2013“, „ცხელი ხაზი“, „სპექტრი“ და „ბარიერი“. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე 
პერიოდში გადაცემას „ცხელი ხაზი“ სტუმრობდა პრეზიდენტობის კანდიდატი ნესტან 
კირთაძე. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალებაც. შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემებში მეტწილად უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. 

 

 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ 
„საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ დაეთმო. 



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.fmabkhazia.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, ააიპ „მედია ცენტრმა ღია აფხაზეთისათვის“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „მედია ცენტრის ღია აფხაზეთისათვის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

ააიპ „მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში არ 
არის  უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. ააიპ 
„მედია ცენტრი ღია აფხაზეთისათვის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  

 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ხალხის პარტიას“ დაეთმო.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.obieqtivi.net) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი 
დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც 
ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  



მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივს“ საკუთარ 
ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „ღამის სტუდია“, 
„კომენტარი“, „ლიტერატურა და ხელოვნება“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „ღამის 
სტუდია“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ პრეზიდენტობის კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე და „სახალხო პარტიის“ 
პრეზიდენტობის კანდიდატი თეიმურაზ მჟავია. ამავე პერიოდში გადაცემას „კომენტარი“ 
სტუმრობდა „ხალხის პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი კობა დავითაშვილი, ხოლო 
გადაცემას ლიტერატურა და ხელოვნება“ სტუმრობდა პრეზიდენტობის კანდიდატი ლევან 
ჩაჩუა. 

ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში არ არის  
უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. ააიპ „მედია-
კავშირი ობიექტივის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. ააიპ „მედია-კავშირი ობიექტივის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა.  

შპს „პალიტრა TV“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „პალიტრა TV“–ს საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (58.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ხალხის 
პარტია“ (19%). მესამე/მეოთხე ადგილზე მოხვდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველო“ (11.3%) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (11.3%) (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „პალიტრა TV“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.palitratv.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„პალიტრა TV“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „პალიტრა TV“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



შპს „პალიტრა TV“–ს ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
პროგრამა „ცხელი ხაზი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ პრეზიდენტობის 
კანდიდატი ნინო ბურჯანაძე. 

შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„პალიტრა TV“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 
შპს „პალიტრა TV“–ს მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში არ არის 
უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა.  

 

 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთი“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქრისტიან დემოკრატიულ მოძრაობას“ 
და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქრისტიან 
დემოკრატიულ მოძრაობას“ (43.3%) და „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ 
(39.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (14.1%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები 
დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  



 შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდი“ (ტაბულა) 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ 
დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

 ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (81.6%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tabula.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, ააიპ „სამოქალაქო 
განათლების ფონდის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური გადაცემა „ფოკუსი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდა 
„საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი შალვა 
ნათელაშვილი. 

ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების წარმოჩენა, ააიპ 
„სამოქალაქო განათლების ფონდის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში არ არის  უზრუნველყოფილი ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. აღსანიშნავია, რომ მონიტორინგის 
პერიოდში ააიპ „სამოქალაქო განათლების ფონდის“ მიერ გაშუქდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ ყრილობა, რაც აისახა ტელეკომპანიის მიერ პოლიტიკური პარტიებისათვის 
დათმობილი დროის გრაფიკზეც. 

 



 

 

შპს „TV3“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები 
წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „TV3“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“  (49.5%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (33.2%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქრისტიან დემოკრატიული 
მოძრაობა“ (17.4%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „TV 3“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „TV 3“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv3.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „TV 3“–მა 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „TV 3“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „TV 3“–ის მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 



შპს „TV 3“–ის ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემა 
„დიდი პოლიტიკა“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ცხრაჯერ), „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველოს“ (ექვსჯერ), „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
(ერთხელ), „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ), „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში 08 და 10 ოქტომბერს 
შედგა დებატები. 

შპს „TV 3“–ის საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამაში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „TV 3“–ის 
მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ და „ხალხის პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების 
მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეკომპანია თანამგზავრის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (39.6%) და „ხალხის პარტის“ (27.4%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდნენ „ქართველ ტრადიციონალისტთა კავშირი“ (11.8%), 
ხოლო მეოთხეზე პრეზიდენტობის კანდიდატი ლევან ჩაჩუა (10.4%). ყველა დანარჩენ 
სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  



შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tanamgzavri.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელეკომპანია 
„თანამგზავრს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“. მონიტორინგის პერიოდში აღნიშნულ გადაცემას 
სტუმრობდა პრეზიდენტობის კანდიდატი ნესტან კირთაძე.  

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად  
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემაში არ არის უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. 

 

 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისი“ 



შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvegrisi.ucoz.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს დამოუკიდებელი 
ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ და 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო.  

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ საინფორმაციო 
გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო 
დაეთმო „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“ (48.4%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (41%). დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე გავიდა „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“ (10.6%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა.  

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.argotv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი 
ტელევიზია არგოს“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 



რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგომ“ წინასაარჩევნო 
უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, 
შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადეში განთავსებულია საზოგადეობრივ–პოლიტიკური გადაცემა „მრავალკუთხედი“ და 
„თქვენი პარლამენტი“. გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ მონიტორინგის პერიოდში გავიდა 
სიუჟეტები „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“, „ქართული ოცნება–დემოკრატიული 
საქართველოს“ და „ხალხის პარტიის“ შესახებ. ამავე პერიოდში გადაცემას „თქვენი 
პარლამენტი“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიული 
საქართველოს (ერთხელ) წევრი. გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ წარმომადგენელი გადაცემაში არ მოვიდა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ 
საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამაში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 



შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომი“ 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის 
შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია.  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.borjomi.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო 
კომპანია ბორჯომს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ ეთერში განთავსებული საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „მრავალკუთხედი“ და „თქვენი პარლამენტი“. მონიტორინგის 
პერიოდში გადაცემაში „მრავალკუთხედი“ გავიდა სიუჟეტები „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“, „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ და „ხალხის პარტიის“ 
შესახებ. ამავე პერიოდში გადაცემას „თქვენი პარლამენტი“ პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდნენ „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ორჯერ) წევრები, ხოლო 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წევრები 
მიწვეულნი იყვნენ გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად, თუმცა არ მივიდნენ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. 

 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარი“ 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად 
ირკვევა, რომ 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ 



თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 

(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 

ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და 

კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 

პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 

რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 

ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 

მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო 
პრესკომპანია ზარის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ხალხის პარტიას“ და „საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ხალხის პარტიას“ 
(34.3%) და „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (32.9%). დათმობილი დროის მიხედვით 
მესამე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (12.9%). ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 07 
სექტემბრიდან 21 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 



საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „ძალა უძალოთა“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „ქართველ ტრადიციონალისტთა კავშირის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი 
აკაკი ასათიანი და „საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ პრეზიდენტობის კანდიდატი 
შალვა ნათელაშვილი.  

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტნაკლებად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტნაკლებად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემაში მეტწილად უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. 

 

 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (64.7%) და „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (35.3%) დაეთმო (იხ. 
დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.guria.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 



ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში უზრუნველყოფილი არ არის  ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 
 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ (90.4%) დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.rionitv.com) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 



ინფორმაცია. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამები „თემა“, „მრავალკუთხედი“ და „დიალოგი“. მონიტორინგის 
პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი 
საქართველოს“ (ერთხელ), „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ), 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ხალხის პარტიის“ (ერთხელ), „ქრისტიან 
დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „სამართლიანი საქართველოსთვის“ (ერთხელ) 
წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს 
შორის. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად  
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემებში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. 

 

 



 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მხოლოდ „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (75.1%) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (24.9%) დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი 
საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის  გამოყოფილი ჰქონდა უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტწილად უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა. შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღა“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 
05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“  (76.5%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე 
ადგილზე მოხვდა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (17.5%), ხოლო მესამეზე 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ (6%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.nwbc.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. 
კერძოდ, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „სამაუწყებლო 
კომპანია მეცხრე ტალღას“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები „თქვენი პარლამენტი“ და „თემა“. 
მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „თემა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) წევრები. ამავე 
გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
გადაცემაში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში მეტწილად არ არის უზრუნველყოფილი ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

შპს „იმპერია“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან საქართველოს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 

 შპს „იმპერიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიან 
საქართველოს“ (47%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „ქართული 
ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“  (24.5%), ხოლო მესამე ადგილზე „საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (16.6%). მეოთხეზე   „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ (11.8%) 
მოხვდა (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  



შპს „იმპერიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (http://9arkhi.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი 
აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი.  

 შპს „იმპერიას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები 
„თქვენი პარლამენტი“ და „დიალოგი“.მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას „დიალოგი“ 
სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ) და „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები 
აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით 
გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად მოწვეულნი იყვენენ ყველა საარჩევნო სუბიექტები, 
თუმცა არ მოვიდნენ. 

 შპს „იმპერიას“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა. შპს „იმპერიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 

 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზია“ 



საინფორმაციო გამოშვებებში მონიტორინგის პერიოდში დრო მეტწილად „ქრისტიან 
დემოკრატიულ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქრისტიან 
დემოკრატიულ მოძრაობას“ (32.1%) და „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ (19.2%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა“ (14.7%), „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველო“ (14.7%) და 
„დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (14.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.   

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.imervizia.tv) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. კერძოდ, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო 
კომპანია „იმერვიზიას“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „არჩევნები 2013“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ), „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობის“ (ერთხელ) და „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ) 
წევრები. ამავე გადაცემაში შედგა დებატები აღნიშნული პარტიების წარმომადგენლებს 
შორის. გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში მონაწილეობის მისაღებად 
მოწვეულნი იყვენენ ყველა საარჩევნო სუბიექტები, თუმცა არ მოვიდნენ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ 
ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 



 

 

შპს „ტელეარხი 25“ 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით 
უმეტესად დაბალანსებულია. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთაინ ნაციონალურ მოძრაობას“  
(57.3%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული 
მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (19.6%), ხოლო მესამეზე „ქართული ოცნება–
დემოკრატიული საქართველო“ (13.1%). მეოთზე ადგილზე „ხალხის პარტია“ (10%) მოხვდა 
(იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და 

კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 



შპს „ტელეარხი 25“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეარხი 25“–ს ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი“. აღნიშნულ პროგრამას მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველოს“ (ერთხელ), „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობის“ (ერთხელ), „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ 
(ერთხელ), „ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობის“ (ერთხელ) და „ხალხის პარტიის“ 
(ერთხელ) წევრები. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ გადაცემაში მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „ტელეარხი 25“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტნაკლებად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. 

 

 

 

შპს „ეკომი“ 

შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ 2013 წლის 
05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში 
პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ეკომის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 



არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „ეკომის“ მიერ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(https://www.facebook.com/pages/სამაუწყებლო–კომპანია–ლტვ/223100757749023) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, შპს 
„ეკომის“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ეკომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ეკომის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს „ეკომის“ სამაუწყებლო ბადეში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „სტუდია რე“, რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან მონიტორინგის პერიოდში 
არავინ არ სტუმრობდა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანია“ 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში დრო 
მეტწილად „საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ და „ქართველ ტრადიციონალისტთა 
კავშირს“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 
05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ (32.3%) და „ქართველ ტრადიციონალისტთა კავშირს“ (29.2%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ქრისტიან-დემოკრატიული 
მოძრაობა“ (23.1%), ხოლო მეოთხეზე „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ 
(15.4%) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, 
სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(http://www.facebook.com/tvkvemokartl) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. კერძოდ, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 



გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, სს „ქვემო ქართლის 
ტელერადიოკომპანიის“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თქვენი დრო“. 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 
ოქტომბრამდე პერიოდში გადაცემას „თქვენი დრო“ სტუმრობდა პრეზიდენტობის 
კანდიდატი ავთანდილ მარგიანი. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში 
მეტნაკლებად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს მეტწილად არ ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალება. სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ 
მიერ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში არ არის უზრუნველყოფილი ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. 

 

 

 

შპს „ტელეკომპანია დია“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ „ერთიან 
ნაციონალურ მოძრაობას“ (71.8%) და პრეზიდენტობის კანდიდატს ნესტან კირთაძეს (28.2%) 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  



მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე შპს „ტელეკომპანია დიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეწტილად 
უზრუნველყოფილი არ არის   ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეკომპანია დიას“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკ“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო.  



შპს „ტელეკომპანია პიკის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 
12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ქართული ოცნება–
დემოკრატიულ საქართველოს“ (52.2%). დათმობილი დროის მიხედვით მეორე ადგილზე 
მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქართველო“ (32.7%), ხოლო მესამეზე 
„ქრისტიან დემოკრატიული მოძრაობა“  (15.1) (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
პიკმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ. 

 შპს „ტელეკომპანია პიკს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის 
გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია პიკის“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის 
საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში მეტწილად 
უზრუნველყოფილი არ არის ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეკომპანია პიკის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ  
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალებაც.  

 



 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიში“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მეტწილად „ქართული ოცნება–დემოკრატიულ 
საქართველოს“ დაეთმო.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ საინფორმაციო გამოშვებებში 
2013 წლის 05 ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო 
„ქართული ოცნება–დემოკრატიულ საქართველოს“ (77%). დათმობილი დროის მიხედვით 
მეორე ადგილზე მოხვდა „დემოკრატიული მოძრაობა–ერთიანი საქაართველო“ (14%). ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს კი 10%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2013 წლის 05 
ოქტომბრიდან 12 ოქტომბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ 
შესულა.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და 
გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ სამაუწყებლო ბადეში 
განთავსებულია საზოგადოებრვი–პოლიტიკური გადაცემა „ჩვენი პარლამენტი“, რომელსაც 
მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდა „ქართული ოცნება–დემოკრატიული საქართველოს“ 
(ერთხელ) წევრი. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ საინფორმაციო 
გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ გადაცემაში მეტწილად უზრუნველყოფილი 
არ არის  ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს „დამოუკიდებელი 
ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს მეტწილად არ 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 



 


