
 

      საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ ჩატარებული მედია 
მონიტორინგის შედეგები (09.09.2012 – 15.09.2012) 

 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2012 წლის 15 აგვისტოს „წინა 
საარჩევნო პროცესში მედიის მონაწილეობისა და მისი გამოყენების წესის“ შესახებ 
დადგენილება დაამტკიცა.  

დადგენილების თანახმად განისაზღვრა, რომ კომისია უფლებამოსილია შეისყიდოს მედია 
მონიტორინგის განხორციელებისათვის საჭირო მომსახურება ან, უშუალოდ 
განახორციელოს მედია მონიტორინგი ან/და, გამოყენოს მაღალი საზოგადოებრივი 
ნდობის მქონე საერთაშორისო ორგანიზაციების ან/და სამოქალაქო სექტორის 
სუბიექტების მიერ საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას ჩატარებული და ამ წესების 
რელევანტური, საჯაროდ ხელმისაწვდომი მედია მონიტორინგის შედეგები. 

2012 წლის 1 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნებისთვის კომისია თავად ატარებს წინა 
საარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგს. 

საქართველოს ორგანული კანონის „საარჩევნო კოდექსის“ თანახმად სამაუწყებლო 
კომპანიების მონიტორინგი კენჭისყრამდე 50 დღით ადრე დაიწყო. 

მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა კერძო საერთო ლიცენზიის მფლობელი კომპანია 
და ავტორიზებული პირი და საზოგადოებრივი მაუწყებელი.  

მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: 

ა) წინა საარჩევნო რეკლამა; 
ბ) წინა საარჩევნო დებატები; 
გ) ახალ ამბებსა და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ გადაცემები; 
დ) წინა საარჩევნო აგიტაცია. 

ტელეკომპანიების, „რუსთავი2“, „ტელეიმედი“, საზოგადოებრივი მაუწყებლის „პირველი 
არხი“, „მეორე არხი“ და „პიკი“, ასევე, ტელეკომპანიების „მაესტრო“, „კავკასია“, 
„რელატივი“ და „მეცხრე არხი“ მონიტორინგი ხორციელდება 24 საათის განმავლობაში. 
რაც შეეხება რეგიონალურ მაუწყებლბს, წინა საარჩევნო პერიოდის პირველ ნახევარში 



მონიტორინგს დაექვემდებარა სამაუწყებლო ერთი კვირიდან კომისიის მონიტორინგის 
ჯგუფის მიერ შერჩეული ორი სამაუწყებლო დღე, ხოლო წინა საარჩევნო პერიოდის 
მეორე ნახევარში ერთი სამაუწყებლო კვირიდან სამი სამაუწყებლო დღე. 

 

 

მეთოდოლოგია: 

კომისიის მონიტორები მონიტორინგის განხორციელების დროს ყურადღებას 
ამახვილებენ როგორც თვისებრივი ინსტრუმენტების გამოყენებაზე, ასევე რაოდენობრივ 
მაჩვენებლებზე. 

მონიტორინგის შედეგებში მოცემულია დეტალური ანალიზი, სამაუწყებლო კომპანიებში 
წინა საარჩევნო პოლიტიკური რეკლამის, როგორც ფასიანის, ასევე უფასო პოლიტიკური 
რეკლამის სამართლიანი და განჭვირვალე განაწილების საქართველოს კანონმდებლობით 
დადგენილი წესების დაცვა.  

საანგარიშო პერიოდში, ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემების, 
ასევე წინა საარჩევნო დებატების მონიტორინგის პროცესში ყურადღება 
გამახვილებულია სამაუწყებლო კომპანიის მხრიდან ბალანსის დაცვაზე, ასევე, ახალი 
ამბების მიუკერძოებელი და სამართლიანი გაშუქების უზრუნველყოფაზე და ბოლოს,  
თითოეული კვალიფიციური სუბიექტისთვის დათმობილი საეთერო დროის 
სამართლიან და გამჭვირვალე განაწილებაზე.  

კომისიის მონიტორების დაკვირვების საგანია, ასევე, მაუწყებლის მხრიდან იმ 
პოლიტიკური სუბიექტების საქმიანობის გაშუქება, რომლებიც არ წარმოადგენენ 
კვალიფიციურ სააჩევნო სუბიექტებს, მაგრამ მონაწილეობენ არჩევნებში. 

მოცემული მედია მონიტორინგის შედეგები წარმოადგენს შუალედურ ანგარიშს და 
მოიცავს პერიოდს 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 15 სექტემბრის ჩათვლით.  

 

 

 
 
 
 
 



(09.09–15.09) 
 

შპს სამაუწყებლო კომპანია “რუსთავი 2“ 
 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ “ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, „ახალი მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია რუსთავი 2“–ზე 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 
სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო “ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (43.8%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (20.9%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე  მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიული გაერთიანება“ (15.6%). მეოთხე ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ (7.3%), 
ხოლო მეხუთე ადგილზე მოხვდა „შალვა ნათელაშვილი–ლეიბორისტული პარტია“ (5.4%).  
ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 5%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს თვითრეგულირების 
მექანიზმში, კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანიის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rustavi2.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო 
უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 
15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ 
მესამედზე მეტი. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ს ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო 
სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე 
კომენტარის გაკეთების საშუალება.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის ეთერში განთავსებულია გადაცემა 
„არჩევანი 2012“, რომელიც ინტეგრირებულია 21:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება 
„კურიერში“. 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში „არჩევანი 2012“–ს 



სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ერთხელ) წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევანი 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „რუსთავი 2“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა 
მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების 
შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს სამაუწყებლო კომპანია 
„რუსთავი 2“–ის ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 
 

 

 

 

 



შპს „მეცხრე არხი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ და „ახალი მემარჯვენეები“. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „მეცხრე არხზე“ 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (74.4%). „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (14%) მეორე ადგილზე, ხოლო „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან–დემოკრატიული გაერთიანება“ (4.2%) მესამე ადგილზე მოხვდა. „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (2.4%) დათმობილი დროის მიხედვით მეოთხე ადგილზე 
მოხვდა. მეხუთე ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ (1.8%) მოხვდნენ. (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „მეცხრე არხის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „მეცხრე არხის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.tv9.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მეცხრე არხმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „მეცხრე არხს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„მეცხრე არხის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატებოდა მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულია 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „მატრიცა“, „კონსილიუმი“ და „მთავარი 
კითხვა“. 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში გადაცემას „მატრიცა“ 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ 
წევრები (სამჯერ) და „ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასის“ წევრები (ერთხელ). ამავე 
პერიოდში გადაცემას „მთავარი კითხვა“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ ასევე 
მხოლოდ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ოთხჯერ) წევრები. 



ვინაიდან, შპს „მეცხრე არხის“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ 
პროგრამებს პოლიტიკური პარტიებიდან „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები 
(შვიდჯერ) და „ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასის“ წევრი (ერთხელ) სტუმრობდნენ, 2012 
წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში, შპს „მეცხრე არხის“ საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა 
უზრუნველყოფილი არ ყოფილა. 

 

 

 

შპს „სტუდია მაესტრო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ბიძინა ივანისვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „კახა 
კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ და “შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია.  

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერით 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე  
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (54.3%) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (27%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 



გაერთიანება“ (5.9%).  „კახა კუკავა–თავისუფალ საქართველოს“ და “შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტულ პარტიას“ დრო თანაბრად დაეთმო (3.7%) მოხვდა. ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს კი 3%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „სტუდია მაესტროს“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.maestro.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „სტუდია მაესტრომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 
 შპს „სტუდია მაესტროს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„სტუდია მაესტროს“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად 
ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების 
საშუალება. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამები ”სუბიექტური აზრი”, 
”პოლიტმეტრი” და ”არგუმენტები”. 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში 
გადაცემას ”სუბიექტური აზრი” პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების წევრები“ (ხუთჯერ) და „ახალი მემარჯვენეები“ (ერთხელ). 
აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები გადაცემაში სტუმრობაზე უარს აცხადებენ. 

ამავე პერიოდში გადაცემას „პოლიტმეტრი“ სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ წევრები (სამჯერ), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ წევრები (ერთხელ), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (ერთხელ). 
აღსანიშნავია, რომ 10 და 12 სექტემბერს გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრებმა გადაცემაში მოსვლაზე უარი 
განაცხადა. 

ამავე პერიოდში გადაცემას „არგუმენტები“ სტუმრობდნენ „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველოს“ წევრები (ერთხელ), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანების“ წევრები (ერთხელ) და „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“ წევრები 
(ერთხელ).  



შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერით გადაიცემა „სტუდია რეს“ მიერ მომზადებული 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „მე ვირჩევ“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემაში 
მონაწილეობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ორჯერ), „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ (ორჯერ) და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები (ორჯერ). აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ პარტიის წევრები 
უარს აცხადებენ გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„მე ვირჩევ“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის 
გაცემის საშუალება. 

შპს „სტუდია მაესტროს“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ პროგრამებში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი 
მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას 
დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „სტუდია მაესტროს“ ეთერში 
კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში 
მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



შპს „რეალტივი–საქართველო“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 
გაერთიანება“, “შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და “ახალი 
მემარჯვენეები“.  

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერით 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (50.9%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (37.6%). მესამე ადგილზე მოხვდა 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (5.5%), ხოლო მეოთხე 
ადგილზე “შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (4%) მოხვდა. 
მეხუთე ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ მოხვდნენ. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 1%–ზე 
ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „რეალტივი–საქართველოს“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rtv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „რეალტივი–საქართველომ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი გაწეული მომსახურების შესახებ. შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ფასიანი 
პოლიტიკური რეკლამისათვის ამ ეტაპზე საეთერო დრო არ აქვს გამოყოფილი. 

შპს „რეალტივი–საქართველოს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერში 
განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური ტოკ შოუ  „არჩევნები 2012“, რომელიც 
ინტეგრირებულია საინფორმაციო გამოშვებაში. 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე  
პერიოდში გადაცემას „არჩევნები 2012“ პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ), „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ (ერთხელ), „მომავალი საქართველოსთვის“ 
(ერთხელ) და „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ (ერთხელ) წევრები. 

 ვინაიდან, შპს „რეალტივი–საქართველოს“ ეთერში განთავსებულ საზოგადოებრივ–
პოლიტიკური პროგრამას პოლიტიკური პარტიებიდან „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული 
ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების" და არც „ახალი 
მემარჯვენეების წევრები“ 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში არ 



სტუმრობდნენ, ხოლო გადაცემის წამყვანის მიერ ზემოაღნიშნული პარტიების სტუდიაში 
მოწვევის შესახებ განცხადება არ გაკეთებულა, შპს „რეალტივი–საქართველოს“ 
საზოგადოებრივ–პოლიტიკურ პროგრამაში ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო 
წარმოჩენა უზრუნველყოფილი არ ყოფილა. 

 

 

 

შპს „ტელეიმედი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“,  „ახალი 
მემარჯვენეები“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“. 
სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეიმედზე“ 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე 
მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (35.3%) და 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (24.2%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (23.1%). მეოთხე 
ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ (7.5%), ხოლო მეხუთე ადგილზე მოხვდა „შალვა 



ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (6%).  ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 
5%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

შპს „ტელეიმედის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 2012 წლის 10 სექტემბერს შევიდა 
ააიპ „საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის“ საჩივარი, რომელიც ეხებოდა 2012 
წლის 4 სექტემბერს 20:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვებაში „ქრონიკა“ მაუწყებელთა 
ქცევის კოდექსის“ მე–15, 22–ე და 23–ე მუხლის მე–2 პუნქტის დარღვევას. 
თვითრეგულირების კომისიამ აღნიშნული საჩივარი განუხილველად დატოვა, ვინაიდან ააიპ 
„საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია“ დაინტერესებულ პირად არ მიიჩნია. 

შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ 
გამოცხადებულია (www.imedi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეიმედმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეიმედს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეიმედის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

შპს „ტელეიმედის“ ეთერში განთავსებულია გადაცემა „არჩევნები 2012“, რომელიც 
ინტეგრირებულია 20:00 საათიან საინფორმაციო გამოშვება „ქრონიკაში“. 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში გაიმართა მხოლოდ ერთი დებატების გადაცემა, 
რომელშიც მონაწილებდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ და 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეიმედის“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

შპს „ტელეიმედის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა. შპს 
„ტელეიმედის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ 
ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც. 



 

 

შპს „ტელეკომპანია პიკი“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიულ გაერთიანებას“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტულ პარტიას“ დაეთმო. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით მეტ–
ნაკლებად დაბალანსებულია.  

შპს „ტელეკომპანია პიკზე“ 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში 
ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ 
(63.5%). „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნება (17%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან–
დემოკრატიული გაერთიანება“ (11.4%) დათმობილი დროის მიხედვით მეორე და მესამე 
ადგილზე მოხვდნენ. „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია (6.7%) 
შესაბამისად მეოთხე ადგილას მოხვდა. მეხუთე ადგილზე „ახალი მემარჯვენეები“ (1.1%) 
მოხვდნენ  (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია პიკის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არც ერთი საჩივარი არ შესულა.  



 შპს „ტელეკომპანია პიკის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.pik.tv) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია პიკმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია პიკს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია პიკის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი – I არხი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“,  „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და „ახალი მემარჯვენეები“. 
სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია.  



სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“ (24%) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“ (21.9%). 
დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული 
ოცნება“ (20.6%). მეოთხე ადგილზე „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტია“ (10.9%), ხოლო მეხუთე ადგილზე მოხვდნენ „ახალი მემარჯვენეები“ (7.4%). ყველა 
დანარჩენ სუბიექტს კი 6%–ზე ნაკლები დრო დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ ეთერით 
გადაიცემა საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „დიალოგი დავით პაიჭაძესთან“. 
აღნიშნულ გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდა „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (ერთხელ) წევრები. 

2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელის“ ეთერში განთავსდა წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „არჩევნები 2012“, 
რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანების“ და  
„შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები. გადაცემის 
წამყვანის განცხადებით პარტიამ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნებამ“ უარი განაცხადა 
პროგრამაში მონაწილეობაზე. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 



სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალებაც.  

 

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი – II არხი 

საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში 
მოხვდნენ „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ და „ახალი 
მემარჯვენეები“ და. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია.  

სსიპ „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ მე–2 არხზე 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 
სექტემბრამდე პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-
დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (26.3%) და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ (24.3%). „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ 
(20.4%) დათმობილი დროის მიხედვით მესამე ადგილას მოხვდა. მეოთხე ადგილას „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (16.4%) მოხვდა. ხოლო მეხუთე ადგილას „ახალი 



მემარჯვენეები“ (11.1%) მოხვდნენ. ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 5%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა). 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gpb.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე 
და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-
ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. 
ამასთანავე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელზე“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს 
და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორიგნსი შედეგად ირკვევა, რომ სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებელის“ მე–2 
არხზე განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური გადაცემები „ბრიფინგის დრო“ და 
„თავისფალი ტრიბუნა“. მონიტორინგის პერიოდში გადაცემა „ბრიფინგის დროს“ 
სტუმრობდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი 
ხალხს“, „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი 
მემარჯვენეების“, „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, „ჯონდი ბაღათურია–ქართული 
დასის“, „სამართლიანი საქართველოსთვის“ და „ეროვნულ დემოკრატიული პარტიის“  
წევრები. ამავე პერიოდში გადაცემას „თავისუფალი ტრიბუნა“ სტუმრობდნენ „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“, „ახალი მემარჯვენეების“, 
„მოძრაობა თავისუფლება–ზ. გამსახურდიას გზა“, „სპორტსმენთა კავშირი“, „ედპ“ და 
„სახალხო პარტია“ და „სამართლიანი საქართველოსთვის“ წევრები.  

2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში სსიპ „საზოგადოებრივ 
მაუწყებელის“ ეთერში განთავსდა წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „არჩევნები 2012“, 
რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანების“ და  
„შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები. გადაცემის 



წამყვანის განცხადებით პარტიამ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნებამ“ უარი განაცხადა 
პროგრამაში მონაწილეობაზე. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, სსიპ „საზოგადოებრივ მაუწყებლის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემაში 
„არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი 
პასუხის გაცემის საშუალება. 

 

 

შპს „ტელეკომპანია კავკასია“ 

 საინფორმაციო გამოშვებებში დათმობილი დროის მიხედვით პირველ ხუთეულში  
მოხვდნენ „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „შალვა 
ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“. სიუჟეტები წარმოდგენილი წყაროების მიხედვით უმეტესად 
დაბალანსებულია. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერით 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე  
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (41.5%) და 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (25.5%). დათმობილი დროის 
მიხედვით მესამე ადგილზე მოხვდა „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული 



გაერთიანება“ (12.3%). მეოთხე ადგილზე „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (6.9%) მოხვდა. მეხუთე ადგილზე მოხვდა „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (5.7%). ყველა დანარჩენ სუბიექტს კი 5%–ზე ნაკლები დრო 
დაეთმო (იხ. დიაგრამა).  

 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.kavkasiatv.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია კავკასიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეკომპანია კავკასიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ 
აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში 2012 
წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში განთავსებულია საზოგადოებრივ 
პოლიტიკური პროგრამა „სპექტრი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ 
კოალიცია ქართული ოცნების წევრები (სამჯერ). აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის წევრები უარს აცხადებენ პროგრამაში 
მონაწილეობაზე, ხოლო ერთ შემთხვევაში „ახალი მემარჯვენეების“ წევრმა გადაცემაში 
მოსვლა ვერ შეძლო. 

 ამავე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „ცხელი ხაზი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში 
პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმროდნენ „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“, ახალი 
მემარჯვენეების“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ და „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები. 

 შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში განთავსებულია წინასაარჩევნო დებატების 
პროგრამა „თქვენი არჩევანი“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ “ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ (ერთხელ) და „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ (ერთხელ) წევრები. აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული 
პარტია“ პროგრამაში მონაწილეობაზე უარს აცხადებს. 



 ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემებში 
„ცხელი ხაზი“ და „თქვენი არჩევანი“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება.  

 მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში ფიქსირდება 
პროგრამა „არჩევანი 2012“. გადაცემის პირველი ნაწილი „პოლიტ მეხსიერება“ მიმოიხილავს 
სხვადასხვა პოლიტიკურ პარტიებს. მონიტორინგის პერიოდში „პოლიტ მეხსიერებაში“ 
გავიდა სიუჟეტები „ჯონდი ბაღათურია–ქართული დასის“, „სამართლიანი 
საქართველოსთვის“ და „თავისუფლება – ზვიად გამსახურდიას გზის“ შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში, საზოგადოებრივ–
პოლიტიკურ გადაცემებში და წინასაარჩევნო დებატების პროგრამებში უმეტესად 
უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  
სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო წარმომადგენლობითობა და 
ბალანსი. შპს „ტელეკომპანია კავკასიის“ ეთერში კვალიფიციურ საარჩევნო სუბიექტებს 
უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან საკითხებზე კომენტარის 
გაკეთების საშუალებაც. 

 

 



შპს „ტელეარხი 25“ 

საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიული გაერთიანება“, „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“, „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“,  „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ და „სამართლიანი საქართველსთვის“. სიუჟეტები წარმოდგენილი 
წყაროების მიხედვით უმეტესად დაბალანსებულია. 
 შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერით 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე 
პერიოდში ყველაზე მეტი დრო დაეთმო „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან-დემოკრატიულ 
გაერთიანებას“ (28.1%) და „კახა კუკავა–თავისუფალ საქართველოს“ (26.1%). დათმობილი 
დროის მიხედვით მესამე ადგილზე „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (18.3%) მოხვდა. 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (10.3%) მეოთხე ადგილზე  
მოხვდა. ხოლო მეხუთე ადგილზე „სამართლიანი საქართველოსთვის“ (9.2%) მოხვდა (იხ. 
დიაგრამა). 
 მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 
16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის თვითრეგულირების მექანიზმში 
არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 
 შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ 
საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tv25.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეარხი 25“–მა საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, 
და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეარხი 25“–ს წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს 
„ტელეარხი 25“–ს ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელეარხი 25“–ს საკუთარ ეთერში 
განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამები „დიალოგი“, რომელსაც 
მონიტორინგის პერიოდში პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ წევრები (სამჯერ), „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ წევრები (სამჯერ),  „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“ წევრები (ორჯერ), „სამართლიანი საქართველოსთვის“ წევრები 
(ერთხელ), „ახალი მემარჯვენეების“ წევრები (ერთხელ) და „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები (ერთხელ).  

 მონიტორინგის პერიოდში შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერში განთავსდა წინასაარჩევნო 
დებატების პროგრამა „მე ვირჩევ“, რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 



გაერთიანების“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ 
წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ დაცულია 
„მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. კერძოდ, 
აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო 
დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. გადაცემებში 
რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის 
საშუალება. 

შპს „ტელეარხი 25“–ის მიერ საინფორმაციო გამოშვებებში და წინასაარჩევნო 
დებატების პროგრამაში უმეტესად უზრუნველყოფილია ყველა მნიშვნელოვანი მოსაზრების 
სათანადო წარმოჩენა, ხოლო  სტუდიაში მოწვეული სტუმრების შერჩევისას დაცული იყო 
წარმომადგენლობითობა და ბალანსი. შპს „ტელეარხი 25“–ის ეთერში კვალიფიციურ 
საარჩევნო სუბიექტებს უმეტესად ეძლეოდათ ყოველდღიურ ახალ ამბებში მნიშვნელოვან 
საკითხებზე კომენტარის გაკეთების საშუალებაც.  

 

 

 

 



2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში განხორციელდა რეგიონალურ 
მაუწყებლებელთა მონიტორინგი. მონიტორინგს დაექვემდებარა როგორც კომისიაში 
წარმოდგენილი დოკუმენტაცია, ასევე რეგიონალური მაუწყებლების სამაუწყებლო ბადეები. 
კერძოდ, კომისიის მიერ შემოწმდა მაუწყებლების არქივიდან რამოდენიმე დღე (შერჩევით). 
მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ: 

1. შპს „იმპერიას“ ეთერში 2012 წლის 11, 12 და 13 სექტემბერს საინფორმაციო 
გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (56.2%), „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნება“ (29.7%) და „ახალი მემარჯვენეები“ (14.1%).  

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „იმპერიის“ თვითრეგულირების 
მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის 
პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა.  

შპს „იმპერიის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 
კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imperiatv9.wordpress.com) და 
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„იმპერიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „იმპერიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის 
მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, 
შპს „იმპერიის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

2. შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ ეთერში 2012 წლის 10,11 და 13 სექტემბერს 
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო „გიორგი 
თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ (43.8%), „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (22%), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ (21%), „ახალი მემარჯვენეები“ (12.2%), „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (0.5%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული 
ოცნება“ (0.5%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 15 სექტემბრამდე პერიოდში შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  



შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.rionitv.com) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელერადიოკომპანია „რიონმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს ტელერადიოკომპანია „რიონს“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა 
„არჩევნები 2012“, რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან 
დემოკრატიული გაერთიანების“ და „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტიის“ წევრები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრმა უარი განაცხადა 
გადაცემაში მონაწილეობაზე. 

 ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს ტელერადიოკომპანია „რიონის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. 
კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს 
წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის 
დროს. გადაცემაში „არჩევნები 2012“ რესპოდენტებს თანაბრად ეძლეოდათ აზრის 
გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

3. შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ ეთერში 2012 წლის 12, 13 და 14 
სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ახალ მემარჯვენეებს“ 
(97.2%) და “ერთიანი ნაციონალურ მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (2.8%) 
დაეთმო. 

მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 15 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი 
ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 



შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.odishi.ge) და კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელერადიოკომპანია ოდიშმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ.  

შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია ოდიშის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელერადიოკომპანია 
ოდიშის“ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

4. შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ ეთერში 2012 წლის 10, 12 და 13 სექტემბერს 
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (35%), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ (33.9%), „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანება“ (18.2%), „ახალი მემარჯვენეები“ (8.4%), „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტია“ (3.3%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (1.2%).  

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tanamgzavri.tv) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
ტელეკომპანია „თანამგზავრმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს ტელეკომპანია „თანამგზავრს“ ერთი დღის 



განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი.  

 
5. შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 13 

სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური 
მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (53.7%) და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ 
ოცნებას“ (46.3%) დაეთმო. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია 
„ეგრისის“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvegrisi.ucoz.com) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას 
მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისს“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს დამოუკიდებელი ტელეკომპანია „ეგრისის“ 
მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი 
დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო 
სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

6. შპს „ტელეკომპანია დიას“ ეთერში 2012 წლის 9, 10 და 12 სექტემბერს საინფორმაციო 
გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (41.7%), „ახალი მემარჯვენეებს“ 
(31.4%), „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (19.1%) და „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (7.7). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია დიას“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის 
„საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, 



კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.dia.ge) და კომისიაში 
წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელეკომპანია 
დიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი 
რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო 
დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო 
დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელეკომპანია დიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია დიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

7. შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 12 სექტემბერს 
დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–
მეტი სარგებელი ხალხს“ (66.1%), „ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (17.6%) და 
„გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიულ გაერთიანებას“ (16.4). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა.  

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.imerviziaonline.tv) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს სამაუწყებლო კომპანია „იმერვიზიას“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 



8. შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ 2012 წლის 9, 10 და 11 სექტემბერს 
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო არცერთი პოლიტიკური პარტიისათვის არ 
დაუთმია. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.borjomi.tv) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–
რადიო კომპანია ბორჯომმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომს“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა 
„თავისუფალი მიკროფონი“, რომელსაც პოლიტიკური პარტიებიდან სტუმრობდნენ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“, „ბიძინა ივანიშვილი–
ქართული ოცნების“, გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“, 
„შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ და კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველოს“ წევრები. აღსანიშნავია, რომ გადაცემის წამყვანის 
განცხადებით პროგრამაში ყველა პარტიის მაჟორიტარი კანდიდატები იყვნენ 
მოწვეულნი. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „ტელე–რადიო კომპანია ბორჯომის“ 
მიერ დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის 
მოთხოვნა. კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა 
გადასცეს წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო 
კამპანიის დროს. გადაცემაში „თავისუფალი მიკროფონი“ რესპოდენტებს თანაბრად 
ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 



9. შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 12  
სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პარტიებს დაეთმო – „ერთიანი 
ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (40.5%), „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (22.3%), „გიორგი თარგამაძე–ქრსიტიან დემოკრატიული გაერთიანება“ 
(16.7%), „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (15.8%) და „ახალი მემარჯვენეები“ 
(4.7%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე 
ტალღას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.nwbc.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე ტალღას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „სამაუწყებლო კომპანია მეცხრე 
ტალღას“ ეთერში განთავსებულია საზოგადოებრივ–პოლიტიკური პროგრამა „თემა“, 
რომელსაც მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ „შალვა ნათელაშვილი–
საქართველოს ლეიბორისტული პარტიის“ და „სამართლიანი საქართველოს“ წევრები. 
აღნინული პროგრამა კვირის მანძილზე გადის ორჯერ და აღსანიშნავია, რომ 
გადაცემის წამყვანის განცხადებით გადაცემაში პოლიტიკური პარტიებიდან 
ყოველთვის თითო სტუმარს მოიწვევენ. 

10. სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 12 
სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (97.7%), 
„ეროვნულ დემოკრატიული პარტია“ (1.9%) და „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველო“ (0.4%). 



   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში სს „ქვემო ქართლის 
ტელერადიოკომპანიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი 
კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის 
დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.tvkvemokartli.ge) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. სს „ქვემო 
ქართლის ტელერადიოკომპანიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა 
ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით 
არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 

სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, სს „ქვემო ქართლის ტელერადიოკომპანიას“ ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

11. შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 12 სექტემბრის  
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (32.7%), „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნება“ (31.3%), „ახალი მემარჯვენეები“ (19%), „კახა კუკავა–
თავისუფალი საქართველო“ (12.5) და „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანება (4.5%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.gurjaanitv.ge) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„ტელეკომპანია გურჯაანმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, 
თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის 
გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და 
აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის 
შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების 
შესახებ. 



შპს „ტელეკომპანია გურჯაანს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელეკომპანია გურჯაანის“ ერთი დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

12. შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ სამაუწყებლო 
ბადის მონიტორინგი შედგა 2012 წლის 10, 11 და 13 სექტემბრის ეთერის ანალიზის 
შესაბამისად. ამ პერიოდში კომპანიას საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური 
პარტიებიდან დრო მხოლოდ „კახა კუკავა_თავისუფალ საქართველოს“ დაუთმო. 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელერადიო კორპორაცია 
ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი 
საჩივარი კომპანიის მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და 
ბალანსის დარღვევის შესახებ არ შესულა. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ 
დაცულია საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-
ე მუხლის პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.argotv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ 
საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან 
რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო 
და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელერადიო კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგომ“ 
წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის 
შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელერადიო 
კორპორაცია ინფორმკავშირი ტელევიზია არგოს“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში 
გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო 
მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი 
ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

13. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 12 სექტემბრის 
საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს დაეთმო – „ბიძინა 
ივანისვილი–ქართული ოცნება“ (57%), „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ (34.8%) და „ახალი მემარჯვენეები“ (8.2%). 

   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრამდე 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 



მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.facebook.com/trialeti.tvradio) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ მიერ 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს “ტელე–რადიო კომპანია 
თრიალეთს“ საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ–პოლიტიკური 
გადაცემა „თქვენი აზრი“. გადაცემას  მონიტორინგის პერიოდში სტუმრობდნენ 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ (ერთხელ) და „ახალი მემარჯვენეების“ 
(ერთხელ) წევრები. ამავე პერიოდში შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთს“ 
განთავსებული აქვს წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „სწორი არჩევნისთვის“. 
გადაცემას 2012 წლის 12 სექტემბერს სტუმრობდა „კახა კუკავა–თავისუფალი 
საქართველოს“ წევრი. გადაცემის განცხადების შესაბამისად ირკვევა, რომ „ბიძინა 
ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრმა გადაცემაში მონაწილეობაზე უარი 
განაცხადა. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს “ტელე–რადიო კომპანია თრიალეთის“ 
მიერ დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის 
მოთხოვნა. კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა 
გადასცეს წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო 
კამპანიის დროს. 

 
14. შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ ეთერში 2012 წლის 10, 11 და 

12 სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (51.4%) და 
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (48.6%). 
 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო 
კომპანია გურიას“ თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის 



მიერ მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის 
შესახებ არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.guria.tv) 
და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს 
„დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიამ“ საჯაროდ გამოაცხადა და 
კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია გურიას“ წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი სამაუწყებლო კომპანია 
გურიას“ მიერ ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება 
მისი დღიური მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ 
საარჩევნო სუბიექტს არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
15. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი შედგა 

2012 წლის 11, 12 და 13 სექტემბერის ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ პერიოდში 
კომპანიამ საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებიდან დრო მხოლოდ 
„ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ დაუთმო. 
 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ 
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ დაცულია საქართველოს 
ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი 
ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.tvzari.wordpress.com) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის 
ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარმა“ საჯაროდ 
გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ 
რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და 
ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის 
განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის 
ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „ტელე–რადიო პრესკომპანია ზარის“ მიერ ერთი დღის 



განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

 
16. შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ეთერში 2012 წლის 11, 14 და 15 

სექტემბერს საინფორმაციო გამოშვებებში დრო შემდეგ პოლიტიკურ პარტიებს 
დაეთმო – „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი სარგებელი ხალხს“ (38.6%),  
„ბიძინა ივანიშვილი–ქართულ ოცნებას“ (28.3%), „შალვა ნათელაშვილი–საქართველოს 
ლეიბორისტული პარტია“ (14.9%), „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველო“ (9.4%) და 
„ახალი მემარჯვენეები“ (8.7%). 
 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია 
მეგა–ტვ“–ს თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს მიერ დაცულია 
საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის 
პირველი ნაწილი. კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია 
(www.megatv.ge) და  კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული 
ინფორმაცია. შპს „დამოუკიდებელმა ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–მ საჯაროდ გამოაცხადა 
და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა 
პერიოდულობით არის გამოყოფილი საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური 
რეკლამისა და აგიტაციისათვის, ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი 
ხანგრძლივობის შესახებ, და გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული 
მომსახურების შესახებ. 

შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს წინასაარჩევნო უფასო 
პოლიტიკური რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს 
საარჩევნო კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს 
უფასო საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს 
ერთი დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 
 

17. შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ სამაუწყებლო ბადის მონიტორინგი შედგა 2012 წლის 
10, 12 და 13 სექტემბერს ეთერის ანალიზის შესაბამისად. ამ პერიოდში კომპანიას 
საინფორმაციო გამოშვებებში პოლიტიკური პარტიებისათვის დრო არ დაუთმია. 
 
   მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაციის შესაბამისად, 2012 წლის 9 
სექტემბრიდან 16 სექტემბრამდე პერიოდში შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“  
თვითრეგულირების მექანიზმში არცერთი საჩივარი კომპანიის მიერ 
მიუკერძოებლობის, სამართლიანობის პრინციპისა და ბალანსის დარღვევის შესახებ 
არ შესულა. 



შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ მიერ დაცულია საქართველოს ორგანული 
კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 50-ე მუხლის პირველი ნაწილი. 
კერძოდ, კომპანის მიერ საჯაროდ გამოცხადებულია (www.obieqtivi.net) და  
კომისიაში წარმოდგენილია მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. შპს „მედია–
სახლი ობიექტივმა“ საჯაროდ გამოაცხადა და კომისიას მიაწოდა ინფორმაცია, თუ 
რომელი რიცხვიდან რომელ რიცხვამდე და რა პერიოდულობით არის გამოყოფილი 
საეთერო დრო უფასო და ფასიანი პოლიტიკური რეკლამისა და აგიტაციისათვის, 
ინფორმაცია 1 დღის განმავლობაში გამოყოფილი ხანგრძლივობის შესახებ, და 
გრაფიკი საეთერო დროის ტარიფებისა და გაწეული მომსახურების შესახებ. 

შპს „მედია–სახლი ობიექტივს“ წინასაარჩევნო უფასო პოლიტიკური 
რეკლამისათვის,  საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო 
კოდექსის“ 51-ე მუხლის მეხუთე ნაწილის შესაბამისად, გამოყოფილი აქვს უფასო 
საეთერო დრო. ამასთანავე, შპს „დამოუკიდებელი ტელეკომპანია მეგა–ტვ“–ს ერთი 
დღის განმავლობაში გამოყოფილი ფასიანი დრო არ აღემატება მისი დღიური 
მაუწყებლობის საერთო მოცულობის 15 პროცენტს და არც ერთ საარჩევნო სუბიექტს 
არ ჰქონდა დათმობილი ამ დროის ერთ მესამედზე მეტი. 

მონიტორინგის შედეგად ირკვევა, რომ შპს „მედია–სახლი ობიექტივს“ 
საკუთარ ეთერში განთავსებული აქვს საზოგადოებრივ პოლიტიკური გადაცემა 
„საზოგადოებრივ პოლიტიკური ტოქ–შოუ მერაბ ჭიქაშვილთან ერთად“ და 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამები „დებატები“ და „ვეტერანის საათი“. 

მონიტორინგის პერიოდში გადაცემას პოლიტიკური პარტიებიდან 
სტუმრობდა „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრი. ამავე პერიოდში 
გადაცემას „დებატები“ სტუმრობდნენ „გიორგი თარგამაძე–ქრისტიან დემოკრატიული 
გაერთიანების“ და „ბიძინა ივანიშვილი–ქართული ოცნების“ წევრები. აღსანიშნავია, 
რომ გადაცემის წამყვანის განცხადებით „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა–მეტი 
სარგებელი ხალხს“ წევრები გადაცემაში მონაწილეობაზე უარს აცხადებენ. 
წინასაარჩევნო დებატების პროგრამა „ვეტერანის საათს“ მონიტორინგის პერიოდში 
სტუმრობდნენ „კახა კუკავა–თავისუფალი საქართველოს“ და „გიორგი თარგამაძე–
ქრისტიან დემოკრატიული გაერთიანების“ წევრები. 

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „მედია–სახლი ობიექტივის“ მიერ 
დაცულია „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 55–ე მუხლის მოთხოვნა. 
კერძოდ, აღნიშნული მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს 
წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის 
დროს. გადაცემებში „დებატები“ და „ვეტერანის საათი“ რესპოდენტებს თანაბრად 
ეძლეოდათ აზრის გამოხატვისა და ჯეროვანი პასუხის გაცემის საშუალება. 

 
 

შენიშვნა: წინა საარჩევნო მედია მონიტორინგის 2012 წლის 9 სექტემბრიდან 16 
სექტემბრამდე შუალედურ ანგარიშში ვერ მოხვდა შპს „ეკომი“, რადგან კომპანიას 
კომისიაში არ წარმოუდგენია სამაუწყებლო ბადის ჩანაწერი უწყვეტ რეჟიმში, ასევე 
მაუწყებლის ყოველკვირეული ინფორმაცია. ამ საკითხთან დაკავშირებით 
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიაში მიმდინარეობს  
ადმინისტრაციული წარმოება.  


